שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לוטוס בשטח?

מה למכונית ספורט אנגלית ולאתר השטח הישראלי, שואלים בוודאי גולשינו היקרים. אז רגע אחד, כבוד השופט, אבקש מעט סבלנות והקשבה לטיעוני ההגנה

מהפכת המכונית החשמלית עשויה להתחיל דווקא עם דגם קרוס-אובר חדש של לוטוס. הייתכן? אולי. חברת לוטוס, יצרנית מכוניות הספורט מבריטניה, הציגה לאחרונה דגם קרוס-אובר בשם APX שעשוי להיות מיוצר בקרוב. כעת חושפת חברת ZAP!, כי היא תייצר גרסה חשמלית לרכב הכאילו-שטח הספורטיבי. מכונית שבילים של לוטוס היא חדשה מעניינת מספיק, אך העובדה כי מדובר במכונית חשמלית עושה את הסיפור למעניין יותר.

נתוני ההספק, הביצועים וזמן הטעינה כבר הופכים את ה-APX החשמלית לסנסציה של ממש. ארבעה מנועים חשמליים יניעו את הספורט-שטח הזה, עם הספק כולל של 644 סוסים. המהירות המרבית תהיה 240 קמ''ש וטווח הנסיעה יגיע ל-560 קילומטר. הנתון המעניין יותר הוא שלאחר אותם 560 קילומטר אפשר יהיה לטעון את המצברים בהפסקת מנוחה של 10 דקות. נתון מהפכני זה יושג בעזרת מתח גבוה בהרבה מהמתח הביתי (כנראה 480 וולט), אך הקמת תשתית שכזו בתחנות דלק עשויה להפוך את העולם המוטורי שלנו על פניו.

אחזו בסוסיכם

דיווחנו לכם בעבר על טכנולוגיה חדישה בתחום ההנעה החשמלית (ראו קישור). הרעיון מאחורי המיני כפולת ההנעה לא היה נסיעה בשטח, אלא היה הצגה של קונספט חדשני המפסיק להתייחס למכונית חשמלית כאל אבולוציה מוגבלת של מכונית המונעת על ידי שריפת דלק מאובנים, אלא כאל כלי רכב העושה שימוש ביתרונות המנוע החשמלי. יתרון אחד הוא מיקום מנוע בכל גלגל, כדי לחסוך את הסרבול והבזבוז שבמערכת העברת כוח סטנדרטית בה עושים שימוש כלי רכב בימינו.


לכתבה על מיני חשמלית

כאשר הצגנו בפניכם את המיני החשמלית הרחקנו בפנטזיות וייחלנו ליום בו פתרון ההנעה החשמלית יהיה כה נפוץ וזמין עד שנוכל לקחת את קרנפי השטח זוללי הבנזין שלנו ולהתקין בהם את מנועי הגלגל הגאוניים. עדיין כתבנו אז כי הרעיון כה טוב שהוא עשוי להעלם מהעולם, כמו פתרונות גאוניים אחרים שאיימו להפחית מהכנסות חברות הנפט ונעלמו באורח מסתורי.

תגובות

0 תגובות