שטח 4X4 > כתבות > חדשות

INEOS מתחילה לייצר גרסת טנדר של הגרנדייר

מדובר בטנדר עם תא נהג כפול, שיוצג בפסטיבל Goodwood בעוד כשבועיים. במקביל, ייחשף גם גרנדייר עם הנעה בתאי דלק מימניים

לא חלף זמן רב מאז ההכרזה של חברת INEOS על הרחבת היצע הדגמים שלה (קישור לכתבה), וכבר רואים תוצאות בשטח: בפסטיבל המהירות של גודווד שייערך בתאריכים 13-16 ביולי, תיחשף גרסת טנדר עם תא נהג כפול של הגרנדייר, רכב השטח הקשוח של החברה (קישור לכתבה).

הופעת הבכורה העולמית של הטנדר, שקיבל את השם גרנדייר קוורטרמאסטר (Grenadier Quartermaster), תלווה בהדגמת יכולותיו בטיפוס על הגבעה המפורסמת בגודווד בכל אחד מארבעת ימי הפסטיבל. כמו כן, יוצג גם דגם ראשון של הגרנדייר שיצויד במערכת הנעה של תאי דלק מימניים (FCEV), עם אפס פליטות וטווחי נסיעה ארוכים (קישור לכתבה על טכנולוגיית ההנעה בתאי דלק).

צופי הפסטיבל יוכלו לזכות השנה בחוויה מיוחדת: נהיגה בגרנדייר ה"רגיל" במסלול שטח מאתגר שהוכן באתר הסמוך למקום האירוע המרכזי, עם מאות סבבים לאורך ארבעת ימי הפסטיבל למי שרוצה לבחון את יכולות הרכב ואת יכולותיו שלו כנהג.

על הפסטיבל

פסטיבל המהירות של גודווד (Goodwood Festival of Speed) נוסד בשנת 1993 על ידי לורד מארס במטרה להחזיר את מרוצי המכוניות לאחוזת גודווד, אותה רכש בתחילת שנות ה-90. במקום קיים מסלול מרוצים עם עבר מפואר, ה-Goodwood Circuit, אך משום שלא קיבל אישור להפעיל את המסלול הוא מארח את הפסטיבל בשטח אחוזתו.

בפסטיבל מוצגים רכבי מרוץ היסטוריים לצד כלי רכב מודרניים, כולל מכוניות פורמולה 1, והוא מושך קהל גדול מדי שנה. הארוע המרכזי הוא טיפוס גבעה (hill climbing) שגובהה כ-100 מטר לאורך מסלול של קצת פחות משני ק"מ (שיפוע של כ-5 אחוז). שיא המהירות, 39.081 שניות, נקבע ב-2022 על ידי רכב חשמלי מתוצרת McMurtry Automotive. זמן השיא של מכונית פורמולה 1 הוא 41.6 שניות ונקבע על ידי ניק היידפלד ב-1999 במכונית מקלארן MP4/13. מטעמי בטיחות, מכוניות פורמולה 1 אינן רשאיות יותר לקחת חלק בתחרות, ובמקום זאת הן מבצעות רק "הדגמות".