שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #72

דגם ייחודי לדאסטר של דאצ'יה, טויוטה היילקס בגרסת GR לעניים, וג'יפ רנגלר בצבע של מסטיק בזוקה

לפני כחודשיים עבר הדאסטר של דאצ'יה מתיחת פנים, ועל הבסיס הזה הציגה השבוע החברה גרסה מוגבלת של רכב הפנאי שייקרא Extreme Limited Edition. מהתמונות לא כל כך ברור מה אקסטרימי בגרסה הזו, שאינה שונה בהרבה מהדאסטר הרגיל. ההבדלים הנראים לעין הם צבע אפור ייחודי, עם נגיעות של צבע כתום בגריל, במראות, בפסי הגג ובלוגו מאחור. גם בתוך תא הנוסעים תמצאו נגיעות כאלו, בפתחי האוורור, בדלתות ובלוח המחוונים (למבחן דרכים לדאסטר).

דאסטר Extreme Limited Edition

דאצ'יה לא פרסמה איזה מנוע מותקן בגרסה הזו, אבל היא מוצעת עם הנעה 4X4 ותיבת הילוכים ידנית וגם עם תיבה אוטומטית והנעה קדמית בלבד. תחילת השיווק של ה- Extreme צפויה רק בשנה הבאה, שבה אמור להגיע גם הדגם החדש והמסקרן של דאצ'יה – הביגסטר (Bigster), שהוצג עד כה כקונספט. זה יהיה רכב שטח גדול יותר מהדאסטר, וייתכן שיוצע גם עם שבעה מושבים.

דאצ'יה ביגסטר

טויוטה היילקס למתקדמים

גרסת Revo GR Sport של ההיילקס הוצגה השבוע בתאילנד, והיא מציעה חבילה המיועדת למי שרוצה לקחת את ההיילקס לעומק השטח בקלות גדולה יותר. זה לא שלהיילקס בגרסתו הרגילה אין יכולות שטח – יש לו, והרבה, אבל כאן הכניסו שיפורים במערכת המתלים שנותנים לו עוד קצת גובה, מה שכמובן לא מזיק... הגרסה הזו משווקת בשלב זה רק בתאילנד, ולא ברור אם תגיע למדינות אחרות (למבחן דרכים להיילקס).

אבל מה שמעניין יותר אלו שמועות שמגיעות מאוסטרליה, על גרסת GR אמיתית של היילקס, עם מנוע V6 שיספק כ-270 כ"ס ואולי אפילו יותר. האותיות GR מעידות על מעורבות של Gazoo racing, חטיבת הספורט של טויוטה שמכינה בין היתר את כלי הרכב איתם מתחרה החברה ב-WRC ובראלי דקאר.

היילקס Revo GR Sport

רנגלר בצבע בזוקה

לפני כשנתיים, באירוע "ג'יפ קמפ" (קישור לכתבה), הגיע רנגלר אחד שמשך המון תשומת לב. ולא, לא היו בו שיפורים יוצאי דופן ולא התקנים מיוחדים, הוא פשוט היה בצבע תכלת שמיים. בתוך קהל הרנגלרים האחרים, שצבעיהם נעו בין לבן לשחור עם כמה גווני אפור באמצע, הוא בלט כמו אבן יקרה ומנצנצת.

אז נכון שהקהל בארץ מאוד שמרן בעניין צבעים, אבל אפשר לקבל את הרנגלר (בארה"ב לפחות) במגוון צבעים מהמם, שאליהם נוסף לאחרונה גוון חדש: ורוד בזוקה. סקלת הצבעים העכשווית של הרנגלר כוללת, מלבד הוורוד, גם שני גוונים של אפור, שניים של כחול, שני גווני אדום, אחד של כתום, יש גם צהוב ושניים ירוקים: אחד זוהר ובוהק והשני נראה כצבע צבאי. ויש גם כמובן את השחור והלבן הקלאסיים. ואם אתם רוצים להזמין רנגלר ורוד, בקטלוג של החברה הצבע הזה נקרא Tuscadero.

באיזה צבע תרצו את הוורוד?

תגובות

2 תגובות

1

אורח/ת - הביגסטר לא אמור להגיע ב2024?

29 באוגוסט 2021 ב 19:28

....

2

אורח/ת - משה פ.

29 באוגוסט 2021 ב 19:50

הדסטר לא דומה בחזית לברונקו?