שטח 4X4 > קטלוג 4X4

טויוטה 2021

image

טויוטה היא יצרנית הרכב היפנית הגדולה בעולם ואחת מהגדולות בתעשיית הרכב. ההיסטוריה והניסיון של טויוטה בתחום רכבי השטח הם אורכי שנים, ולמעשה היא אחראית לאחד ממותגי השטח החזקים והמובילים: לנד קרוזר. כמו במקרה של ג'יפ ולנד רובר, גם לנד קרוזר המקורי (FJ) החל את דרכו כרכב שטח קל וקשוח לשימושים צבאיים ומהר מאד מצא את עצמו מצליח גם באזרחות. ברבות השנים הפך לנד קרוזר לתת מותג בפני עצמו עם משפחת דגמים במגוון גדלים ולמגוון שימושים שכולם משלבים בין יכולת שטח ואמינות גבוהה.

כיום אמנם רוב הקהל מעדיף רכבי קרוסאובר מתונים, אבל בטויוטה ממשיכים עד היום את המסורת של דגמי לנד קרוזר. לצד לנד קרוזר סדרה 70 המיועד לשימושים צבאיים ולמדינות מתפתחות ולנד קרוזר סדרה 300 הגדול והמפואר, נמצא לנד קרוזר 150 (המכונה גם פראדו) שהוא אחד מרכבי ה-SUV והשטח המצליחים ביותר בישראל לאורך השנים, נחשב לסמל סטאטוס וזוכה לביקוש אדיר בשוק היד השניה. למעשה זהו אחד מרכבי ה-SUV האחרונים שניתן להשיג כיום המשלב בין מבנה קשוח של רכב שטח, פשטות מכאנית, אמינות ורמת נוחות ואבזור יוקרתית.

לצד המשך המסורת בתחום השטח, בטויוטה נותנים דגש גדול גם על רכבי הפנאי הרכים יותר, וגם כאן היא הייתה חלוצה בתחום עם ראב 4 המהפכני שהוצג לראשונה בשנת 1994. כיום הדור החמישי של טויוטה ראב 4 הוא מהקרוסאוברים המתקדמים בסגמנט D המשפחתי, כשבהתאם לחזון של טויוטה הוא מיישם את טכנולוגיית ההנעה ההיברידית המתקדמת ביותר שלה בשלוש תצורות: היברידית עם הנעה קדמית ומנוע חשמלי בודד, היברידית עם הנעה כפולה בה מנוע חשמלי נוסף מניע ישירות את הגלגלים האחוריים בעת הצורך (AWD-i) והיברידית נטענת (PHEV) עם שני מנועים חשמליים המאפשרת טווח נסיעה חשמלי מלא של 75 ק"מ – מהגבוהים לדגמים מסוגו.

את טכנולוגיית ההנעה הכפולה ההיברידית AWD-i ניתן למצוא גם בהיילנדר, רכב הקרוסאובר הגדול בהיצע של טויוטה שהגיע ארצה השנה לראשונה. היילנדר מציע 7 מקומות ישיבה בגודל מלא ובזכות יחידת ההנעה ההיברידית משיג יתרון משמעותי על פני מתחריו בסגמנט הקרוסאוברים הגדולים המצוידים במנועי בנזין גדולים. מערכת ה-AWD-i מאפשרת גם יכולת עבירות בכבישים חלקים ושבילים אתגריים מתונים מה שהופך את טויוטה היילנדר לאחת האופציות המעניינות למשפחות גדולות עם חשיבה ירוקה וחיבה לטיולים בטבע.



יבואן: יוניון מוטורס
אתר: www.toyota.co.il

דגמי ה-4X4 של טויוטה בישראל:

טויוטה ראב 4

טויוטה היילנדר

טויוטה לנד קרוזר

טויוטה היילקס