שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #77

חברה סינית מתכננת מתחרה ללנד קרוזר, באלפא רומיאו שוקלים SUV חשמלי עם שלוש שורות מושבים, ומיצובישי מפציצה עם לא פחות מ-16 דגמים חדשים

הלנד קרוזר של טויוטה מהווה סוג של סמן ימני בעולם רכבי השטח: הוא מפנק (יחסית) על הכביש, נותן עבודה בשטח, ויש לו קהל שבוי בשל האמינות ושמירת הערך (למבחן דרכים ללנד קרוזר). לכן לא פלא שיש חברות שמתיימרות לייצר לו מתחרים, כמו חברת טאנק הסינית שחשפה את ה-Tank 500 לפני כשנה וחצי, שיושב בדיוק על המשבצת של הלנד קרוזר (קישור לכתבה).

בימים אלה נחשף ה-Haval P04 דגם דומה של חברה סינית אחרת שמנסה גם היא להתחרות באותה נישה. המעניין הוא ששתי החברות, טאנק והאבאל, שייכות לקונצרן אחד: גרייט וול. לא ברור עם מדובר באותו דגם עם אדרת חיצונית שונה, או שמדובר בשני דגמים שונים לגמרי. מה שידוע שה-P04 יצויד במנוע טורבו בנזין בנפח 2.0 ליטר שיספק כ-200 כ"ס, משודך לתיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.

Haval P04. מתחרה ללנד קרוזר?

SUV חשמלי גדול לאלפא רומיאו

עוד לפני סוף העשור הנוכחי, אלפא רומיאו מתכננת לבנות רכב שטח חשמלי הדומה בגודלו לב.מ.וו iX, למרצדס EQS ולאאודי Q8 E-Tron. כך דווח במגזין הרכב הבריטי "אוטו אקספרס" לאחר ראיון עם מנכ"ל אלפא, ז'אן-פיליפ אימפארטו. רכב השטח הגדול הזה ישלים "ליין" של כלים שיקבלו הנעה חשמלית, כמו הג'וליה סדאן והסטלביו (למבחן דרכים לסטלביו הנוכחי).

על פי הדיווחים, הרכב ייבנה על פלטפורמת STLA Large של קבוצת סטלנטיס, בארכיטקטורה חשמלית של 800 וולט עם יכולת טעינה מהירה. טווח הנסיעה המתוכנן יעמוד על יותר מ-600 ק"מ, עם טעינה ל-80 אחוז מקיבולת הסוללות בתוך 18 דקות בלבד. הצפי שהדגם החדש יושק ב-2028.

אלפא מצטרפת לגדולים

מיצובישי מתכננת "הצפה" של דגמים חדשים

החברה היפנית פרסמה השבוע תמונת טיזר קבוצתית של לא פחות מ-16 דגמים חדשים המתוכננים להגיח בחמש השנים הקרובות. ביניהם יש דגמים עם מנועי בעירה פנימית, היברידיים וחשמליים מלאים, המכסים כמעט את כל הסיגמנטים: סופרמיני, רכבי שטח עם שתי שורות מושבים ועם שלוש, טנדרים ומיניוואנים.

המעניין מכולם, עבורנו לפחות, הוא היורש של טנדר הטרייטון הנוכחי, שצפוי להגיע כבר לקראת סוף השנה הנוכחית. כבר כתבנו בעבר על המחליף (קישור לכתבה) והתמונות שפורסמו מאשרות את ההנחה שיהיה אח לניסאן נבארה, עם אותה שלדת סולם. על פי אותן תמונות יהיה גם טנדר עם הנעה היברידית, שנראה כדגם שונה לחלוטין.

הטנדרים החדשים של מיצובישי