שטח 4X4 > קטלוג קרוס-אובר

סרס 2022

המעבר להנעה חשמלית פתח עידן חדש בתעשיית הרכב העולמית ובו הזדמנות לא רק ליצרניות הרכב הותיקות, אלא לשלל חברות חדשות ומייזמי הייטק להצטרף למרוץ אל עבר המכונית החשמלית. אחד המיזמים הטכנולוגיים הבולטים בשנים האחרונות בתחום הוא זה של חברת Seres שהוקמה בשנת 2016 ותוך זמן קצר הפכה ליצרנית רכב חשמלי מובילה עם חזון מהפכני וארוך טווח.

image




סרס החלה את דרכה בעמק הסיליקון כחברה לפיתוח פתרונות הנעה ירוקה על ידי ענקית הרכב הסינית Sokon, וכיום היא מחזיקה בשבעה מרכזי מחקר ופיתוח בארה"ב, סין, גרמניה ויפן.
בדרך להגשמת היעד שהוא ייצור מכונית חשמלית מתקדמת עם טווח נהיגה גדול, רמת בטיחות גובהה ופיצ'רים טכנולוגיים, חברה סרס ליצרנית הרכב הענקית דואנגפנג שתורמת את חלקה למימוש המיזם בכל הקשור לאמצעי הייצור של המכוניות.

בשלב ראשון החלה סרס ליישם את הידע שצברה בהנעה החשמלית אותה פיתחה על גבי דגמים קיימים של דונפנג, ואחד מהם הוא EV3 המשווק גם בישראל. סרס EV3 הוא רכב קרוסאובר קומפקטי המתאים למשפחות קטנות או לצעירים עירוניים והוא מביא איתו מפרט טכני עשיר ורמת אבזור גבוהה במחיר נגיש. ל-EV3 סוללה בקיבולת 52.7 קילוואט המאפשרת טווח נסיע של יותר מ-300 קמ"ש, עם תמיכה בטעינת DC מהירה.

image


הצד הבא בחזון של סרס הוא פיתוח קו דגמים חדש ועתידני על בסיס פלטפורמה חשמלית ייעודיות, תוך שימוש בסוללות בעלות קיבולת ונצילות גבוהה שתאפשר טווחי נסיעה של 500 ק"מ ויותר, זאת לצד טכנולוגיות טעינה אולטרה מהירות שיעניקו טעינות בזמנים קצרים במיוחד בעמדות טעינה מתאימות, מה שיפתור לחלוטין את בעיית "חרדת הטווח" המאפיינת כיום רוכשי מכוניות חשמליות.
שני הדגמים הראשונים שיסללו את הדרך לדור העתיד של סרס נקראים SF5 ו-SF7. מדובר בשני קרוסאוברים בעלי עיצוב עתידני בעל יעילות אווירודינמית גבוהה, אשר ישלבו את טכנולוגיית הנעה, סוללה והטעינה המתקדמות שפיתחה סרס.

SF5 הוא קרוסאובר משפחתי בעל מנוע חשמלי יחיד או צמד מנועים, אשר מצויד גם במנוע בנזין שאינו מניע את הגלגלים ומשמש כגנרטור מאריך טווח ברגע שמתרוקנות סוללות הרכב. שיטה זו מאפשרת ליהנות מטווח נסיעה גדול במיוחד תוך פליטות מזהמים נמוכות יותר מכל רכב היברידי, ותנועה מוחלטת באמצעות חשמל. דגם ה-SF7 המיועד לשבעה נוסעים הוא בעל הנעה חשמלית מלאה. הוא מפותח בשיתוף ענקית הטכנולוגיה והתקשורת Huawei שתתרום פיתוח של ממשק תפעול ייחודי באמצעות מגע על גבי מסכי תצוגה גדולים ברזולוציה גבוהה שיהוו חלק אינטגרלי מהעיצוב הייחודי של תא הנוסעים.

בהמשך הדרך צפויה להציג סרס מגוון גדול של דגמים בעלי הנעה חשמלית מלאה. במקביל, סרס צפויה להציג ולמכור את הטכנולוגיות המתקדמות אותן פתחה לחברות ומייזמי הייטק נוספים המעוניינים לייצר מכוניות חשמליות, זאת כדי להפיץ את בשורת החשמל בשווקי הרכב ברחבי העולם.

יבואן: טלקאר
אתר: https://www.seres.co.il/

דגמי הקרוסאובר של סרס בישראל:

image