שטח 4X4 > כתבות > חדשות

לירון רוצה להיות מלכת העמק

ספורט מוטורי חייב להיות שריטה משפחתית. כך זה לפחות אצל משפחת בן-ארי. אחרי שנים של ליווי בני המשפחה (אבא ניר והאח אייל), לירון בן-ארי תופסת את ההגה

כל מי שמספיק ותיק בנוף הספורט המוטורי בישראל מכיר את ניר בן-ארי ממרוצי הראלי-קרוס שהתקיימו בשנות השמונים והתשעים באשקלון ועפולה. מדובר בימי הפיורינו, האסקורט וכמובן הסיירה המדהימה.  כל מי שלא מספיק זקן כדי לזכור את זה וזוכר רק את השנים האחרונות, מכיר את ניר בן-ארי ואת הבן שלו אייל מזירת מרוצי הראלי-רייד שמתקיימים בארץ. הצמד החביב בג'יפ הסופה (עליה אפשר לקרוא כאן), בליווי כל המשפחה מחניאל, הגיע להשגים יפים בתחום .

ועכשיו רבותי, נוסף עוד שם לרשימה המרשימה הזו, לירון, הבת של ניר בן-ארי, שעומדת להשתתף ביום שישי הקרוב בתחרות מלכת העמק - תחרות ג'יפים באזור עמק חפר המיועדת לנשים בלבד. לירון, עסוקה ביום-יום עד מעל לראש בניהול מועדון הלקוחות של דרך השטח וארגון פעילויות והדרכה לחברים במועדון הזה .התחרות כוללת כשלושה עשר צוותים מתחרים ( או מתחרות בעצם...), כאשר בכל כלי רכב יש צוות של 2-4 מתחרות. בסופה של לירון, רק שתי בנות וזה בעיקר בגלל שברכב מורכבים רק שני כסאות מרוץ, אל תשכחו שמדובר במכונית המרוץ של אבא ושל האח.

לירון אומרת כי היא רוצה להיות נהגת טובה , לפחות כמו אבא שלה, מה שאומר שהיא מציבה לעצמה אתגר גדול מאד - את התוצאות של ניר ויכולת הנהיגה שלו אנחנו מכירים.
לקראת התחרות שתהיה בסוף השבוע הקרוב קיבלה לירון בהשאלה מאבא את סופה הכול-כך מפורסמת של דרך השטח , מוסך הג'יפים של ניר, וכמובן בצמוד לרכב היא קיבלה גם מדריך צמוד - כן, לא טעיתם, ניר בעצמו. בתחרות לירון תיעזר בנווטת ג'ובאנה , החברה של אייל. הכל נשאר במשפחה, כבר אמרנו?
בסוף השבוע האחרון יצאה כל המשפחה לשטח באזור עמק חפר למעט אימוני עבירות ומכשולי מים שונים ובעיקר בכדי שהנהגת תתרגל לרכב ולהיפך. לא תמיד זה הלך חלק, פה לא מספיק לחיצה חזקה על הדוושה ושם לא היה ברור באם ההנעה הכפולה משולבת כראוי אבל בסופו של יום מצהירה לירון כי היא מוכנה לאתגר העומד בפניה.

למי שמכיר את ההיסטוריה של הספורט המוטורי בארץ יודע כי לירון היא לא נהגת המרוצים הראשונה. היו לפניה שרון אבר, סיגל בן-דוד ואביבה זיטמן, שהשתתפו מי יותר ומי פחות בראלי-קרוס האשקלוני. אבל עכשיו יש לנו נהגת ראלי מתחילה ואמביציוזית מאד.
התחרות בעמק-חפר בנויה מסיפור דרך, המוכר מכל תחרויות הראלי שנערכות בארץ והגעה מנקודת ציון אחת לאחרת , כאשר מגיע הצוות לנקודת הציון אליו הוא אמור להגיע, שם מתחיל פרק אחר – משימת מבחן שדורשת מאמצים פיזיים, אלתור ונחישות. ובכדי שתבינו שהתחרות לא פשוטה כלל, כל קבוצה כוללת ארבעה כלי רכב וכל כלי הרכב של הקבוצה חייבים לסיים את המסלול באופן מושלם בכדי לנצח את התחרות.

