שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הדור הבא של הניסאן פטרול יגיע ב-2024

ספינת המדבר הגדולה של ניסאן כבר לא מיובאת לישראל מזה עשור ויותר, ובכל זאת דגם חדש שלה עדיין מסקרן

עבור אנשי השטח, הניסאן פטרול – במיוחד בגרסת הדור החמישי שלו המוכר כ-Y61 – היה לאורך זמן משאת נפש: כלי גדול, ענק אפילו, בנוי בצורה מסיבית עם שלדת סולם ושני סרנים חיים, עם שטח מחייה מספיק גדול כדי לצייד אותו כרכב מסעות כפי שצריך. זה היה גם הדור היחיד שהגיע לישראל בייבוא מסודר, ולמרות שמחירו היה גבוה יותר משל רכבי שטח אחרים באותו זמן, הוא נרכש כאן בכמויות יפות וכיכב בפנטזיות של לא מעט מעכברי השטח.

הדור הנוכחי - פטרול Y62. הדור החדש יהיה בגודל כמעט זהה עם מכניקה שונה

אבל ב-2010 נפל דבר: הדור השישי, ה-Y62, כבר היה חיה אחרת לחלוטין. המימדים אמנם נשארו גדולים כבעבר, אבל כל המכניקה השתנתה. לא עוד שלדת סולם, לא עוד סרנים חיים (קישור לכתבה מה עדיף: סרנים חיים או מתלים נפרדים). תחת זאת קיבלנו שלדה אחודה ומתלים נפרדים לכל גלגל, תהליך שעבר על לא מעט אייקוני שטח אחרים, שהאחרון שבהם הוא הדיפנדר החדש (קישור לכתבה על השקת הדיפנדר החדש בישראל). ולא רק זאת – הדגם הזה כבר לא יובא לישראל, והוא נמכר בעיקר באוסטרליה, במזרח אסיה, בנסיכויות הנפט, וגם בצפון אמריקה תחת השם ניסאן ארמדה.

Y62 בתלבושת קרב

ובקרוב עומד להגיע הדור השביעי, ה-Y63, ומלבד שינויים כאלה ואחרים בעיצוב הדברים המעניינים ביותר יתבצעו מתחת למכסה המנוע. לא עוד מנוע V8 עתיר נפח, אלא מנוע V6 כפול מגדשים, ככל הנראה בגרסת בנזין בלבד. אבל מעניינת יותר תהיה הגרסה ההיברידית, שההנעה שלה תסופק על ידי מנועים חשמליים בלבד, כשמנוע בעירה פנימית קטן משמש כמטען למצברים.

ההשקה של הדור החדש צפויה בשנת 2024.

Y61 מדוגם. עדיין עם הסרנים החיים

תגובות

1 תגובות

1

אורח/ת - אמיר פילוסוף

12 באוגוסט 2023 ב 18:56

לחברת נסאן בישראל
יש ליבא גיפים כאלה לישראל
מתחרה בטיוטה ובכל הרכבים מסוג 4.4 שטח