דף מתוך

פולאריס רייזר 800 Polaris RZR

RZR הוא לא עוד טרקטורון מבית פולאריס ואין בשוק הרכב קטגוריה קיימת אליה הוא משובץ.
ה-RZR הוא פורץ דרך בתחום כלי הרכב הקטנים ואין דומה לו בשטח, בטח שלא בייצור סידרתי.
לאחר שכבר נמכרו כ-250 RZR בישראל ורבבות מסוגו בעולם יצאנו לשטח להבין הכצעקתה?

מה קורה פה?

פולאריס טרפו את הגלגלים (המונח הנכון: טרפו את הקלפים) בשוק רכבי הפנאי בעולם ובישראל בפרט והביאו לשטח כלי רכב ייחודי אשר גורם להסתערות רבתי. כלי רכב שהוא לא טרקטורון וגם לא באגי שבונים בחצר (או בסין, או בישראל) ובטח שבטח לא רכב 4X4 ולא ג'יפון סופר-ג'יפ (ג'יפ לנסוע לסופר מרקט). במבט ראשון ה- RZR נראה כמו כלי רכב שמשלב את כל הטוב מכל העולמות. את האטרף והחיבור הישיר לשטח מהעולם הדו-גלגלי (או ה-ארבע גלגלי - במקרה של טרקטורון) עם נוחות ובטיחות של כלי ארבע גלגלים (ג'יפ).

מה קורה פה?

מה יש לנו כאן?

ה-RZR הוא כמו טרקטורון עם רישוי לשני נוסעים רק שהם יושבים אחד ליד השני ולא אחד לאחר השני -  SIDE BY SIDE (נו... מה לעשות זה מגיע מאמריקה). ה-RZR הוא כמו באגי, בו יושבים באוויר הפתוח בתוך שלדה של סבך צינורות, רק שהוא 4X4 (ורוב הבאגים הם בעלי הנעה אחורית בלבד). ברישיון הרכב מוגדר ה-RZR כ- טרקטור משא (קטגוריה T3). מה שאומר שיש לו דיפרנציאל אחורי ולא פחות חשוב - מותר לנסוע איתו בדרך עירונית ובדרך שאינה עירונית (למעט כביש מהיר). מבחינת רשיון הנהיגה ה-RZR נדרש רשיון רכב (B) למי שרוצה לנסוע עם הכלי על הכביש או מספיק רשיון טרקטור (1) למי שהמושב או הקיבוץ הם גבולות הגזרה שלו.

מה יש לנו כאן?

מה קורה במשפחה?

בקטלוג של פולאריס מופיע ה-RZR במשפחת הרינג'רים ( RANGER). זוהי משפחה ותיקה אצל פולאריס שמביאה לכביש ולשטח כלי עזר בעל 4 גלגלים, מושב קדמי וארגז קטן מאחור שפונה לשוק החקלאי ולשוק העבודה בעיקר (ויש גם דגמים של 6X6 ודגמים דו-ספסלי ל-4 נוסעים וכו'). אבל כבר במבט הראשון עם ה-RZR S, וללא ספק היה לנו קליק מטורף עוד במרתפים של לובינסקי (היבואן של פולאריס), אפשר היה להבין שיש כאן סינדרלה (מבלי להעליב את הריינג'רים המבוגרים שבחבורה). קישור לריינג'ר בשירות זק''א קישור למבחן דרכים ל- Groundhog JCB (המתחרה האנגלי לריינג'ר האמריקאי).

מה קורה במשפחה?

איך זה מגהץ?

