שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה מתכננת היילקס שיתחרה ברפטור

הדור הבא של הטנדר צפוי להגיע ב-2024 או 2025, ומדובר על כך שהדגם הבכיר יקבל מנועי V6, בנזין ודיזל, עם טכנולוגיות ש"יאומצו" מרכבו של נאסר אל-עטייה

ההיילקס של טויוטה רכש לעצמו במהלך השנים הרבות בהן הוא מצוי בשוק (הדור הראשון הוצג ב-1968), מוניטין של רכב עבודה חזק ואמין, עם דגש חזק על עבודה ועל יכולות שטח מעולות. הצד הביצועי לא זכה אף פעם לתשומת לב מיוחדת מצד מהנדסי החברה, כמו במרבית הטנדרים המיועדים לעבודה (סיבוב על היילקס מודל 2020).

אבל עובדה זאת הולכת כנראה להשתנות עם הצגת הדור הבא של ההיילקס, התשיעי במספר, שצפוי להגיע לשווקים בשנת 2024 או לכל המאוחר ב-2025. על שולחן השרטוטים נמצא דגם מכוון ביצועים של הטנדר, משהו בסטייל הרפטור של פורד (קישור לכתבה על הרפטור).

ההשראה, ההיילקסים של הדקאר

הדגם הבכיר בדור החדש ימותג כהיילקס GR, כפי שנעשה עם גרסאות הביצועים של היאריס והסופרה. הוא יתבסס על פלטפורמת ה- TNGA-Fשל טויוטה, שלדת סולם המשמשת גם את הלנד קרוזר 300 שעומד להגיע בקרוב לשווקים.

על פי פרסומים בעיתונות הרכב העולמית, ה-GR יוצע עם אופציה לשני מנועים, מאלה שיותקנו גם ב-300: בנזין V6 בנפח 3.5 ליטר עם טורבו כפול שיספק כ-400 כ"ס וכ-60 קג"מ; וטורבו-דיזל גם הוא בתצורת V6 בנפח 3.3 ליטר שיספק כ-300 כ"ס וכ-70 קג"מ. בשתי תצורות תהיה תיבה אוטומטית עם 10 הילוכים.

בעוד שמנועי בנזין V6 מוצעים גם בדגם הנוכחי (אבל לא מגיעים לישראל), ההיילקס לא יוצר מעולם עם מנוע דיזל שש בוכנות. תוספת הכוח הצפויה, שתאפשר מהירויות גבוהות יותר מהמקובל בהיילקס, תדרוש גם מערכי מתלים משופרים. המחיר כמובן עדיין לא ידוע, אבל הוא בוודאי יהיה יקר בהרבה מזה של היילקס "רגיל", וצפוי להיות דומה לזה של הרפטור, באזור ה-70-80 אלף דולר (בחו"ל).

ה-GR יאפשר ביצועי ראלי עם רישוי לכביש