שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

1000 DUNAS RAID: הראלי הכי לא תחרותי בעולם

בסוף חודש נובמבר יוזנק לדרכו ראלי אופנועים יוצא דופן שיתקיים ברובו במרוקו: התחרות בו לא תהיה העיקר, הוא מיועד לרוכבים הרוצים לרכוש ניסיון בנסיעת דיונות ולצבור חוויות

"זהו הראלי הבטוח ביותר בעולם" – כך מגדירים מנהלי ה-1000 DUNAS RAID את ראלי אופנועי השטח שיוזנק בסוף חודש נובמבר הקרוב לדרכו, מגרנדה שבספרד למדבריות של מרוקו וחזרה לספרד (DUNAS – דיונות בספרדית). הבחירה לפרסם את ה"בטוח", נובעת מכך שהדגש בראלי הוא לא דווקא על ניצחון, אלא על רכישת ניסיון ברכיבת דיונות ברמות קושי שונות, בשש קטגוריות שונות, המיועדות לרוכבים ברמות יכולת שונות. לכל קטגוריה, גם נבחר מסלול שונה. אבל זה לא אומר שמדובר במבצע קל ופשוט.

image

בכל הקטגוריות הראלי נמשך שבעה ימים, בהם עוברים 1500 ק"מ במסלולים הקצרים יותר, ו-2000 או 2500 ק"מ בארוכים. הקטגוריה הראשונה מיועדת לבעלי אופנועים קלאסיים, השנייה היא מסלול לאופנועי טרייל לרוכבים מתחילים, השלישית לרוכבי טרייל מנוסים, הרביעית היא ראלי-רייד למתחילים או לרוכבי טרייל ואנדורו שרוצים להתנסות במשהו אחר, הקטגוריות החמישית והשישית הן לרוכבי ראלי-רייד מנוסים (החמישית) ומקצועניים (השישית).

הקבוצה המנהלת את הראלי, בראשותו של של רוכב הראלי הספרדי מיגואל פואטז, שהתחרה 11 פעם בדקאר (והיה בעברו טייס קרב בחיל האוויר הספרדי), מפעילה גם בי"ס ללימוד רכיבת שטח, ובסיום כל יום של הראלי מדריכיה יעמדו לשרות המתחרים כדי לייעץ ולפתור בעיות.

העלות למשתתף, למי שמגיע עם אופנוע שלו, עומדת על 3,600 אירו, וזה כולל את ההעברה מספרד למרוקו ובחזרה, לינה והסעדה בכל ימי הראלי, דלק, אמצעי ניווט, ביטוחים, טיפול רפואי וחילוצים במקרה הצורך. התשלום לא כולל סיוע טכני בהכנת האופנועים ותיקונם, וכל מתחרה צריך לדאוג לכך בעצמו.

הראלי של 2021 הוא השלישי במספר, והשנה יש בו חידוש: חברת טריומף הצטרפה כאחת הספונסריות, והיא מציעה לרוכבים להתחרות על אופנועי טייגר מתוצרתה שעברו הכנה מקצועית, עם אפשרות לקבל גם תמיכה טכנית לאורך הראלי (קישור לכתבה על אופנועי טייגר). עדיין נותרו מקומות פנויים להרשמה בקטגוריות השונות, ואם אתם בעניין היכנסו לאתר של הראלי בכתובת https://1000dunas.com/en וראו את הפרטים המדויקים.

image