ל- RZR מתלים נפרדים בכל פינה המחוברים לשלדה באמצעות בולמים וקפיצים של חברת FOX, הידועה כאחת מיצרניות הבולמים - קפיצים הטובים בעולם (אם לא הטובה שמכולן).
בתנוחת הישיבה הגבוהה, באופן יחסי לבאגי, עוד קיים החשש בהתחלה להתרסק לתוך מהמורה, לשתול את הכלי באיזה באמפ או לעוף מקו סיבוב היישר למצוק שבצד הדרך.
אבל מהר מאוד אפשר להבין כי יש כאן איכות מהסוג שאנו אוהבים ולדברים טובים מתרגלים מהר ובהתאם קצב הנסיעה עולה.
הצמיגים של ה-RZR דומים (או אולי אפילו זהים) לצמיגים של טרקטורון גדול והם מנופחים בלחץ של 8 PSI לנסיעה בכביש ובשטח טרשי - כמעט כפול משל טרקטורון ובכל זאת כמעט ריקים בהשוואה לרכב 4X4 (ג'יפ).
השלדה המעולה, יחד עם המתלים הכי טובים ועם לחץ האוויר הנמוך מספקים יחד חבילה של רכות נסיעה ויכולת ספיגה שאין לה מתחרים (בהשוואה לכלים סטנדרטיים).
ה-RZR פשוט מגהץ נפלא וככלי ארבע גלגלי מספק שפע של ביטחון במהירויות גבוהות גם בפניות מהירות ובבלימות חזקות.

איך זה מגהץ?

ואיך המנוע?

ל- RZR מנוע 800 (ואם נדייק אז 760 סמ''ק) המוכר לנו מסדרת הספורטמן -SPORTMAN (קישור למבחן דרכים בארץ, קישור למבחן דרכים במצרים). המנוע מוזרק דלק EFI ומספק כ-60 כוחות סוס אינו החזק ביותר בהיצע של פולאריס (יש מנוע 850 חדש) וגם לא בהשוואה למתחרה מבית קאן-אם המספק 72 סוסים מהירים (קישור למבחן דרכים ל-800X). ה-RZR שוקל 450 ק''ג, שזה 100 ק''ג ויותר מהטרקטורונים הגדולים, והדבר מורגש. המנוע מרגיש מעט חלש והכלי גם לא מצליח לחצות את קו ה-100 קמ''ש ביום טוב ועל כביש ישר. אבל המנוע בהחלט מספק לנסיעת מדבר מהירה בקצב ובתחושה שאינה מעייפת את הנהג/רוכב. 

ואיך המנוע?

ואיך ההנעה?

המנוע ב-RZR משודך לתיבת ההעברה עם הילוך כוח HIGH ו-LOW ויוצא לגלגלים דרך וארייטור (גיר אוטומטי רציף עם רצועת הנעה).
בהנעה הסופית אפשר לבחור (באמצעות כפתור חשמלי) בין הנעה אחורית עם דיפרנציאל אחורי פתוח, להנעה אחורית עם דיפרנציאל אחורי נעול להנעה משולבת 4X4 שמאחור הדיפרנציאל נעול.
ההנעה האוטומטית נוחה מאוד לשימוש ומאפשרת לנהג/רוכב להתרכז ב-''לתת בגז'' אבל יש לזכור כי רצועת וארייטור רגישה (כמו כל רצועה) לשימוש שאינו מקצועי.
 ולדוגמא: טיפוס אתגרי או זחילה טכנית שלא בהילוך כוח (LOW) שוחקת את הרצועה, זינוק בעלייה תוך כדי התדרדרות לאחור גורמת לנזק מצטבר וכדומה. 

ואיך ההנעה?

ואיך השימושיות?

 ה-RZR נותן פייט רציני בשאלה מהו הכלי הטוב ביותר לשטח? (ג'יפ, טרקטורון או אופנוע - קישור לכתבה התלבטות גורלית).
הוא מאפשר להסיע שניים בנוחות ובמהירות, הוא יושב גבוה ובאוויר הפתוח (אפשר להרכיב יריעת צל), יש לו ארגז נוח לציוד מאחור ולכאורה הוא הרכב האידיאלי לטיולים ארוכים.
אבל כנראה שאין דבר מושלם ויש לדעת כי על איכות משלמים והרבה!
סינדרלה האדומה והאהובה עולה כ-100,000 ש''ח (כמעט כמו סוזוקי ג'ימני -קישור) ולזה יש להוסיף נגרר, ורכב שגורר את הנגרר וה-RZR וביטוח חובה שאינו זול.

ואיך השימושיות?

ואיך ההנאה?

