שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

הדרכת נהיגה SBS - איחוד הצלה סניף רמת בית שמש

איחוד הצלה הוא ארגון התנדבותי שאנשיו מגישים עזרה ראשונה מקצועית, מפנים מהשטח אל בתי החולים ומצילים חיים של אנשים בתאונות ואירועים רפואיים מגוונים. לאיחוד הצלה סניפים בכול הארץ והפעם הגענו לאחד מסניפי הדגל של ארגון המתנדבים - סניף רמת בית שמש השוכן בבית מתנדב יפה ומסודר.
המטרה ללמד את המתנדבים להפעיל את ה-RZR המקומי, שיכירו את יכולותיו ומגבלותיו, יידעו לנהוג עליו נכון ובטוח ושידעו לחלץ במקרה הצורך והכול במטרה כי יגיעו כמה שיותר מהר ובבטחה לפצוע בלב השטח

בוקר טוב רמת שמש

1638164162283

איחוד הצלה - מתנדבים שמצילים חיים

"איחוד הצלה יעניק לכל נזקק ללא הבדל דת גזע ומין בכל רחבי הארץ, טיפול רפואי ראשוני בתוך 90 שניות, בעזרת ציוד רפואי מתקדם, על-מנת להציל חיים ולמזער נזק בלתי הפיך, ויפעל לשפר מצב הרפואה הדחופה הטרום אשפוזית במדינת ישראל" - זהו חזון ארגון המתנדבים הגדול.

איחוד הצלה הוקם בשנת 2006 ומטרתו להציל חיים ולספק שירותי עזרה ראשונה מהירה לכלל תושבי ישראל. באיחוד הצלה כ-6,000 מתנדבים בכול קצוות הארץ: חובשים, פרמדיקים ורופאים, והוא מאושר כגוף מסייע רשמי בשעת חירום על ידי משרד הבריאות, ורשאי לקבל מידע עדכני על אירועי חירום ממוקד החירום של מגן דוד אדום ומפעיל בעצמו מוקד קריאה לחירום במספר 1221.


1638164171877

מטרת ההדרכת הנהיגה

מטרת יום ההדרכה היא: להפוך את החובשים - הנהגים בכלי השטח SBS (מסוג רייזר תוצרת פולאריס) למקצוענים, במטרה להגיע מהר, ובביטחון לעבר הפצוע תוך שימוש מקצועי ובטיחותי בכלי הרכב בדרך אל היעד ובחזרה מהיעד.


1638164168055

השיעור התיאורטי:

לפני שיצאנו לנהוג בשטח על הכלים התיישבנו לשיעור תיאורטי שכן: הבסיס למקצוענות הוא ידע. וכל הדרכת נהיגה מתחילה בשיעור תיאורטי להבנת הכוחות הפועלים על הכלי ואופן הפעולה של מערכות העברת הכוח והמכלולים המכנאניים הקשורים בנהיגה כאשר הדגש הוא בנושא: אחיזה כי זה הבסיס להבנה כיצד הרכב מתקדם בכביש ובשטח בבטיחות.

מונחים מקצועים מתוך הויקישטח וכתבות על הדיפרנציאל:

דיפרנציאל, ירידה, עלייה, שיפוע, שיפוע צד, בקרת אחיזה, בקרת יציבות, ABS, ESP, מנוע

הדיפרנציאל - אי אפשר בלעדיו אך צריך לדעת לחיות איתו

שימוש בנעילת דיפרנציאל

סרטון מפורט על אופן פעולת הדיפרנציאל:

1638164170846

טיפוס עלייה :

ראשית יש לשלב להילוך כוח LOW על מנת לשמור על רצועת הווארייטור ולאפשר טיפוס בטוח יותר עם אחיזה טובה בקרקע.
שנית בדקו מהי האפשרות הטובה ביותר למסלול הטיפוס: בעדיפות לטיפוס בקו הניצב לעלייה – הגה ישר ואם יש צורך לתמרן לרוחב העלייה יש להיזהר משיפוע צד.
ולבסוף בזמן העלייה יש לשמור על מהירות קבועה ואיטית מבלי להקפיץ את כלי הרכב כך שהרייזר ישמור על אחיזה קבועה עם הקרקע.

קישור לטיפ השטח המלא של טיפוס עליה טרשית

1638164185714

ירידה תלולה :

האתגר בירידה תלולה הוא לרדת למטה ללא נזקים לרכב!
תחילה יש לבחון בתחילה את הירידה בעין או בסריקה רגלית ורק אז להחליט על מסלול הירידה. רצוי כי הירידה תהייה בקו ישר למטה (גלגלים בכיוון הירידה) עם מינימום תמרון (רק בין מכשולים גדולים) כדי לא להכניס את הרייזר לשיפוע צד היכול להוות סכנה לרכב ולנוסעים בתוכו.
מומלץ לשלב להילוך כוח ולהיכנס לירידה במהירות איטית ועם רגל על הברקס – פסיעה אחר פסיעה ורק לאחר שרואים את קצה הירידה אפשר לשחרר את הבלמים ולאפשר לרייזר לבלום עצמו בירידה (יש מעט בלימת מנוע עם וארייטור).

קישור לטיפ שטח המלא של ירידה תלולה

1638164192286

עלייה שנכשלה וחילוץ עם כננת :

אם מסיבה כלשהי לא הצלחתם לטפס, אתם צריכים לסגת אחורה ברוורס. הסיכון כאן נובע מהעברת רוב המשקל אחורה, מה שגורם לאיבוד אחיזה של הגלגלים הקדמיים ו"הישפכות" חלקו הקדמי של הרכב לאחד הצדדים = כניסה למצב של שיפוע צד מסוכן. הנסיגה אחורה צריכה להתבצע בהילוך אחורי משולב, עם הגה ישר. אם הכל בנמצא בשיפוע צד, מסובבים את ההגה בעדינות לכיוון הירידה, ובלחיצת מצערת קלה אך החלטית, מיישרים את הרכב ואת ההגה ויורדים אחורה עם הגה ישר.
לצורך חילוץ הדדי נדרשת רצועת גרירה ושני שאקלים תקניים או שימוש בכננת שיש בכלים, עם כננת אפשר להשתמש גם לחילוץ עצמי בסביבה בה יש עוגנים כמו עצים, סלעים או עמודים חזקים.

1638164191041

163816416499416381641669311638164168827163816416970016381641728741638164173522163816417440416381641752391638164176336163816417711816381641779531638164178854163816417977916381641805701638164181738163816418258816381641835941638164184413163816418663416381641876921638164188730163816418999116381641932741638164194162

תודה למתנדבים המסורים של איחוד הצלה

1638164195614