שטח 4X4 > יומני מסע בעולם > ירדן

סיכום מסע לנד רובר למערב ירדן - סוכות 2022

מסע מיוחד ואתגרי של מועדון לנד רובר למערב ירדן - מצד אחד ימים ארוכים, דחוסים ובחלק מהזמן גם בתנאים קשוחים (זו ירדן!) ומצד שני כלי רכב מפנקים, המגהצים את השטח בנוחות ובמהירות שאף כלי רכב לשטח לא יכול להם (זה לנד רובר!). אך כשהמשתתפים הרפתקניים וגם אוהבים "לתת בגז" הכול הופך לטוב ולחוויה מאוד מיוחדת, מלאה תוכן ואתגרי נהיגה מגוונים, כן יירבו!

1665931544041

היום הראשון: מסע לנד רובר לממלכה האשמית של ירדן

תורים! רבותיי תורים!! סוכות 2022 - מעבר הגבול הישראלי עמוס, לא כול מי שלפנים סגור על המשימה וכך אנו מוצאים עצמנו עומדים שעות בתור, רק כדי לקבל את המסמכים המתורגמים, לעשות ביטוח ולהחליף כסף, ההמשך כבר פשוט ומהיר. לירדן אנו חוצים את הגשר (גשר הירדן / שייח חוסין) בצהרים וכאן התהליך בירוקרטי אבל מהיר, באופן יחסי, ואין תורים (הקבוצה השנייה של אתר השטח המגיעה בעקבותינו מהגבול הישראלי מסיימת מיד אחרינו).

צילום ועריכה: טל רביבו


1665925075316

נכנסים לירדן, תדריך קצר, היכרות עם המדריך המקומי ושוטר משטרת התיירות שאיתנו לימים הקרובים וקדימה דרומה. שיירה של 16 לנד רוברים ישראלים יפים ומרשימים על הכביש הירדני. כבישי הבקעה עוברים עלינו במהירות (רואים את הסרטבא באופן ברור בצד הישראלי), פלאפל כבר אין בנמצא (בגלל השעה), אבל שווארמה טובה, שתייה קלה ומוצרי מאפה ירדנים יש בשפע.
ממשיכים דרומה לכיוון ים המלח והפעם מהצד הירדני, המזרחי. חוצים את ים המלח הירדני בנסיעה מהירה של שיירת האליפסה הירוקה ופונים שמאלה ומזרחה, בדיוק מול מואה שבצד הישראלי, לוואדי נמלה, החלק הירדני של דרך הבשמים. הכביש הצר והמפותל מטפס מעלה, מ-100 מטרים מעל פני הים ועד כ-800 מטרים. הנוהגים בלנד רובר נהנים מיכולת כביש דינאמית נהדרת והמנועים החזקים של לנד רובר מביאים אותנו חיש קל למעלה - ברוכים הבאים לוואדי מוסא!
מלון 5 כוכבים חדש, מחכה לנו בקרבת שער השמורה לאתר של פטרה ומתוך המלון המפואר ירדן נראית אחרת, החיים יפים!

1665925076883166592541582016659250777321665925417118166592541829416659250785161665925079169166592507990616659250808721665925083701166592508206316659250829521665925084727

היום השני: מסע לנד רובר לממלכה האשמית של ירדן

פטרה היא בירת הנבטים, העם שחי בחצי האי ערב לפני 2,000 שנים ויותר והיה בברית עם הרומאים, אשר שלטו בעולם העתיק ובמזרח התיכון בפרט באותם ימים. הנבטים ניהלו עבור הרומאים את שיירות הגמלים הארוכות אשר הביאו מור ולבונה, תבלינים ובשמים וכל טוב מהמזרח, המוכר כיום כהודו. בנקיק נסתר בוואדי מוסא בנו הבנטים את עיר המלוכה הנסתרת שלהם ועליה כתב חיים חפר: "מעבר להרים ולמדבר אומרות האגדות ישנו מקום שאיש ממנו חי עוד לא חזר והוא נקרא הסלע האדום" .
הקבוצה מגיעה לחז'נה ("האוצר") בליווי המדריך המקומי, אך לחלק מהמשתתפים האתר המיוחד קוסם והם נסחפים פנימה ולמעלה ומטפסים לראש "הכנסייה" לתצפית מיוחדת על הנקיק של פטרה. האתר עמוס בתיירים, ישראלים וזרים לרוב, ולאחר ארוחת צהרים במסעדה מקומית אנו שמחים לשוב לכלי הרכב ולצאת מוואדי מוסא דרומה לעבר המדבר.

