שטח 4X4 > כתבות > חדשות

הסקאוט החשמלי יוצג ב-2024

פולקסוואגן משקיעה סכום עתק בהקמת מפעל חדש בארה"ב, שייצר רכבי שטח קשוחים וטנדרים עם הנעה חשמלית, שיישאו את השם סקאוט

2 מיליארד דולר – זה הסכום שעומדת פולקסוואגן להשקיע במפעל במדינת דרום קרולינה, ארה"ב, בו היא מתכננת לייצר את ה"ברנד" החדש שלה, הסקאוט, שיתמקד ברכבי שטח וטנדרים קשוחים עם הנעה חשמלית (קישור לכתבה). הדגם הראשון שיירד מקו הייצור יהיה ככל הנראה טנדר, וזה יקרה כבר בשנה הבאה. ה-SUV יגיע רק ב-2026, ומחירו יתחיל באזור ה-40 אלף דולר.

על פי התוכניות, המפעל החדש יעסיק כ-4000 עובדים, ויוכל לבנות כ-200 אלף כלי רכב מדי שנה. השיווק בשלב הראשון מיועד כולו לשוק בארה"ב, אך סביר להניח ש"יזלוג" בהמשך גם למדינות נוספות.

image

פולקסוואגן ניהלה משא ומתן עם חברת פוקסון, שמייצרת בפועל את מכשירי האייפון, לשיתוף פעולה בפיתוח הדגמים החדשים, שכנראה לא צלח. גם ניסיון לייצר שותפות עם חברת מאגנה, שחברת הבת שלה מאגנה-שטייר היתה אחראית על פיתוח כמה מדגמי ה-4X4 האייקוניים ביותר, כמו ה-G של מרצדס, לא עלה יפה.

אופציה נוספת שעומדת כעת בפני פולקסוואגן היא לשתף פעולה עם חברת פורד, שטנדר הריינג'ר שלה משמש כבסיס לאמארוק החדש. לפורד יש כבר פלטפורמה חשמלית קשוחה בדמות ה-F150 לייטנינג (קישור לכתבה), ויש גם ברונקו חשמלי בדרך, כך שיש על מה לבנות.

image

פולקסוואגן משחררת מדי פעם סקיצות ממוחשבות של הדגמים העתידיים. אחת מהן שוחררה השבוע ובה רואים טנדר עם תא נהג כפול וצללית של SUV קופסתי כמו שרכב שטח אמור להיראות, שנחשף גם בפרסומים מוקדמים יותר.

דגמי הסקאוט אולי ישמשו בעתיד גם כבסיס לדגמים קשוחים של אאודי (קישור לכתבה), ואנחנו שמחים על כל יצרן שמתווסף ומגדיל את ההיצע של כלים בסגנון הזה. רק נשמח אם יהיו גם כאלה שיציעו דגמים עם מחירים מעט יותר ברי-השגה (אולי כמו זה למשל)...