שטח 4X4 > קטלוג 4X4

לקסוס 2021

image

מותג היוקרה היפני לקסוס הוא מותג יחסית צעיר במונחי עולם הרכב, וקיים קצת יותר מ-30 שנה. עם זאת, ללקסוס ישנו חלק חשוב במהפכת רכבי הקרוסאובר כאשר פחות מעשור מאז הקמת המותג הוא הביא לעולם את בשורת הקרוסאובר היוקרתי עם סדרת ה-RX.

לקסוס RX שנחשף לראשונה בשנת 1997 שילב רעיון חדשני בזמנו, שהיום הוא הסטנדרט בכל רכבי הקרוסאובר היוקרתיים - רכב פנאי בעל מראה SUV ספורטיבי, אך עם שלדה אחודה ומתלים נפרדים שאפשרו על הכביש נוחות והתנהגות של רכב פרטי, בשילוב תא נוסעים ברמת איכות ואבזור של מכונית סאלון. מאז ועד היום מתווה לקסוס RX את אמת המידה בקטגוריה אותה יצר, כשבדור הנוכחי שלו הוא מפגין לא רק את האיכות והאמינות המוכרות שהפכו את לקסוס למותג יוקרה מוביל, ומוסיף להם את התכונות שמבליטות את כל דגמי הקרוסאובר של לקסוס בדמות עיצוב נועז ויישום של טכנולוגיות חדשות ומערכות בטיחות ועזר אקטיביות לנהג, אותם הייתה מראשונות היצרנים להטמיע בדגמיה.

כיום לקסוס RX הוא דגם הדגל במשפחת הקרוסאוברים של לקסוס הכוללת גם את NX הקומפקטי ו-UX העירוני, אליהם מצטרפים בארה"ב גם דגמי LX ו-GX המתבססים על דגמי לנד קרוזר הקשוחים ומעניקים להם פרשנות של יוקרה והייטק כמו ביתר דגמי לקסוס.

לקסוס הייתה גם מהראשונות לשלב את טכנולוגיית ההנעה ההיברידית בדגמי היוקרה שלה, כשל-RX יש חלק נכבד בישום הטכנולוגיה הזו עוד בשנת 2005. כיום לקסוס RX ויתר דגמי הקרוסאובר של לקסוס עושים שימוש במערכות הנעה היברידיות מהדור הרביעי, שמייצרות יעילות אנרגטית גבוהה בשילוב צריכת דלק ופליטות מזהמים נמוכות ללא התפשרות על רמת ביצועים גבוהה הנדרשת בסגמנט היוקרה. המערכת ההיברידית בלקסוס RX משלבת שני מנועים חשמלים, אחד מהם נמצא מאחור ומניע את הגלגלים האחוריים ישירות, מה שנותן הנעה כפולה לפי דרישה, בעלת תגובה מיידית ולינארית בעת הצורך על גבי משטחים חלקים ובתנאי שטח משתנים.

בשנים הקרובות תיקח לקסוס את הניסיון והידע שלה במערכות הנעה היברידית לשלב הבא, עם דגמים היברידים נטענים (PHEV) ודגמים בעלי הנעה חשמלית מלאה (כמו שקיים כבר בסדרת UX) שיעזור לה להמשיך להחזיק בפסגת דגמי הקרוסאובר היוקרתיים.

השקת לקסוס NX החדשה בישראל

יבואן: יוניון מוטורס
אתר: https://www.lexus.co.il

דגמי ה-4X4 של לקסוס בישראל

לקסוס RX

לקסוס NX