שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

נאסר אל-עטייה וטויוטה. סוף הרומן?

חוזהו של הנהג הקטארי עם קבוצת טויוטה יסתיים בחודש ספטמבר הקרוב, ויש דיווחים על כך שהוא "פוזל" לקבוצות אחרות. האפשרויות: פרודרייב לצד סבסטיאן לואב, או הקבוצה החדשה של פורד, לצד נאני רומה

חמש פעמים עמד נסאר אל-עטייה על המדרגה הגבוהה ביותר בפודיום, בסיום ראלי הדקאר. ב-2011 עם קבוצת פולקסוואגן, ב-2015 עם מיני, וב-2019 ובשני הראלים האחרונים (2022-2023) עם קבוצת טויוטה. בקבוצה בוודאי ישמחו להפקיד את ההגה בידיו גם בדקאר של 2024 ומעבר לכך, אך החוזה של אל-עטיה עם טויוטה נגמר בחודש ספטמבר הקרוב, והוא מתחיל לחשב את מסלולו מחדש.

הטויוטה של אל-עטיה. מי ינהג בה בדקאר הבא?

האופציה הראשונה, הפשוטה ביותר, היא כמובן להאריך את החוזה הקיים אך אל-עטייה שומר את הקלפים קרוב לחזה, ומסרב בשלב זה להכריז על צעדיו הבאים וזה פתח את הדלת להשערות ולספקולציות. קבוצה אחרת שתשמח מאוד ל"אמץ" אותו היא קבוצת פרודרייב, שאיבדה לאחרונה את הספונסר הראשי שלה, קרן העושר של מדינת בחריין (קישור לכתבה). הצטרפות של אל-עטייה לשורותיה, יאפשרו לה אולי לגייס כספונסר את קטאר, ארץ מולדתו של הנהג.

אם מהלך זה יתממש, אל-עטיה ינהג בהאנטר של פרודרייב לצד יריבו הגדול בשנתיים האחרונות, סבסטיאן לואב. הנהג הצרפתי, אלוף ה-WRC תשע פעמים, התחיל להתחרות בדקאר ב-2016, בהתחלה ללא הצלחה גדולה, אך בהמשך סיים פעמיים במקום השני אחרי אל-עטיה, ב-22 ו-23. ב-2025, כפי שכבר פרסמנו, הוא יעבור לנהוג עבור קבוצת יצרן חדשה, של דאצ'יה (קישור לכתבה).

אופציה 1: ההאנטר של פרודרייב

אפשרות אחרת העומדת בפני אל-עטיה, היא לעבור לקבוצה חדשה אחרת, של חברת פורד, שתתחיל להתחרות כבר בדקאר הקרוב. היא תעשה זאת עם טנדר שייבנה על בסיס הריינג'ר, שיצויד במנוע V6 בנפח 3.5 ליטר. הקבוצה החתימה בשלב זה רק את נאני רומה ויש דיווחים כי היא מנהלת מגעים גם עם הנהג הצעיר סת' קווינטרו שמתחרה בקטגוריית ה-T3. קווינטרו קבע שיא נצחונות בדקאר של שנת 22 – הוא זכה ב-12 סטייג'ים מתוך 13, אך בסופו של דבר לא ניצח כי בסטייג' היחיד בו לא זכה סבל מתקלה מכנית שדרדרה אותו בדרוג, עד למקום ה-16 בסיום הראלי.

אופציה 2: הריינג'ר של פורד

פורד מתכננת להכניס לדקאר שלושה כלי רכב, כך שיש עדיין כסא אחד או שניים פנויים, והיא מכוונת גבוה: הדקאר הקרוב יהיה סוג של "מרוץ מבחן" עבורה, כשלקראת הדקאר של 2025 ייבנה רכב חדש לחלוטין על בסיס הריינג'ר רפטור, עם כוונות מוצהרות לקחת את המקום הראשון. ב-25 היא תוכל אולי ליהנות משרותיהם של שני נהגים ותיקים ומוערכים, סטפן פטרהנסל וקרלוס סאיינז, שיישארו בתום השנה הבאה ללא קבוצה, לאחר שאאודי הודיעה כבר על פרישה ממרוצי ה-W2RC בסוף 2024.