שטח 4X4 > טיפ שטח > טיפ טכני

מי יחלץ את המדריכים? - הכשרת מדריכים באמצעי גרירה וחילוץ

מדריכי אתר השטח הישראלי יצאו ליום הדרכה בנושא גרירה וחילוץ. אנחנו ניצלנו את הסרט שצלמו אייל ואילן ביום הזה לצירוף קישורים בנושא נהיגה בשטח.

כל מפגש של מדריכים באתר השטח הוא חוויה לימודית (את רשימת המדריכים ניתן לראות ב- מי אנחנו). פעם ברבעון נפגשים המדריכים באתר על-מנת להשתלם ולהעמיק בנושא מסוים הקשור בתחום השטח והנהיגה.
הפעם בחרנו את נושא החילוצים עם דגש לציוד החילוץ והגרירה עם מתן דגש לנושא השימוש הנכון והבטיחותי בו.
קישורים למפגשים קודמים:

טיפים לנהיגה בשטח

טיפ לטיפוס עלייה בשטח טרשי- הקלק כאן   טיפ לירידה תלולה בשטח טרשי, קרקע קשה וקרקע חולית  - הקלק כאן   שיפוע צד - סכנה!!!  - הקלק כאן   טיפ לנסיעה על שבילים - הקלק כאן     נסיעה בדיונות ובשטח חולי- הקלק כאן   נעילת דיפרנציאל - מתי משתמשים? - הקלק כאן

טיפים לנהיגה בשטח

ועוד קצת קישורים חשובים

כל רשימת הציוד לשטח וקצת טיפים לשימוש - הקלק כאן   ביקור בטבע שאינו פוגע - קצת טיפים והנחיות לשמירת טבע - הקלק כאן   אינציקלושטח - האינציקלופדיה של השטח

ועוד קצת קישורים חשובים

תגובות

3 תגובות

1

אורח/ת

16 ביוני 2008 ב 23:46

יוצא מהכלל!

יום נפלא שהתחיל מוקדם ויכול היה להמשך עד הלילה אם לא היינו עוצרים את עופר בפריקת הציוד מהרכב. מחכה לימים נוספים.
דרור

2

אורח/ת

14 באפריל 2009 ב 22:49

שאלות על החילוץ

לא מומלץ לשים "משקולת" על הכבל למקרה של הצלפה? לא מומלץ לפתוח מכסה מנוע כדי שהוא יגן על מי שנמצא מאחורי ההגה במקרה של הצלפה? בסרט נראה שהמפעיל קרוב מאוד לכבל לא עדיף שיתרחק קצת?

3

Ogash Ofer

14 באפריל 2009 ב 23:01

שים לב לסוג הכבל של הכננת

כל מה שכתבת על עבודה עם הכבל של הכננת נכון לכבל פלדה - הוא מצליף כשהוא נקרע ולכן מומלץ לשים עליו משקולת, לפתוח מכסה מנוע ולהרחיק ממנו אנשים.
אבל כבל מחומר מורכב, לו 0% מתיחה, אינו מצליף כשהוא נקרע ולכן הוא בטוח לשימוש יותר מכבל פלדה וחוסך את אמצעי הבטיחות הנ"ל.