קישור לכתבה על פטרה

קישור לכתבה על הנבטים ודרך הבשמים

16659260819011665925420585166592542170116659254229341665925423950166592542508116659254262101665925427382166592542791016659254290671665925430097166592543106416659254319441665925432908166592543372516659254345051665925435246166592543601816659254368221665925437657166592608273816659260836911665926085324

1665926084551166592608601216659260870501665926092830166592608791816659260887361665926089579166592609057516659260938291665926091584

המדבר הדרומי - וואדי ראם

נוסעים דרומה על דרך המלך ההיסטורית, כשממערב רואים את הערבה ואת המצוק הישראלי שמעבר. לאחר תדלוק מטפסים לשיא הגובה של המצוק למרגלות שבשבות הרוח החדשות של רג'ף. יורדים את ראס אל נקב ונכנסים למדבר הדרומי (וואדי ראם בשפת התיירים). כאן מתחילה החגיגה - שבילים חוליים מהירים, שעבור שיירת הלנד רוברים הם שבילים מהירים מאוד! כמה מהירים? כמעט כמו אופנוע או SBS דוגמת המאבריק של CANAM (קישור ליומני המסעות עם אופנועים וטרקטורונים בירדן).
כל מה שעובר מתחת לגלגלים הוא חסר משמעות, מתלי האוויר של הלנד רובר מגהצים את הבאמפים, התעלות והתלוליות מדבר באופן מעורר התפעלות ובמהירות שמגיעה בקלות לתלת ספרתי ולאורך זמן. הכול בביטחון נהדר של מבנה שלדה (אחודה) מרשים ועם מערכות אלקטרוניקה מדוייקות, גם בזכות מערכת הטריין ריספונס המתאימה את מערכות הרכב לסוג השטח (במקרה שלנו SAND).
מעבר טכני צר, חילוץ של שני כלי רכב ששקעו בחול והחושך יורד על המדבר. אנחנו נהנים מנהיגה לילית מהירה, עצירה ארוכה לקפה ותצפית על כוכב הצפון ושלל הכוכבים הנצפים בחשיכה המוחלטת. לאחר שמיצינו את הלילה נסענו עוד כשעה עד לכפר המרכזי - דייסה ומשם למאהל שלנו המסתתר בין אבן החול הנובית לדיונות הגבוהות. חלוקה לחדרים, ארוחת ערב במאהל (זה יותר CAMP / מחנה) כשלחלק מהמשתתפים זה החלק המאתגר המוציא אותם מעט מתחום הנוחות.

קישור לכתבה על כוכב הצפון

16659259260831665925926961166592592773616659259306731665925928447166592592921116659259299651665925931635166592593233616659259330431665925933879166592593578016659259367211665925934661166592593767216659259387061665925939608166592594031816659259407551665925941472166592594210716659259428781665925943876166592594468316659259453981665925945962

166592616125416659261618571665926162641

היום השלישי: מסע לנד רובר לממלכה האשמית של ירדן

זה יום הלנד רובר! 130 ק"מ בשטח - שבילי מדבר, משטחי חול בתוליים ודיונות בגבהים משתנים ושיירת לנד רוברים - כאן הם הכי טובים! כאילו המהנדסים הבריטים ההרפתקנים יצרו את המכונות האלו במיוחד עבור החול של וואדי ראם!
מהירויות תלת סיפרתיות של השיירה, השבילים החוליים והדיונות עוברים לנו במהירות ומידי פעם עוצרים לכווץ את השיירה או לטייל באחד מהאתרים שבמדבר. שער השמורה בתצפית לוואדי ראם, ג'בל ראם - 1,754 מטרים, ג'בל אום עשרין - 1,753 מטרים, ושבעת עמודי החוכמה של לורנס איש ערב. המעיין המטפטף - עין אל-קאטר והמון המון דיונות.
מנועי הדיזל החדשים בונים את המומנט ברגע ועל הדיונות זה משמעותי - הכלים טסים בעלייה, פונים במהירות גבוהה ואם רוצים גם מסתובבים בדריפט נהדר שמספק חוויה לנהג ותמונות טובות לצלם.
לארוחת הצהרים אנו עוצרים בדייסה - בפלאפל הכי טוב במזרח התיכון - כך אמר המדריך! (הח"מ) ויש אומרים שאפילו קיבל כוכבי מישלין רבים (בזכות בלאי הצמיגים הגבוה של המטיילים סביב).

1665926470784

חזרה למדבר - דיונות גבוהות ונמוכות, אדומות וצהובות ולפתע הקשתות של חרז'ה. קצת פנצ'רים, העייפות וקצת חוסר ריכוז במהירות גבוהה וצמיג ישן לא שורד מפגש עם אבן חדה...
את השקיעה אנחנו קצת מפספסים ולמאהל אנחנו מגיעים בחושך (כנראה שאני לא יודע אחרת). איך שיצאנו בבוקר כך חזרנו בערב, רק עם הרבה פחות דלק, קצת אבק על המכונות והמון המון אדרנלין וחוויות יחודיות. כייף לנו!

