שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טנדר חשמלי גם ל-RAM

כשפורד ושברולט כבר מוכרות טנדרים חשמליים, ראם לא יכולה להישאר מנגד: טנדר חשמלי מתוצרתה, שנחשף עד כה רק בתמונות טיזר, יגיע לשווקים בשנה הקרובה

השאיפה של תעשיית הרכב לחשמל כל דבר ועניין צוברת תאוצה מדהימה, החל ממכוניות האצ'בק קטנות ועד למכוניות ספורט, דרך טנדרים ועד לרכבי שטח. הכיוון הזה גם לא פוסח על תחום הטנדרים הגדולים, החביבים כל כך על קהל הקונים בארה"ב. לפורד יש כבר את ה-F-150 לייטנינג (קישור לכתבה), לג'נרל מוטורס את הסילברדו EV ועכשיו גם RAM רוצה להצטרף לחגיגה.

החברה כבר פרסמה מספר תמונות טיזר של הטנדר המחושמל שלה, שיבנה על בסיס פלטפורמת ה- STLA של קונצרן סטלנטיס, המיועדת לרכבי שטח וטנדרים גדולים עם הנעה חשמלית. הפלטפורמה הזו, עם שלדה ומרכב נפרדים, גדולה מספיק כדי להכיל ערכת סוללות שתיתן טווח נסיעה של כ-800 ק"מ בין הטעינות.

image

הטנדר יוצע עם מנועים בהספקים שונים, שינועו בין 201 כ"ס (150 קילוואט) ל-443 כ"ס (330 קילוואט), עם הנעה אחורית בלבד או עם הנעה בכל הגלגלים. מי שירצה ביצועים גבוהים יותר, יש שמועות על גרסה עם שני מנועים, בהספק של 885 כ"ס (660 קילוואט), הנמצאת בתהליך העבודה. בצעד מסקרן, סטלנטיס הכריזה גם על גרסה של טנדר חשמלי עם מאריך טווח, אך לא ברור אם זה היה מנוע בעירה פנימית או משהו נקי יותר, כמו מנוע מימן.

ארכיטקטורת EV של 800 וולט וטכנולוגיית טעינה מהירה, יתנו את אחת מחבילות הטעינה המהירות ביותר שיהיו בשוק. טכנולוגיות נוספות יאפשרו הפעלת ציוד חשמלי באתרי עבודה, וגם חיבור הרכב לרשת החשמל הביתית כדי לספק את צרכיו בעת הפסקת חשמל.

image

פלטפורמת ה- STLA

מבחינה העיצוב, אין כאן משהו קיצוני של הסייברטראק של טסלה (קישור לכתבה). בתמונת הטיזר אפשר לראות לוגו 'RAM' מואר היושב בתוך פאנל דקורטיבי שמחליף את הגריל המסורתי. פנסי דרך צרים ממסגרים את הפנסים הראשיים ולאמנט פיסולי דמוי שעון חול מוסיף דינמיות לפגוש התחתון.

הטנדר של ראם יתחרה - בארה"ב - מול הפורד F-150 לייטנינג, השברולט סילברדו/GNC סיירה, גרסת הטנדר של ההאמר החדש (קישור לכתבה), הסייברטראק של טסלה (כשיגיע סופסוף), הטיוטה טקומה החשמלי הצפוי בקרוב וגם נגד אחרים כמו הריביאן R1T .

החשיפה הרשמית של הטנדר החדש צפויה במהלך 12 החודשים הקרובים, והוא יתחיל להימכר כדגם 2024.

image

האם כך ייראה טנדר החדש? עיבוד ממוחשב על פי תמונות הטיזר שפורסמו