שטח 4X4 > קטלוג קרוס-אובר

סיטרואן 2022

סיטרואן היא אחד מהמותגים הייחודים ויוצאי הדופן בתעשיית הרכב. למעמדה ותדמיתה כיצרנית פורצת דרך הגיעה סיטרואן בזכות מספר דגמי עבר אייקונים

image

סיטרואן היא אחד מהמותגים הייחודים ויוצאי הדופן בתעשיית הרכב. למעמדה ותדמיתה כיצרנית פורצת דרך הגיעה סיטרואן בזכות מספר דגמי עבר אייקונים כמו טרקסיון אוונט, דה שבו ו-DS, שהקדימו את זמנם בזכות עיצוב ייחודי ופתרונות הנדסיים וטכנולוגיים שלא נראו קודם לכן בעולם הרכב.

גם בתחום רכבי הפנאי הקדימה סיטרואן את זמנה כשהציעה גרסת הנעה כפולה דו-מנועית לדה-שבו המיתולוגית, ובסוף שנות ה-60 הציעה רכב פנאי קליל וספרטני בעל מרכב פתוח וגג ברזנט בשם מהארי (Mehari). את המהארי ניתן היה לקבל עם הנעה כפולה או קדמית שגם לה יכולת עבירות מפתיעה, והוא זכה להצלחה בעיקר בערי החוף בצרפת.

סיטרואן מאהרי יוצר במשך 20 שנה ושני עשורים לאחר הפסקת ייצורו חזרה סיטרואן לייצר רכבי פנאי, הפעם כחלק משיתוף פעולה של קבוצת PSA עם מיצובישי. שיתוף פעולה זה נמשך מספר שנים עד אשר הציגה סיטרואן בהדרגה משפחה של דגמי קרוסאובר מפיתוח עצמאי.
דגמי הקרוסאובר של סיטרואן מתאפיינים בהתאם ל-DNA של החברה בעיצוב ייחודי ואוונגרדי ודגש שניתן על פתרונות שימושיים, מרחב פנים ונוחות נסיעה גבוהה בהתאם למורשת רבת השנים של סיטרואן.

מתוך מטרה להתבלט מעל יתר רכבי הקרוסאובר בשוק ולהעניק נוחות נסיעה ברמה הגבוהה ביותר, פיתחה סיטרואן מערכת מתלים ייחודית בשם Progressive Hydraulic Cushions suspension system. מערכת זו מורכבת מבולמי זעזועים מתקדמים בהם מותקנות כריות הידראוליות המשיגות אפקט שיכוך כפול, ומעניקים לנוסעים את תחושת ה"ריחוף" המוכרת של סיטרואן מעל המפגעים בכביש ובשטח. מערכת זו הופיעה לראשונה ב-C4 קקטוס ומהר מאוד הגיעה לדגמי קרוסאובר נוספים בהם C4 החדשה ו-C5 איירקרוס המשפחתי. תחושת הנוחות בדגמי סיטרואן מועצמת על ידי מושבים בעלי פטנט ייחודי המשלב קצף ברמות דחיסה שונות המקבל את צורת הגוף ותומך בו באופן מדויק גם בנסיעות ארוכות.

image



דגמי הקרוסאובר של סיטרואן הם חלק בלתי נפרד מהאסטרטגיה הירוקה של קבוצת PSA. בהתאם לכך משולבים בדגמי הקרוסאובר של סיטרואן טכנולוגיות הנעה היברידית וחשמלית מלאה במטרה להפחית את זיהום האוויר ופליטות המזהמים.

את סיטרואן C5 ניתן לקבל בגרסאות היברידיות נטענות (PHEV) בהן משולב מנוע טורבו בנזין עם מנוע חשמלי המניעים ישירות את הגלגלים הקדמיים. סוללת ליתיום יון הניתנת לטעינה חיצונית משקע חשמל מעניקה נוסף לחיסכון בדלק של המערכת ההיברידית, גם טווח נסיעה חשמלי נקי של כ-60 ק"מ. בגרסת ההנעה הכפולה ישנו מנוע חשמלי נוסף הממוקם מאחור ומניע ישירות את הגלגלים האחוריים באופן מיידי בעת הצורך.
טכנולוגיית ה-PHEV תשולב בעתיד הקרוב גם בדגמי קרוסאובר נוספים אותם תציג סיטרואן במקביל לתהליך החשמול המלא של דגמי המותג, עליו מבשרת הגרסה החשמלית של C4 החדשה. עד סוף העשור צפויים כל דגמי סיטרואן להתבסס על הנעה חשמלית מלאה.

יבואן: לובינסקי
אתר: https://www.citroen.co.il/

דגמי הקרוסאובר של סיטרואן בישראל:

סיטרואן C3 איירקרוס

image

סיטרואן C4

image

סיטרואן C5 איירקרוס

image

לצפייה בקטלוג המלא - קרוס-אובר 2022