שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

דקאר 2009 - סיכום היום החמישי

הדקאר הראשון שנערך מחוץ ליבשת אפריקה יצא לדרך ואנו נעדכן אתכם מדי יום במתרחש, עם מעקב צמוד אחר הצוות הישראלי, יזהר ערמוני ואביב קדשאי במכונית מספר 423

יום 5, רביעי, 7.1.09

טרגדיה פקדה את הדקאר כשרוכב האופנוע הצרפתי פסקאל טרי, בן 49, נמצא ללא רוח חיים לצד אופנועו. הרוכב, שנעלם ביום השני של הראלי, הפעיל את משואת המצוקה אך כנראה בשל אי הבנה בצוות המארגן החיפושים אחריו נפסקו. הוא נמצא בסופו של דבר על ידי שוטר מקומי, שרוע כ-15 מטר מהאופנוע, כשלצידו מזון ומים. סיבת המוות עדיין לא ידועה.
בארוע נוסף, שנגמר למרבה המזל ללא נפגעים, עלתה באש הבאגי של איבן מולר, לאחר שפגע ככל הנראה במשאית של הנהגת הפורטוגזית, אליזבט ג'קינטו. גם המשאית עלתה באש, ויצאה מהתחרות.
מסלול היום החמישי, שבסופו קטע בן 20 ק''מ של דיונות מדהימות (ראו בקטע הוידיאו), שינה במעט את תמונת המצב בין המוליכים.
אופנועים – קומה נאלץ לעצור ממש בתחילת המסלול לתיקון תקר, מה שעלה לו בכ-20 דקות של פיגור אותן ניצל לופז מצ'ילה כדי לקחת את ההובלה. לדפרה היו תקלות במערכת הניווט ומאוחר יותר נאלץ גם הוא לעצור לתיקון תקר, וסטריט מארה''ב היה זה שסיים ראשון את המקצה, כשהוא מקדים בקרוב ל-6 דקות את וארהובן (KTM מס' 15) ובשבע דקות וחצי את לופז (KTM מס' 20). דפרה סיים במקום השמיני עם פיגור של 14:46 דקות כשקומה מיד אחריו במקום התשיעי, 15:45 דקות אחרי המוביל. קומה ממשיך להוביל את הדרוג הכללי, אך היתרון שלו הצטמק ל-27:12 דקות, כשאחריו נמצאים סטריט (KTM מס' 26), פרטיג' (ימאהה מס' 12), אולוואלסטר מנורווגיה (KTM מס' 4), וילאדומס מספרד (KTM מס' 9).
טרקטורונים – דקלרק פתח את היום בסערה, ופתח פער של למעלה מ-26 דקות מהדולק אחריו. תקר באחד מגלגליו, בין נקודות הביקורת הראשונה לשנייה, עלה לו בהובלה וגונזלס זכה בנצחון במקצה, 24 דקות לפני מצ'ק. דקלרק הגיע במקום הרביעי, עם פיגור של שעה וחצי! גונזלס עלה למקום הראשון בדרוג הכללי, כשדקלרק במקום השלישי בלבד, כמעט שעה אחרי המוביל. מצ'ק עלה למקום השני.   
מכוניות – ההולכה במקצה השתנתה לאורך היום כולו: תחילה הוביל דיטר דפינג, אחר כך נטל את ההובלה פטרהנסל, דפינג חזר למקום הראשון, סאיינז ואל-עטייה היו גם הם בתמונה, אך המנצח בסופו של דבר היה דה-ויליה כשחברו לקבוצה, דפינג, מגיע 2:18 דקות אחריו. רובי גורדון עם ההאמר סיים שלישי, אל-עטייה רביעי, מילר חמישי, אלפנד שישי, רומא שביעי, סאיינז שמיני ופטרהנסל תשיעי. בדרוג הכללי חזר אל-עטייה למקום הראשון, 2:24 דקות לפני דה-ויליה. אחריהם בדרוג נמצאים סאיינז, מילר, רומא, פטרהנסל, גורדון, אלפנד ודפניג. סוגר את העשירייה הראשונה ספינלי מברזיל, במיצובישי מס' 322.
משאיות – גם כאן התחלפו המובילים לאורך היום, ובסופו היה קבירוב הראשון לחצות את קו הסיום, 12:19 דקות לפני צ'אגין ו-12:28 דקות לפני דה-רוי. לדה-רוי יש עדיין יתרון זעיר בדרוג הכללי, 13 שניות לפני קבירוב. צ'אגין נמצא במקום השלישי, כעשר דקות אחר המובילים.            
הצוות הישראלי – בשעת כתיבת שורות אלה עדיין לא נמסר מיקומם ומה קורה איתם, נדווח בהמשך.
היום (חמישי) עולים עוד יותר לגובה, עם הרים שגובהם למעלה מ-2700 מטר. המסלול מעורב, חלקו דרכים מהירות, חלקו דרכי הרים מתפתלות, חלקו בדיונות וחלקו בשטח סלעי. אורך הקטע התחרותי קרוב ל-400 ק''מ.           

יום 5, רביעי, 7.1.09

דקאר 2009 - יום אחר יום

מפת היום החמישי

מפת היום החמישימפת היום החמישי

סיכום היום החמישי בוידיאו - מתוך YOUTUBE

תמונות מדקאר 2009

     תמונות מדקאר 2009     תמונות מדקאר 2009     תמונות מדקאר 2009     תמונות מדקאר 2009

תגובות

0 תגובות