נתחיל מהסוף - חבל שצריך להחזיר את הרכב ליבואן! אני מציע כי רכבים טובים הניתנים לאתר השטח לצורך מבחני דרכים יישארו בבעלות האתר!! אני מבטיח לנצלם כראוי!!!
ה-RZR הוא תענוג מתמשך, כייף בסיבובים, כייף בשבילים הישרים, כייף בטיפוסים, כייף על הכביש וכייף בבלימות - וזו אחת מהפעמים שאני לא מתלונן שאילן שולח אותי לסיבוב נוסף כי הוא רוצה לצלם מזווית אחרת.
תנוחת הישיבה מצוינת (המושבים סטנדרטיים), ההגה מאוד נוח, הבלמים מעולים (מהלך המתלים הארוך מורגש היטב בבלימות חירום), המתגים פשוטים, השעון מגיע ממשפחת הטרקטורונים הגדולים וסך כול החבילה מצוינת.
יש  רק לדעת כי הכלי רחב וקצר והוא מפתה להיכנס לשיפוע צד כאילו אין מחר. אבל שגלגל מתרומם גבוה באוויר נזכרים כי גם למהלך מתלה ארוך יש סוף.

ואיך ההנאה?

פולאריס Polaris RZR S

מנוע והנעה: נפח: 760 סמ''ק, שני צילנדרים דלק: בנזין, הזרקת דלק קירור: נוזל הילוכים: הנעה אוטומטית - וארייטור ותיבת העברה עם הילוך כוח הנעה: 2X4 או 4X4 דיפרנציאל אחורי: נשלט   מידות ומשקלים: בסיס גלגלים: 196 ס''מ רדיוס פנייה: 3.8 מטר מרווח גחון: 32 ס''מ אורך X רוחב X גובה : 269X154X179 ס''מ משקל:  454 ק''ג תא מטען: ארגז פתוח עד 136 ק''ג מיכל דלק: 27 ליטר

פולאריס Polaris RZR S

תגובות

28 תגובות

1

O|||O

19 באוגוסט 2009 ב 11:55

מיגוני 4 או 6 מ"מ ל RZR

חברת אספיר החלה לשווק מיגוני גחון בעובי 6 ממ לפולריס RZR. בכך מאפשרת אספיר ללקוח להתאים את המיגונים לצרכיו עפ שיקולים של משקל וחוזק ובהתאם למאפייני הנסיעה. ניתן לבחור מיגוני 4 ממ משיקולים של חסכון במשקל, או 6 ממ שהינם חזקים יותר. (עובד אספיר)

2

עמית JK

19 באוגוסט 2009 ב 20:26

מיגונים ל-RZR

כשאני נכנס למסעדה ומקבל תפריט - אני לא מופתע. כשאני נכנס לסדנת שיפורים ומקבל תפריט - זה סיפור אחר! לאחרונה, התפנקתי ב-RZR וחיפשתי למגן אותו.  ביקרתי בסדנאות ושאלתי שאלות והגעתי לסדנא של אספיר ולהפתעתי ולשמחתי מצאתי את שביקשה נפשי... מיגון בהתאמה אישית - בהתאם לצרכים שלי. חח לחב' אספיר ותודה על השירות. ולכם, חברים יקרים, כדאי לשים לב לעניין.  לא חובה לקנות, אבל בהחלט חובה לעבור, לראות ולשמוע... סעו בזהירות ותעשו כיף!

3

גלעד4X4

20 באוגוסט 2009 ב 11:18

כלי תענוג

יצא לי לעשות סיבוב על הכלי, כלי מדהים, עז אמיתית, עובר בכול מקום.
אבל יקר !!

4

O|||O

20 באוגוסט 2009 ב 11:49

אביזרים משלימים

ברור כי פולריס הולכים עם אספיר, אבל האם אתה ממליץ על מיגוני 4 או 6 מ"מ של אספיר ?

5

O|||O

20 באוגוסט 2009 ב 17:07

4 או 6 מ"מ

מהם היתרונות והחסרונות של כל סוג ?

6

Ogash Ofer

20 באוגוסט 2009 ב 17:41

משקל מול חוזק

4 מ''מ קל יותר מ-6 מ''מ (ייתרון המשקל).
6 מ''מ חזק יותר מ-4 מ''מ (ייתרון החוזק).

