שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

תמונות ורשמים מהמסלול "מגלגל לסרטבה - בקעת הירדן 27/9/08

שבת , 09:30 ממתינים כולם לדודקה שקצת התברבר בדרך למקום המפגש שנקבע על כביש 90 סמוך למושב יפית.כבר אז התחלתי לחשוש כי נאלץ לקצר את המסלול אך החבורה הוכיחה כי אין דבר העומד בפני הרצון.מסלול יפה מאוד באיזור לא כ"כ מטויל, ניתן להגדירו ,בחלקו לפחות, מאתגר, זרם בדיוק לפי התוכניות. מגלגל דרך עין פצאל עד לפסגת הסרטבה.
מדריך: וייזל עדי

לאחר עלייה מקיבוץ גלגל ונתיב הגדוד לרכסים הצופים לעבר הירדן התחלנו בירידה לכיוון ואדי אידליה. החלק המעניין בואדי הוא העלייה ממנו לכיוון התצפית הסמוכה מערת א-סיר. עלייה טכנית עם לא מעט שיפועי צד, חריצים לכל אורך העלייה, הצלבות ונסיעה בין סלעים שתקועים לנו לאורך הדרך.

לאחר ארוחת בראנץ' בתצפית עם רוח פרצים וגשם מידי פעם, נאלצנו להתקפל יחסית מוקדם מהמתוכנן והתחלנו בירידה לכיוון רחצה בעין פצאל. האמת שלמרות שלא היה חם במיוחד, ובכל זאת בבקעה גם שלא חם במיוחד - עדיין מספיק חם כדי להנות מטבילה הגונה במעיין-מה גם שסוף סוף ניתן לשטוף את הגוף מהאבק שספגנו לאורך הדרך. היה פשוט תענוג.

לאחר הטבילה במעיין המשכנו במסלול לכיוון מבצר הסרטבה. בחרתי, כמתוכנן, בדרך היותר קשה והמאתגרת , דבר שלקח לנו בדיוק שעה ורבע עד שהגענו למרגלות הסרטבה. לאורך העלייה מהמעיין ניתן לראות שוב את יישובי הבקעה ואת עבר הירדן ולא ניתן להתעלם מסופות החול ששעטו לכיוון ירדן.    

פסגת הסרטבה מתחנת הדלק מפגש הבקעה

פסגת הסרטבה מתחנת הדלק מפגש הבקעהפסגת הסרטבה מתחנת הדלק מפגש הבקעה

למרות הרוח על פסגת מבצר הסרטבה הנוף היה מהמם. תודה לכל המשתתפים בטיול היה כיף להכיר חברים חדשים. אמין, דני, נתי ועדה , משה ליכטמן, דודקה חזן ,אמיר וארז עפג'ין הנוסע המתמיד... :)

לצפייה בכל התמונות ולא רק בנבחרות ניתן להיכנס לפיקאסה ללינק הבא: http://picasaweb.google.com/vaizel/27908#  

תגובות

0 תגובות