שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

טיול משולב הדרכת נהיגת חולות בנגב הצפוני - 19/11/22

יצאנו לטיול בקונספט חדש המשולב הדרכת נהיגה בחולות יחד עם טיול בנגב הצפוני, זו הפעם השנייה וממש לא בפעם האחרונה. למדנו ושיפרנו טכניקה של נהיגה בדיונות ולא פסחנו על הטיול עצמו, ההיסטוריה המרתקת והנוף הפתוח כיף אדיר

1669364033499

יצאנו בפעם השנייה לטיול משולב הדרכת נהיגת בשטח חולי מרמת חובב ומערבה. נפגשנו עם כל הקבוצה והתיישבנו לנו בצל הדיונה בכניסה לנחל סכר, פתחנו את כיתת הלימוד...

1669364034282

אהבתי שגם הצעירים שבאו לטיול הצטרפו למעגל וגילו עניין, זה גם מחבר משפחתית וגם כנראה מעמיד לנו דור עתיד. שוחחנו על כל הנושאים הרלוונטיים וגם עמדנו על ההבדלים בין כלי הרכב השונים זה מזה וראינו כי בטוואי השטח הזה - חול, ההבדל לא גדול והטכניקה דומה מאוד. לאחר מעט יותר משעה כשסיימתי "להרביץ" בחבורה את משנתי וגם הקפה נלגם עד תום, יצאנו.

תחילת המסלול רכה ונעימה כמו שחול יכול להיות והנהגים מתרגלים לתנועה. עצירת הסבר על תוואי הדרך העות'מנית שעובר בשמורת חולות סכר לכיוון סיני וממשיכים ל"מגרש המשחקים".

טיפ נהיגה בשטח חולי

166936411139516693641117701669364112316

כאן חייבים להפריד בין סוגי כלי רכב כמו סובארו או דאסטר לבין ג'יפ רוביקון ובעיקר לשים לב לניסיון של הנהגים. בסופו של דבר הטכניקה בדיונה כאמור דומה, אבל שוני בזווית הגישה והנטישה הוא משהו שיש לתת עליו דגש.

כצפוי ההתלהבות עולה וגם התעוזה, יש מי שעולה במתינות ויש מי שמנסה להמריא עם הרוביקון ומצליח.

נושא זווית הגישה עליו שוחחנו מקבל משנה תוקף כאשר ג'יפ גראנד שירוקי אחד מתוך שניים מגרד את הרדיאטור. אני מחליט שאין צורך וגם אין אפשרות לסכן את מנוע הרכב ולעבור לגרירה. מכנס את החבורה ומנצל את ההזדמנות לשיעור גרירה בשטח חולי. נושא חשוב שיכול להיות גם מסוכן. גם הגורר וגם הנגרר חייבים לדעת בדיוק מה הם עושים, במידה ולא הנזק או התאונה יגיעו. על כל זה תוואי השטח בלב הדיונות לא הופך את חיי הטרופר הזקן לקלים יותר ומראש ביקשתי מיצחק והרוביקון המרשים להיות לפני ולעזור במעבר דיונות גבוהות.

1669364179145

תחילת תנועה ולאט לאט ערן הנגרר מבין את העסק ומקל עלי מאוד, במעבר שתי דיונות קשות מחברים את הרוביקון ומושכים יחד. בהמשך אני שולח לפני את יצחק "לפתוח" לי את הציר לכיוון הכביש בדרך הנוחה ביותר. הגענו אל הכביש לנקודה בה יכול הגרר להגיע לאחר תנועה של כמה קילומטרים של דיונות. ללא הבנת הנהג הנגרר ערן ועזרתו של יצחק היה קשה הרבה יותר. כמסורת אתר השטח שבה לא משאירים איש או רכב בשטח. וכך ישבנו לאכול ארוחת צהריים לא הרחק מצאלים כולנו יחד בידיעה שהגרר בדרך.

גם מצל האשלים והשקשוקה נפרדנו בסופו של דבר ושמנו פעמינו אל רחובות בנגב - אתר חובה שמחבר את ההיסטוריה שלנו ושל הנגב אלפי שנים לאחור ומוזכר פעמיים בתנ"ך.

משם ממשיכים דרומה אל חולות עגור. תנועת השיירה בציר החולות כבר לא נראית בעייתית וניכרת התקדמות יפה מאוד בטכניקה. גם נתק של חצי מהשיירה בשל אי הקפדה על נוהל השיירה קורה לנו ואני עוצר לחיפוש החצי השני. כאן אני הוא המתרגל בנסיעה מהירה על ראשי הדיונות עד לאיתור ואיחוד הקבוצה. בתחקיר שערכתי מתברר כי החלק המתנתק דיווח ומישהו בשיירה אמר להם בקשר להמשיך ישר, טעות שיש ללמוד ממנה. ובנוסף בניגוד לציר שאינו מהיר כמתווה חולי נהיגת החול מלהיבה והאדרנלין משתולל והחבר'ה מרוכזים בעניין הנהיגה עצמה, גם זה חייב להיכנס לתודעה.

ההמשך מאפשר לנו ריצה מהירה על ציר חולי שאסור לעצור בו - עצרת נשארת!
תענוג אמיתי.

1669364290217

אל נקודת הסיום אנו מגיעים במהירות בדיוק בזמן המתוכנן. וזו ההזדמנות להודות לקבוצה הנהדרת שלנו ולשוב להודות ליצחק מוסרי על העזרה, ומזכיר לכולם שבסופו של דבר החלק הפחות בטוח בטיול שטח הוא הנסיעה הביתה, על הכביש.

באהבה,

גיא זילברמן.

1669364288422166936428499616693642854571669364286596166936428711616693642880431669364289056166936428594216693642896311669364287526


לעוד מסעות והדרכות בארץ ובעולם:

למסעות הבאים בארץ - הקלק כאן
למסעות הבאים בעולם - הקלק כאן
להדרכות הנהיגה הבאות - הקלק כאן