7

DADIZINI

20 באוגוסט 2009 ב 21:26

למה נתפסים מנועים

אני לא מבין למה אתם נותנים במה לכלי אשר יש לו בעיות במנוע

8

Ogash Ofer

20 באוגוסט 2009 ב 23:06

בעיות מנוע?

לא שמעתי על בעייה גורפת במנוע.
כן שמעתי על רצועות וארייטור, אבל מהיכרותי רבת השנים עם הוארייטור של פולאריס אני מניח כי עיקר האשם הוא בשימוש הלא נכון. ולכן גם שמתי דגש על כך בכתבה.
עופר

9

Ogash Ofer

20 באוגוסט 2009 ב 23:09

תוספת לתגובה הנ"ל

אותו מנוע בדיוק שימש אותי בחציית המדבר המערבי לפני כחצי שנה - עבד מאוד קשה, לאורך 1,150 ק''מ, עם שני רוכבים כבדים ובדיונות של 200 מטר גובה וחזר ארצה ללא כל בעייה.
ראה קישור למבחן דרכים ארוך לטורינג 800.
וכיוון שאני מכיר את הכלי - הוא עדיין נוסע עם אותו מנוע.
כך שלא נראה לי שיש בעייה במנוע 800.

10

שיר ט

22 באוגוסט 2009 ב 19:15

..''.3. טוקבקיסט - 0III0'' תקשיב טוב!

אין לך מה לעשות ? ראינו יופי... שונאת כמוכם כסף כסף...(אוהבת שטח :) )

11

O|||O

22 באוגוסט 2009 ב 23:49

7

במשפט אחד גם אוהבת וגם שונאת ?!
ניגודיות מעוררת שאלות ...

12

אורח/ת

23 באוגוסט 2009 ב 00:46

rzr baja 1000 nov 2009

בהמשך לחיבור המוצלח בין יובל שרון וצוות ד.ל.ב מוטוספורט וקובי כהן שבראש,
הוחלט על יציאה למירוץ הבאחה השנה באיחוד כוחות של תומר וולף ויובל שרון, על גבי רייזר סדרתי בקטגוריית UTV .
את כל ה-1000 מייל ינהגו כל אחד מהרוכבים לבדו ללא חילוף, נהיגה של כ-45 שעות ללא הפסקה.(למי שלא מכיר היישראלים הראשונים שהביאו גביע מהבאחה, רכובים על גבי CAN-AM 450 X)
הידיעה הועברה השבוע לעיתונות והמטרה גביע ישראלי ... בהצלחה לצוות עדכונים יגיעו......

13

yariv79

24 באוגוסט 2009 ב 11:19

כלי מדהים. איך 105000 זה יקר לעומת פרדו

או גרוטאה אחרת שעולים פה 3 ומעלה שרק מריחים את אתגרי העבירות שהRZR מזלזל בהם ונתקעים?
הכלי הזה אמנם לא מושלם אבל הוא הכי טוב שיש כרגע בשטח בצורה סדרתית ובהפרש ניכר. כל אחד מכם חייב סיבוב כדי להבין על מה אני מדבר. זה העתיד של כלי השטח, תזכרו את דברי.

14

אלדד- מנהל פורום

25 באוגוסט 2009 ב 12:50

כתבה חדשה - פולאריס Polaris RZR

אז ככה הכלי מדהים ללא ספק
וכמובן ששאר החברות הבינו את האפשריות של מכירת כלים שכאלו
ומציפור קטנה שלחשה לי גם בומברדיר וגם ארטק קט עומדים להוציא כלים כאלו לשוק בזמן המאוד קרוב
ועם המנועים החזקים של ארטק קט ( 1000 סמק) ובומברדיר יהיה מענין מאוד לראות את הכלים בארצנו

15

oferzk

26 באוגוסט 2009 ב 14:22

בעיות במנוע

זה נכון מתוך ה 250 כ 10 מנועים שאני יודע הלכו.

