שטח 4X4 > כתבות > חדשות

מפה ומשם – לקט ג'יפאים #81

חברת ריביאן מרחיבה את היצע הדגמים שלה, יונדאי התחילה לשווק את הדור החמישי של הסנטה-פה, וסדנת שיפורים אמריקאית הפיחה חיים חדשים בשברולט בלייזר משנת 1970

דגמי ה-R1T וה-R1S החשמליים של חברת ריביאן (Rivian) צבורים אמנם תאוצה בארה"ב, אך מחירם מרחיק אותם מהקהל הרחב. הטנדר וה-SUV של החברה נמכרים במחיר שמתחיל באזור ה-75 אלף דולר, סכום שאינו בהישג היד של כל אחד (קישור לכתבה).

כדי להרחיב את מעגל הקונים, החברה מפתחת סדרת דגמים חדשה, R2, שיהיו קטנים ופשוטים יותר מהסדרה הבכירה, ובהתאם יהיו גם זולים יותר, עם תו מחיר שיתחיל באזור ה-40 אלף דולר. הסדרה החדשה צפויה להגיע בשנה הבאה, ויחד איתה יורחב מעגל השיווק של החברה, שמוכרת כעת את מרבית התוצרת שלה בארה"ב בלבד.

ריביאן R2. יהיה דומה לאחיו הגדול אך זול יותר

דור חדש לסנטה-פה

יונדאי החלה לשווק את הדור החמישי של הסנטה-פה, הקרוס-אובר הגדול מתוצרתה. על פי הרוח הנושבת כעת בעולם הרכב, הדגם החדש קיבל עיצוב מרובע וקופסתי, המנסה לשדר מסר של קשיחות (קישור לכתבה על הסנטה-פה הנוכחי). בהיצע יהיה מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטר עם כ-190 כ"ס ותיבת הילוכים אוטומטית בעל 8 מהירויות, ומנוע בנפח דומה עם כ-280 כ"ס ותיבת הילוכים כפולת מצמדים. בנוסף, יהיה דגם היברידי שיספק כ-230 כ"ס והיברידי נטען עם כ-260 כ"ס. שני הדגמים יצוידו בתיבה אוטומטית עם 6 מהירויות.

הסנטה-פה החדש. עיצוב קופסתי וקשוח למראה

שברולט בלייזר K5 קיבל חיים חדשים

סדנת וולוסיטי (Velocity), הנמצאת במדינת פלורידה בארה"ב, מתמחה בשדרוגים מודרניים לרכבי שטח ישנים. עד כה עשתה זאת בעיקר עם דגמי פורד שונים, אבל לאחרונה ביצעה שיפוץ/שחזור כזה ברכב שטח מתוצרת שברולט דווקא.

מדובר בבלייזר K5 פול-סייז משנת 1970 שעבר חידוש מושלם של השלדה והבודי, ושיפוץ ושדרוג כולל של תא הנהג. בנוסף, הרכב קיבל מנוע שברולט LT1 דור חמישי, V8 בנפח 6.2 ליטר המספק 460 כ"ס, תיבת הילוכים אוטומטית עם עשר מהירויות ותיבת העברה של אטלס עם הילוך כוח. כמו כן הותקנו סרן דנה 44 מלפנים ו-60 מאחור, הורכבו בולמי קויל-אובר של פוקס, וצמיגי KO2 של בי.אף בקוטר 35 אינץ' אחראים לחיבור אל הכביש והשטח.

שיפוצים מהסוג הזה, הנקראים restomod, לא משחזרים בשלמות את הרכב למצבו המקורי, אלא "שותלים" בו רכיבים מודרניים המשפרים את חוויית הנהיגה, תוך שמירה על מראהו החיצוני, כמו שעושה סדנת ICON הידועה וגם סדנאות נוספות (קישור לכתבה). מדובר בסיפור לא זול: מחירו של בלייזר משופץ כזה מתחיל באזור ה-350 אלף דולר, ומכאן הוא מטפס בתלילות על פי גודל גחמותיו של הקונה ועומק הכיס שלו.