שטח 4X4 > כתבות > חדשות

קטן אבל גדול – ג'ימני עם חמש דלתות

השבוע הושק סופסוף רשמית ג'ימני מחומש דלתות, כשההשקה מתבצעת בהודו שם הוא מיוצר על ידי חברת מרוטי. וכפי שהדברים נראים כרגע, הוא לא יגיע אלינו בעתיד הקרוב

אחרי תקופה ארוכה של שמועות והשערות, מודלים ממוחשבים (קישור לכתבה) וחשיפה של תמונות ריגול (קישור לכתבה), הגיח סופסוף לאוויר העולם "בייבי" שיש רבים שחיכו לו: ג'ימני עם חמש דלתות. ואנחנו בכוונה לא מזכירים את השם סוזוקי, משום שהרך הנולד הושק בהודו, שם הוא מיוצר על ידי חברת מרוטי (Maruti), הזרוע ההודית של החברה היפנית.

הדור הנוכחי של הג'ימני נמצא איתנו מאז 2018 ונמכר במספרים יפים ברחבי העולם וגם אצלנו, עם זמן ההמתנה ארוך לקבלת כלי חדש, עוד לפני משבר הקורונה והשבבים. למי שמחפש רכב עם יכולות שטח אמיתיות ואינו מעוניין במשהו גדול, מסורבל ויקר, הג'ימני הוא פתרון אידיאלי. אבל זה בא עם מחיר: הכלי קטן, קטן מאוד אפילו (קישור לכתבה), הכניסה למושב האחורי מצריכה כישורים אקרובטיים מתקדמים, "תא המטען" הוא בגודל של מטפחת, ולקיחת ציוד מינימלי לשטח מחייבת קיפול המושב האחורי כדי לקבל נפח הטענה ראוי. ובפועל הג'ימני הוא סוג של כלי דו-מושבי.

image

הדגם בעל חמש הדלתות בא לתת מענה לבעיה הזו. הוא ארוך יותר ב-34 ס"מ מהדגם הקצר, כשמרווח הסרנים הוארך גם הוא בהתאם. זה איפשר את שתי הדלתות הנוספות וגם תא המטען יצא נשכר. בשאר הממדים אין שינוי, גם לא במרווח הגחון ובזוויות הגישה והנטישה, רק זווית הבטן נפגעה במקצת. הדגם שהושק בהודו מצויד במנוע ה-1.5 ליטר המוכר, משודך לתיבה ידנית עם חמישה הילוכים או אוטומטית עם ארבעה, ויש כמובן גם הילוך כוח.

וכאן נשאלת השאלה הגדולה: האם יש סיכוי שיגיע אלינו? בשלב זה, מיוצרים כלים רק עם הגה ימני, המיועדים לשווקים בהודו ובאוסטרליה. הביקוש בהודו לרכבי שטח קשוחים הוא גדול, ולכל היצרניות הגדולות יש לפחות דגם אחד בסיגמנט, כמו המהינדרה טאר (קישור לכתבה). כך שסביר שהייצור של הג'ימני הארוך יופנה ברובו לשוק המקומי.

image

ויש גם בעיות של תקינה: בחלק ממדינות אירופה כבר הוטלו מגבלות מסוימות על שיווקו של הג'ימני, משום שאינו עומד בתקנים המחמירים של איכות הסביבה. על זה ניתן יהיה כנראה להתגבר באמצעות מערכת הנעה היברידית, אבל ייתכן שהג'ימני יצטרך להתמודד בעתיד גם עם הקשחת תקנות הבטיחות, וזה יהיה כבר בעייתי יותר. למרות שכלי הרכב שמרוטי מייצרת מבוססים על דגמים של סוזוקי, במבחני ריסוק בינלאומיים הם מקבלים ציונים נמוכים במיוחד, משום שהחברה "חוסכת" במתכת כדי לייצר מכוניות קלות יותר עם צריכת דלק טובה יותר.

למרות שהוא לא הברנש הכי נעים על הכביש, אנחנו - המדריכים של האתר השטח הישראלי - מאוד אוהבים את הג'ימני ודרור ברלי הפליא לתאר את האהבה הזו (קישור לכתבה). ולא יהיו שמחים יותר מאיתנו, ואני בטוח שגם לא מעט מהמטיילים שלנו ישמחו, על הגעתו של הדגם הארוך לארץ, כזה שיעמוד בתקני הבטיחות כמובן. אינשאללה.

image

הרשם לדיוור מועדון

רוצים להיות מעודכנים בכל הפעילויות של המועדון?

הצטרפו לתפוצת הוואטסאפ של מועדון סוזוקי - לפרטים הקליקו כאן

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת - זיו

15 בינואר 2023 ב 10:48

שדרוג מעניין לעומת ה 3 דלתות.
רק חבל שלא הפכו את הרכב הזה שיהיה מתאים למשפחה של 5 נפשות. כרגע לפי התמונות זה נראה עדיין 4 מקומות בלבד.

2

אורח/ת - יוסי

15 בינואר 2023 ב 11:52

מהלך מבורך.

3

עופר אדר

15 בינואר 2023 ב 13:04

אכן מיועד ל-4, או לשני מבוגרים ושלושה ילדים קטנים, מאוד... הג'ימני מוגדר ביפן כרכב KEI, שזה רכב קטן שיש לו הקלות במס ואפשרות חניה במרכזי הערים. ככזה, הוא מוגבל במידות ובנפח המנוע ולכן אי אפשר להפוך אותו לרכב משפחתי של ממש

4

אורח/ת - אורח

16 בינואר 2023 ב 14:22

עכשיו באים, אחרי שרכשתי פורסטר?

5

Ogash Ofer

16 בינואר 2023 ב 14:38

אורח/ת - אורח כתב/ה:
"

עכשיו באים, אחרי שרכשתי פורסטר?

"
אתה בסדר!
עד שיגיע ארצה (אם יגיע...) עוד תעשה הרבה ק"מ עם הפורסטר

6

אורח/ת - סגינהור

16 בינואר 2023 ב 18:17

אין על הסמוראי שלי מודל 95, לזוג בלבד בשטח, אבל מלמד את הגדולים מה זו עבירות 😄