כתבה על צירי הנפט במזרח התיכון

כתבה על המזרח התיכון שבין מלחמת העולם הראשונה למלחמת העולם השנייה


1665926457049

1665926453376166592645417416659264548591665926455681166592645643516659264576641665926458493166592645952616659264604421665926463472166592646121116659264623451665926464463166592646532316659264662081665926466810166592646771916659264684861665926469242166592646996816659264715841665926472465166592647293016659264737271665926474359166592647556016659315423211665931544837
1665931543279166593154556716659315463151665931547130166593154778416659315485051665931549040166593154996016659315504971665931167688

1665931168641166593116994616659311707321665931171355166593117295916659311736531665931174416166593117491116659311754251665931176072166593117668516659311772661665929878670

16659298778541665929880030166592988088016659298816781665929879303

היום הרביעי: מסע לנד רובר לממלכה האשמית של ירדן

יום האתמול רק עשה חשק והיום השיירה מנוסה יותר, צמודה יותר ושמחה לעוד דיונות ושבילי חול מהירים - וזה מגיע! היישר מהמאהל ועד לעלייה לכביש. משטחי חולות, דיונות והשיא בדיונה הגדולה - הצגה!
הרכבת החיג'אזית מספקת לנו חוויה כשקטר הקיטור הוותיק פולט עשן שחור. בתקופה העותמנית דוד המים חומם ע"י עצים שהוטענו בקרון המטען הצמוד לקטר וכיום מוטען בו מיכל סולר שמחמם את הדוד מים, מרתיח מים לקיטור ומזיז רכבת בת 120 שנה.

כתבה על הרכבת החיג'אזית

עולים על דרך המלך, ממלאים אוויר בצמיגים ועל הכביש קדימה לעקבה והיישר למעבר הגבול ערבה, בין ירדן לישראל. כאן התהליך מהיר ובזמן קצר אנו "משתחררים" הבייתה.

1665929721439

1665929715922166592971680116659297182271665929719285166592972032716659297209781665929721849166592972239816659297235791665929725832166592972428816659297250521665929726433166592972715516659297279091665929728638166592972980716659297309591665929731877166592973291316659297338061665929734636166592973605216659297368851665929737694166592973834716659297353261665929739177166592973967416659297409571665929741915

תודות

תודה לכול האלופים והאלופות, הנהגים והנהגות, אני בסך הכול רציתי לנסוע מהר בירדן ופתאום שיירה נהדרת רודפת אחריי...
תודה לכל מי שתמך, עזר, שם יד כשצריך ובעיקר התגבר על הקושי, פרץ את גבולותיו והגיע לפסגה.
שוב תודה ענקית לדני ואיריס עיני על הכול, לירדנים שמאפשרים לנו לנסוע בשטח המקסים שלהם ומארחים אותנו במדינה שלהם, לחברת המזרח על כל הפינוקים, לרונן טופלברג על התמונות הנהדרות ולחברת לנד רובר על שיצרו את המכונות הנהדרות האלו!

1665931172090

לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקליקו כאן
למסעות הבאים בעולם - הקליקו כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקליקו כאן

הללי שפנצר - מעריב סוף שבוע:

הללי שפנצר - מערבי סוף שבוע:

image

דיווחים בתקשורת:

מלכת הכביש: מסע מועדון לקוחות בירדן – סוכות 2022

WHEEL: מועדון לנד רובר יצא למסע אתגרי בירדן

וואלה: שימור לקוחות והאופציה הירדנית: מסע עם לנדרובר במדבר

DRIVETIME: לנד רובר – מסע בירדן

CARTUBE: לנד רובר ישראל במסע שטח מרתק לממלכת ירדן

GEAR : חברי מועדון הלקוחות של לנד רובר יצאו למסע בירדן

עולם הרכב - תוכנית 239 - ערוץ הספורט:

תגובות

9 תגובות

1

אורח/ת - שלומית

30 באפריל 2023 ב 16:28

חברים יקרים, שמחנו מאד להכיר את כולכם. היה כיף מאד מאד, גם החלק של הקיטורים.
תודה לעופר האלוף, לדני ואיריס.
מחכים לפגוש אתכם בטיולים הבאים

2

אורח/ת - זוהר

30 באפריל 2023 ב 16:30

תודה רבה, היה נהדר!!!
שמחנו להכיר את כולכם.

3

אורח/ת - יוסי

30 באפריל 2023 ב 16:30

היה טיול מצויין. כייף להכיר אנשים יפים, מאוד נהנינו.
עופר המון תודה על הכל

4

אורח/ת - הללי

30 באפריל 2023 ב 16:36

אהלן, גם אני רציתי להודות לכולם על מסע משוגע

5

אורח/ת - דודי

30 באפריל 2023 ב 16:37

היה טיול מקסים ומהנה. תודה לקבוצה הנהדרת ולעופר התותח

6

אורח/ת - מריה

30 באפריל 2023 ב 16:38

איריס, מורד, רונן - איזה תמונות מקצועיות נהדרות מעין ומוח חדים

7

אורח/ת - דני

30 באפריל 2023 ב 16:39

תודה ענקית לך עופר על ההדרכה, הסבלנות, החיוך, הפרגון והידע הרב בכל התחומים.
תמשיך לכבוש עוד ועוד פסגות

8

אורח/ת - חיים

30 באפריל 2023 ב 16:39

בהחלט מגיע לכולם שאפו על ההתנהלות היחס וההרגשה הנעימה להיות בחברתכם .
ומעל כולנו כתר הזהב לעופר
על הנעימות ההדרכה ובעיקר הידע ששפע ממנו .
עוד נתראה

9

Ogash Ofer

30 באפריל 2023 ב 16:42

תודה ענקית לכולם
נתראה בפסגה הבאה