שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדרקון שמיועד לקונה המעושר

חברת דרקו מארה"ב מתכננת לייצר רכב פנאי חשמלי עם ארבעה מנועים ו-2,000 כ"ס. המחיר ידגדג את מיליון הדולר

חברת סטארט-אפ מקליפורניה, דראקו מוטורס (Drako Motors), חשפה לאחרונה רכב פנאי חדש, הדרקון (Dragon), המכונית הכל-חשמלית השנייה של החברה. החשמלית הראשונה של דראקו היא ה-GTE, מכונית סדאן יוקרתית עם ארבע דלתות, המבוססת על הפיסקר קארמה. לדרקון, כמו ל- GTE, יש ארבעה מנועים (אחד לכל גלגל), אבל בעוד המנועים של הסדאן מפיקים יחדיו 1,200 כ"ס, ברכב הפנאי ההספק כבר הועלה ל-2000 כ"ס.

מערכת ההנעה, כולל הסוללות, מיוצרת על ידי החברה עצמה ולא נרכשת מספק חיצוני. רביעיית המנועים יכולה לדחוף את הדרקון למהירות מירבית של כ-350 קמ"ש, עם זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש בקצת פחות משתי שניות.

העיצוב, עליו אחראי המעצב הראשי של החברה, לואי ורמירש (Lowie Vermeersch), שיש לו בית עיצוב באיטליה, נראה פנינה אמיתית. לדרקון שתי דלתות שחף רחבות, המאפשרות גישה נוחה לכל חמשת הנוסעים. מערכת מתלים מתכווננת שנותנת מרווח קרקע נדיב יחסית במצב הגבוה, תאפשר גם ירידה לשטח. אבל מי ייקח רכב, שמחירו יגרד את מיליון הדולר, אל מחוץ לאספלט?


חברת דראקו נוסדה בשנת 2013 על ידי דין דראקו (Dean Drako) ושיב סיקנד (Shiv Sikand) בעמק הסיליקון, ועסקה תחילה בפיתוח מערכות הפעלה לכלי רכב אוטונומיים. בהמשך, פיתחה טכנולוגיה לייצור סוללות למכוניות חשמליות ובסופו של דבר הגיעה גם לייצור המכוניות עצמן. הדרקון וה- GTE, שעולה כ-1.2 מיליון דולר, ייוצרו במספרים קטנים, בכמות שלא תעלה על עשרות בודדות של מכוניות מדי שנה.

לקריאה נוספת על רכבי פנאי חשמליים

Lucid Gravity
פוקסטרון
Alpha SuperWolf

ה-GTE על המסלול



תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - Revital Rozenfeld

13 ביולי 2022 ב 13:13


25 רכבים כאלו , בהחלט מרשים ..
אבל יש טעות , מאפס ל 100 קמ"ש לא הגיוני פחות מ 2 שניות 😂אלא קצת פחות מ 3 שניות