שטח 4X4 > כתבות > חדשות

טויוטה היילקס חשמלי הוצג בתערוכת רכב בתאילנד

מדובר בדגם קונספט המבוסס על הדור הנוכחי של הטנדר, שנראה בשל לחלוטין לייצור, אך לא נמסרו כל פרטים מתי והיכן יגיע לשווקים

לפני כשלושה חודשים יצאה טיוטה בהכרזה על "מבול" של דגמים חדשים שיקבלו הנעה חשמלית (קישור לכתבה), וכמעט במקביל חשפה גרסה חשמלית של טנדר ההיילקס הפופולארי שלה. השבוע הוצג הטנדר הזה בתערוכת הרכב בבנגקוק, עדיין כגרסת קונספט, שנראית מוכנה לגמרי לייצור.

טויוטה בחרו בדגם החד-קבינה של הטנדר, שכמעט ואינו נמכר בישראל. השינוי הבולט ביותר לעומת הטנדר ה"רגיל" הוא בחזית, שתוכננה מחדש משום שהנעה חשמלית מייתרת כמעט לחלוטין את הסבכה הנדרשת לכניסת אוויר לקירור מנועים קונבנציונליים.

ההיילקס החשמלי, השינוי ניכר בעיקר בחזית

טויוטה אמנם לא שחררה שום פרט טכני על הדגם החשמלי, אך עיתונאים שנכחו בתערוכה הציצו לטנדר מתחת ל"שמלה" וחשפו כי מדובר במנוע חשמלי אחד המניע את רק הגלגלים האחוריים, ולא בדגם עם הנעה 4X4.

הדור הנוכחי של היילקס, השמיני במספר, הושק בשנת 2015 ועל פי הפרסומים עד כה הוא עומד להיות מוחלף על ידי דגם חדש שיתבסס על הדור הבא של הפראדו שצפוי להגיע בקרוב (קישור לכתבה). על פי אותם פרסומים, הנעה חשמלית היתה צפויה להגיע רק בדגם החדש. היות וטויוטה לא מפרסמת בשלב זה כל נתונים, לא ברור אם טנדר חשמלי המבוסס על הדגם הנוכחי יגיע בסופו של דבר לייצור (קישור לכתבה על ההיילקס הנוכחי).

בכל מקרה, גם בדור החדש ההיילקס יוצע גם בגרסאות בנזין ודיזל, כי במדינות רבות בהן הוא נמכר אין תשתית חשמל ראויה הנדרשת לטעינת כלי רכב חשמליים.


תגובות

5 תגובות

1

אורח/ת - המטייל

26 במרץ 2023 ב 18:56

ואיך טוענים את הטנדר בטיול שטח?

2

Ogash Ofer

26 במרץ 2023 ב 18:58

אורח/ת - המטייל כתב/ה:
"

ואיך טוענים את הטנדר בטיול שטח?

"
לוקחים כמה שקיות של אבקת חשמל וממלאים כשצריך...

3

אורח/ת - אבשי

26 במרץ 2023 ב 19:44

יש גם נוזלי

4

Ogash Ofer

26 במרץ 2023 ב 23:24

אורח/ת - אבשי כתב/ה:
"

יש גם נוזלי

"
אומרים שהחשמל הנוזלי לא אמין ודולף בן האצבעות.
עדיף אבקה איכותית.

5

אורח/ת - יוסי

22 באפריל 2023 ב 21:02

ככה טוענים!