שטח 4X4 > כתבות > חדשות

האם טויוטה מתכוונת להחזיר לחיים את ה-FJ קרוזר?

מדיווחים בעיתונות הרכב הבינלאומית עולה, כי ייתכן שהדור הבא של הפראדו יקבל גרסה עם עיצוב רטרו, שמיועד לשוק האמריקאי בלבד

רכב שטח של טויוטה עם עיצוב רטרו? זה נשמע לנו מוכר משום מה, ומחזיר אותנו ל-FJ קרוזר הנהדר שייצורו הופסק ב-2016 (קישור לכתבה), עם תקווה שאולי נקבל במהרה שידור חוזר. מדיווחים רבים באתרי רכב שונים בעולם, עולה כי הדור החדש של הפראדו שעומד להגיח בקרוב (קישור לכתבה), יקבל גרסה מיוחדת עם עיצוב שיהיה מחווה ללנד קרוזרים של פעם, שישווק בשוק האמריקאי בלבד.

image

ה-FJ קרוזר. האם באמת יהיה שידור חוזר?

אחרי החלפתו של הלנד קרוזר 200 בדור החדש, ה-300 (קישור לכתבה), הפסיקה טויוטה לשווק לנד קרוזים בארה"ב והלקוחות שם נאלצים "להסתפק" בלקסוס LX600, האח היוקרתי של ה-300 (למבחן דרכים ל-LX600). המצב אמור כנראה להשתנות עם השקת הדור הבא של הפראדו, שכן יימכר בארה"ב אבל עם טוויסט בעלילה.

כדי להבדיל אותו מהלקסוס GX, הדיווחים טוענים כי הפראדו האמריקאי יקבל עיצוב בהשראת הלנד קרוזרים מסדרת 40 ו-70 של פעם ואף יקבל פנסים עגולים. מעבר לכך, דווח כי בדגם הזה יהיה דגש חזק יותר על ביצועי השטח, מה שמעלה תהיה האם טויוטה מתכננת להתחרות ישירות ברנגלר של ג'יפ ובברונקו של פורד.

image

ההשראה? לנד קרוזר סדרה 70

לדיווחים האלה אין כל התייחסות רישמית מצד טויוטה, לא לחיוב ולא לשלילה. אבל אם החברה מתכוונת להחזיר את ה-FJ קרוזר, הפעם עם ארבע דלתות בגודל מלא, זה יכול להיות מעניין. ה-FJ קרוזר היה רכב שטח מדהים, ולמרות שלא הגיע לישראל ביבוא סדיר "זלגו" אלינו כמה כלים ביבוא אישי וסביר להניח שזה יקרא גם עם הדגם החדש, במידה ובאמת יהיה אחד כזה...


תגובות

4 תגובות

1

אורח/ת - אמיר

28 ביוני 2023 ב 09:49

היה לי FJ ב 2007. הרכב הכי כיפי ואמין שאי פעם היה לי וחיה בשטח.
עושה שטח כמו רנגלר והרבה יותר נוח ואמין.
מתגעגע

2

אורח/ת - בני

30 ביוני 2023 ב 00:03

13 שנה אני בעלים של fj
רק הממיר הלך לפני כמה שנים .חוץ מזה 0 תקלות ואני כבר על 260 אלף קמ . רכב שטח מדהים שלא הרבה עוצר אותו . תמיד נראה מיוחד . ותמיד יהיה . .. שמירת ערך . כי המחיר לעולם לא ירד באמת . ממליץ לתפוס אותם עכשיו ולשמור ....

3

אורח/ת - אבי

30 ביוני 2023 ב 11:02

רכב מוצלח מאוד מאוד סוס עבודה
המחיר סביב 200 אלף כבר שנים לא זז . עוד 10 שנים הוא יהיה מצרך מאוד מבוקש .

4

אורח/ת - Dan

09 ביולי 2023 ב 22:02

שילוב נדיר של יכולת שטח, נוחות בכביש ואמינות