שטח 4X4 > כתבות > חדשות

יונדאי עוצרת בצד

דגמי 2007 של יונדאי ממשיכים בנסיונות כיבוש השוק, כאשר הם צריכים להתחיל להתמודד גם עם המחיר

כתב: רני פלג
אתר השטח הישראלי - מאי 2006

חברת יונדאי הציגה היום (ד') את דגמי 2007, אשר במרכזם יעמדו כמובן החדשות החמות: סנטה פה, אקסנט ו-H1. מדובר בשלושה דגמים חדשים, אשר יסייעו ליצרן הקוריאני להמשיך את ההסתערות על השוק המקומי. חברת יונדאי הצליחה בשנים האחרונות לבסס היטב את מעמדה בישראל והצליחה אשתקד ליצור קרב של ממש עם מלכת השוק, מאזדה, על הבכורה. הטקס היום היה ברור וידוע, עם כל ההצהרות המתאימות, אך החלה להירשם נימה של הסתייגות, הקשורה גם למדיניות היצרן בעולם. כאשר שמעתי בפעם הראשונה את הצהרות אנשי יונדאי לגבי רצונם להתברג בחמישייה הפותחת של יצרני הרכב בעולם, הבעתי תמיהה קלה. 3 שנים מאוחר יותר החברה הקוריאנית רק טיפסה מעלה, מתקרבת מאוד ליעד. מעניין שדווקא עכשיו נשמעות קריאות הרגעה מצד הקוריאנים, בסגנון ''טוב, הגודל לא קובע, בעצם אנחנו רוצים לייצר מוצרים טובים''.

הצהרה שכזו אפשר לפרש באורח מפרגן, או באורח ציני. שומע נאיבי היה מסכם שיונדאי הגיעה קרוב לאן שרצתה וכעת, גדולה ונינוח, היא יכולה לפעול לחיזוק המותג, ולא רק לדהור קדימה בכמויות. פרשנות חשדנית יותר הייתה מזהה כאן נסיגה טאקטית, לאחר שהובן שהיעד לא יושג. אם נמשיך את הקו האחרון, הרי שכנראה ביונדאי הבינו שרדיפה מוטרפת אחרי הכמות תמוטט את היצרן, ותחת זאת אפשר לעבור להתפשטות רוחבית. ברור שישנם גורמים נוספים שמשפיעים על התמונה הכוללת. תמחור, למשל. יונדאי אקסנט החדשה מוצאת עצמה קרוב מדי למחירי מתחרות מעולות ומבוססות כמו סובארו אימפרזה (אקסנט עולה 114,00 שקל, כמעט 8,000 שקל רחוק מהאימפרזה), מה שמונע ממנה להציג את העסקה ההיסטרית שהציעה פעם המכונית הכמעט משפחתית, שהוצעה במחיר של סופר מיני. גם ביונדאי לומדים שאיכות ואבזור עולים כסף. נקודה.

כסף הוא גם שם המשחק בו משתתפת סנטה פה החדשה. בהעדר הגרנדר, מכונית הסלון של יונדאי, תמוקם סנטה פה כמוצר היקר והנחשק של יונדאי בישראל, עם מחיר המתחיל ב-235,000 שקל (בנזין ברמת הגימור הנמוכה מבין השתיים המוצעות). גרסת דיזל מפוארת כבר תגיע לקטגוריית מלכת השוק, טויוטה לנד קרוזר, עם תג מחיר של 265,000 שקל. ברור שהדיון כאן הוא רק במחיר ובמשמעות הפסיכולוגית שלו אצל הקהל, ולא באיכויות המוצר, אשר בהחלט נראה מרשים.

כאילו שטח

מעניין מאוד עבורנו, אנשי השטח, שיונדאי גם מציעה השנה, לראשונה מזה כעשור, את דגמי הכבישטח שלה גם בגרסת הנעה קדמית בלבד (גרסאות ההנעה האחורית בלבד של דגמי ג'ימי ובלייזר של GM עשו זאת די מזמן). ההיגיון השיווקי מאחורי הצעה זו ברור: לפי סקר שערכו אנשי יונדאי, מחצית מרוכשי כלי רכב אלה לא ירגישו בחסרונה של ההנעה הכפולה. נתון זה נתמך על ידי הענות נמוכה למדי להדרכות נהיגת השטח שמציע היבואן לרוכשי רכבי השטח – רק שליש מביניהם מנצלים את ההטבה הנדיבה של היבואן. שנת הדגם 2007 צפויה להמשיך ולחייך אל המותג הקוריאני, למרות המחירים הגבוהים שהיצרן מתחיל לגבות עבור הסחורה האיכותית שהוא מציע. מכירות יונדאי ימשיכו להרקיע, לדעתי, בזכות התבססות המותג, איכות המוצר ואיכות הצוות המשווק אותו. יונדאי סנטה פה ימשיך להציע חלופה מעניינת למשפחה המחפשת כלי רכב שימושי, בעל יכולת שטח בסיסית, או אפילו יכולת שטח מרומזת. מעניין מאוד יהיה לחזור אל נבואות אלה ממרומי שנת 2008, ולו רק כדי לבדוק כמה מרוכשי דגמי הכבישטח של יונדאי בחרו בהנעה קדמית בלבד.

כאילו שטח

תגובות

0 תגובות