שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #79

תמונות של הטויוטה טקומה החדש נחשפו כשבוע לפני ההשקה הרישמית שלו, הלנד קרוזר סדרה 70 יקבל את מנוע ה-2.8 ליטר של ההיילקס, ואאודי מתכננת להשתלב באליפות הראלי-רייד העולמית בצורה מלאה

ב-19 בחודש זה, מתכננת טויוטה להציג רישמית את הדור החדש של הטקומה, הטנדר הבינוני שמיועד לשוק האמריקאי בלבד. הסיכוי לראות את הטנדר הזה נוסע על כבישי ארץ הקודש הוא אמנם קטן (אלא אם מישהו יביא אותו ביבוא אישי), אבל הוא בכל זאת מעניין אותנו, משום שההיילקס החדש שעומד להגיע ככל הנראה ב-2025 (קישור לכתבה) יחלוק איתו מכלולים מכניים רבים.

וזה אומר, מלבד השימוש בפלטפורמת ה-TNGA-F, גם אופציה של מערכת הנעה היברידית הכוללת מנוע טורבו-בנזין עם ארבע בוכנות בנפח 2.4 ליטר ותגבור של שני מנועים חשמליים המייצרים ביחד לא פחות מ-350 כ"ס ו-55 קג"מ.

הטקומה החדש. קווים לדמותו של היילקס

מנוע 2.8 ליטר ללנד קרוזר 70

ועוד בענייני טויוטה והיילקס: מפרסומים המגיעים מצדו השני של כדור הארץ, מאוסטרליה, עולה כי בסדרה הקשוחה של הלנד קרוזר, סדרה 70, תוצע אופציה של מנוע הטורבו-דיזל בנפח 2.8 ליטר, כמו זה המותקן בהיילקס ובלנד קרוזר 150 הנוכחיים. במקביל, אפשר יהיה לרכוש את ה-70 גם עם מנוע ה-V8 בנפח 4.5 ליטר שהניע את דגמי הסדרה עד כה.

וכאן אנחנו נכנסים לספקולציות שהלוואי ויתממשו: מנוע ה-2.8 עומד בתקינה האירופאית לזיהום אוויר, ויחד עם שיפור ברמת הבטיחות (כמו שכבר נעשה בעבר) ייתכן ואפשר יהיה להביא כלים מסדרה 70 לארץ.

נבחרת ה-70. למה לא אצלנו

אודי תגדיל נוכחות באליפות הראלי-רייד

קבוצת המרוצים של חברת אאודי עומדת להפסיק את הפעילות שלה בקטגוריות שונות, ביניהן כל קטגוריות ה-GT, כדי להתמקד בשני תחומים עיקריים: פורמולה 1 ואליפות הראלי רייד העולמית (W2RC). בשנתיים האחרונות לקחה אאודי חלק בראלי דקאר עם הבאגי החשמלית שלה (קישור לכתבה), ולמרות שהדקאר הוא אחד מהמרוצים בסבב האליפות, החברה לא הכניסה את הכלים שלה למרוצים האחרים בסבב.

החל מהשנה באה, המצב הולך להשתנות ונהגיה של הקבוצה, קרלוס סאיינז וסטפן פטרהנסל, יוכלו להתחרות גם על אליפות הסבב ולא רק לנסות ולנצח בדקאר בלבד (מה שעוד לא קרה...).