האם תחרות הראלי הקרובה בעמק חפר בסוף השבוע הקרוב פותחת לנו את הדרך לקראת נהגת ראלי אמיתית ? האם תקום יורשת מקומית למישל מוטון האגדתית (מישל מוטון הצרפתייה התחרתה באליפות העולם בראלי בתחילת שנות השמונים ליד ההגה של האאודי קוואטרו, מפלצת הנעה כפולה וערימות של כוחות סוס, ואף זכתה במספר מרוצים לא מבוטל).
אז ביום שישי בבוקר , בסמוך לשעה שמונה , בזמן שאתם תהיו בשלבי התעוררות ראשוניים לקראת סוף שבוע ואני אהיה בטח אחרי אי אלו קילומטרים של רכיבת כביש עם האופניים, תיכנס לירון לכסא המרוץ הצר, תשים על הראש קסדה ותחזק את חגורות הבטיחות חזק חזק ותצא לדרך, לקראת הניצחון בתחרות, לקראת תחילת הגשמת החלום שלה. ואולי ביום מין הימים היא באמת תהיה טובה כמו אבא, אז תחזיקו אצבעות.
  dubymiller@gmail.com

תגובות

9 תגובות

1

eyali0001

27 בפברואר 2008 ב 14:07

שיהיה בהצלחה

2

אורח/ת

27 בפברואר 2008 ב 15:50

הכתבה

אבא

הכתבה הייתה טובה

ולפי דעתי היית צריך

לפרט הכול הכי עמוק שאפשרככה שכולם ידעו אל מה מדובראו מה שזה לא יהיהבקיצור אחלה כתבה תמשיךלכתוב בכול אתראביתר המלך

3

ilan4x4

28 בפברואר 2008 ב 15:15

סחטיין

סחטיין - נהגת שודים

4

יפוני

01 במרץ 2008 ב 13:26

ללירון - רוצה להצליח באמת?

לירון מקסימה,
אין ספק כי ניחנת בכישרון ובייחוס המתאימים לנהגת אלופה. אבל תחרות של נשים???? הרי בסוף זה יהיה מביש כמו מלכת המדבר.
עצה מהלב - אם את רוצה להצליח באמת, התחרי יחד עם כולם, כלומר, הגברים. אין ספק שאת יכולה.
פשוט, כל תחרות המיועדת לנשים בלבד (ועוד בתחום כל-כך גברי) לא תקבל את תשומת הלב והמשקל הראוי לה.
בהצלחה, יפעת.

5

ilan4x4

02 במרץ 2008 ב 19:02

אפרופו יפעת ....

ב 5 ימים (ועם סכסכוך עם מהל הבנק) אני הופך את הפורסטר שלך לרכב תחרותי לכל דבר...
מתי רואים גם אותך בתחרויות? : )

6

Liron Ben Ari

12 במרץ 2008 ב 11:47

יפעת את צודקת!

היי יפעת, את צודקת!
זו הייתה חוויה נפלאה, אבל ליבי ועצבי נמצאים בתחרויות ומקומות אחרים.
לאט לאט ובזהירות עוד אגיע למחוז חפצי- להתחרות בליגות ראלי ניווטים.
תודה רבה לך!

7

אורח/ת

12 במרץ 2008 ב 17:29

שיהיה המון הצלחה ( צוות מכבי ) לירן וצחי

לירוני שיהיה ב ה צ ל ח ה !!!!!!!!!!!!!

8

אורח/ת

12 במרץ 2008 ב 19:55

אין היא מספר אחד

תותחית על

9

אורח/ת

28 בדצמבר 2009 ב 11:41

לניר

דש חם מ 2223456