שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דאצ'יה תתחרה בדקאר החל מ-2025

החברה הרומנית, שמתכוונת להתחרות גם באליפות ה-W2RC, הולכת על 'תותחים' כבדים: פרודרייב תתכנן ותבנה את כלי הרכב, כנראה על בסיס הדאסטר, סבסטיאן לואב וכריסטינה גוטיירס ינהגו

לפני חודשים מספר כתבנו על כוונתה של חברת רנו לחזור ולהתחרות בדקאר ובאליפות הראלי-רייד העולמית W2RC (קישור לכתבה), והשבוע התפרסמה הצהרה רישמית שזה אכן קורה: על קו הזינוק לדקאר של 2025 יעמדו כלי רכב של דאצ'יה, שהיא חלק מקונצרן רנו-ניסאן.

עברו דאצ'יה, וגם עבור רנו, השתתפות בדקאר יכולה להוות 'בוסט' אדיר לתדמית, בתנאי כמובן שתצליח. אבל נראה שהכוונות שם רציניות ביותר ויעידו על כך הבחירות בסדנה שתייצר את כלי הרכב ובנהגים שינהגו בהן.

image

גוטיירס ולואב. צוות מנצח

לפרודרייב, שתתכנן ותבנה את כלי הרכב ככל הנראה על בסיס הדאסטר, יש ניסיון רב בבניית כלי רכב תחרותיים, כולל כאלה שלקחו חלק בדקאר (קישור לכתבה). הנהג הבכיר של הקבוצה החדשה יהיה סבסטיאן לואב, שזכה תשע פעמים באליפות ה-WRC, שהחל להתחרות בדקאר ב-2016 והישגיו הטובים ביותר עד כה היו המקום השני ב-2022 ו-2023. ברכב השני תנהג כריסטינה גוטיירס, אלופת ספרד במרוצי הראלי-רייד, שמתחרה גם היא בדקאר וסיימה שלישית בקטגוריית ה-T3 בשנת 2022.

השניים כבר משתפים פעולה כצוות שנוהג במכונית של קבוצת לואיס המילטון במרוצי ה-Extreme E, בה זכו באליפות בשנה שעברה. אלו מרוצי שטח למכוניות עם הנעה חשמלית בלבד בהן נוהג צוות מעורב, אשה וגבר, שעל כל אחד מהם להשלים סיבוב במסלול מעגלי (קישור לכתבה).

image

דאצ'יה דאסטר. הבסיס לרכב המרוץ החדש?

במסגרת ההכרזה על הכניסה המתוכננת למרוצי הראלי אמר מנכ"ל דאצ'יה, דניס לה ווט, כי מרוצי הראלי הם במה מצוינת לבחינת מנועים ופתרונות נהיגה חדשים. בדבריו, על כך שהדקאר הפך ל"מעבדה לניידות דלת פחמן", רמז שהרכב איתו תתחרה החברה יהיה ככל הנראה היברידי, תוך שימוש בדלק בר-קיימא שיסופק על ידי ענקית הנפט הסעודית ארמקו.