רצועת ורייטור הולכת מהר.
הכלי לאחר כמה נסיעות מתחיל להרעיש כאילו ברגים משוחררים
בקיצור קלנוע משופר

16

אורח/ת

26 באוגוסט 2009 ב 16:35

זהירות בטיפוס

בכתבה הוזכר בצדק הסיכון בשיפועי צד. קיים גם סיכון משמעותי בטיפוס שיפוע
תלול ! הכלי "לוקח" טיפוס חריף בקלילות מטעה ! מאחר ורוב המשקל נמצא באמצע הכלי (נהג ונוסע) ובאחוריו מנוע ומכלולי הנעה), הוספת גז תוך כדי טיפוס עלולה בקלות להביא לגילגול לאחור ! ! !

17

tsurlivne

29 באוגוסט 2009 ב 12:45

עריכת צילום

כתבה טובה.
על מנת להפוך אותה לקצת יותר מקצועית ומעניינת היה שווה להביא את הכלי למספר תוואי שטח, כמו חול, בוץ ואזור צאלים ולהדגים כיצד הכלי נוסע בכל שטח. והוא נוסע מדהים!!! מניסיון.

18

Ogash Ofer

29 באוגוסט 2009 ב 13:46

אכן נוסע מדהים

במבחן דרכים שהכלי אצלנו ליום אחד - עלינו לבחור תא שטח מסוים ולהתמקד בו. כך אנו מצליחים לבחון את הכלי לעומק באותו תא שטח.
בשטח חולי אני מאמין שה- RZR תותח - למרות שהמנוע שלו לא הכי חזק בהשוואה לטרקטורונים אחרים בשוק. ובכל זאת חציתי עם המנוע הזה בהרכבה ובהצלחה את ים החולות הגדול של מדבר הסהרה.
הפעם היה לנו חשוב להתמקד במתלים ובשלדה ולכן נסענו למדבר יהודה.
 

19

ilan4x4

30 באוגוסט 2009 ב 17:16

חול זה כיף אבל...

ליישר את השטח במדבר יהודה כמו שה פולאריס rzr מיישר, תענוג רצוף:)

20

אורח/ת

07 בספטמבר 2009 ב 15:58

האתר לא משו

האתר הזה לא הכי טוב

21

אורח/ת

13 באוקטובר 2009 ב 17:14

כשמדברים על "איך הוא מגהץ?"

הכוונה היא לכרטיס האשראי?

22

אורח/ת

13 באוקטובר 2009 ב 18:17

לקרוע את ה-RZR זה אחלה אבל חראם על הנוף

שימו לב איך לכל אורך הסרט יש נהיגה פרועה לא על שבילים, לא חבל על הנוף שלנו? אחרי זה מתפלאים שהירוקים מתעבים את הממונעים?

23

אורח/ת

13 באוקטובר 2009 ב 22:26

יש לי כזה בבית

ל RZR שלי יש כבר 100 שעות של טיולים ורובם הגדול בשטח סלעי,אין לי שום בעיה הכלי מדהים אז תפרגנו עד שיגיע כלי אחר יותר טוב...............

24

Ogash Ofer

14 באוקטובר 2009 ב 03:26

למה לכתוב שטויות ועוד בעילום שם?

מבחן הדרכים התבצע רובו על שבילים - כולם שבילים מסומנים במדבר יהודה. יש קטע אספלט ויש קטע קצר בר בשטח על הסוללה של המזבלה של ערד. כך שמי שכתב בעילום שם על נסיעה שלא על שבילים שיתאפס על עצמו!

25

אורח/ת

15 באוקטובר 2009 ב 08:05

על טריקס של קוואסאקי שמעתם?

26

Ogash Ofer

15 באוקטובר 2009 ב 10:02

עכשיו שמעתי על טריקס

אורח/ת כתב/ה: על טריקס של קוואסאקי שמעתם? 
""
חיפוש של הטריקס חושף כלי שנראה טוב - קישור. למיטב ידיעתי לא מביאים אותו לארץ.

27

אורח/ת

15 באוקטובר 2009 ב 20:44

אז זהו ראיתי טריקס נוסע בעמק,יש מצב שזה

יבוא אישי?
נראה שם בכיס הקטן את הפולאריס.

28

אורח/ת

29 בדצמבר 2010 ב 17:08

rzr

שלום רציתי לדעת כמה דלק לוקח ה rzr תשובות בהקדם יעזרו

דף מתוך