שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

מסלול ג'יפים: נחל פרס מדימונה עד ערד

מסלול טיול בעבירות בינונית, עם קטעים אתגריים, בחלק הדרומי של מדבר יהודה. מתחילים בגבי פרס וראש צורים בתצפית לדרום ים המלח וממשיכים בטיפוס להר צבאים, הר קומות והר קפון עד למנחת ערד. קצת יותר מ-50 ק״מ במדבר, כ-5 שעות של נסיעה רצופה או יום טיול שלם בשילוב הליכה ברגל לגבים ולתצפיות.

אבני דרך:

דימונה, כביש 25 - צומת הערבה, מדבר יהודה, נחל תחמס, גבי פרס, מצפה צורים, מסוע האשלג, הר צבאים, נחל אשלים, הר קומות, נחל עמיעז, הר קפון, הר יהל, הר קינה, מנחת ערד, ערד.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות בינונית לנהגים מנוסים ויכול להיות בעבירות קשה לנהג חסר ניסיון. המסלול דורש הילוך כוח LOW.
מומלץ לצאת לדרך עם שני רכבים לפחות וציוד גרירה וחילוץ מתאים לרכבים המשתתפים.
רב מסלול הטיול עובר בתוך שמורות טבע ויש להקפיד על נסיעה על השבילים המסומנים או על השבילים הברורים בשטח. אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.
המסלול אינו חוצה שטחי אש של צה''ל ואפשר לטייל במסלול בכל יום בשבוע.

ניווט ושימוש בסיפור הדרך

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות הניווט להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו. המסלול מופיע בצורה של סיפור דרך עם 17 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה בסוף הכתבה. קישור לכתבות הניווט באתר השטח

שיטת הניווט

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000 .
הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.
שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך לא מחויב אם תקפידו על מדידת מרחק והנחיות סיפור הדרך.

מה עושים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מאיפוס לאיפוס) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.
בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון. באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא.
שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר). חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

הכנת אמצעים למסלול

ציוד גרירה מתאים: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים
גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים
מכשיר GPS – לא חובה, אך עוזר
מפת סימון שבילים - 11 דרום מדבר יהודה
מצפן
טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת
שולחן וכסאות לארוחת הצהרים
מים ומזון ליום שטח

תחילת המסלול:

על כביש מספר 25 מול צומת הכניסה למכתש הקטן - 30 ק''מ מדימונה או 5 ק''מ מצומת הערבה.
למי שהגיע מדימונה יש לפנות ימינה ודרומה לכיוון המכתש הקטן לבצע פניית פרסה ולחצות את הכביש הראשי לצד השני – היישר לשביל המסומן בכחול.
למי שמגיע מצומת הערבה יש לפנות ימינה לשביל המסומן בכחול בדיוק מול כביש הכניסה למכתש הקטן.
נ.צ. 1 – צומת המכתש הקטן

מתחילים ומאפסים מד אוץ > המשך המסלול בדף מספר 2 >>>

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מתחילים בנסיעה צפונה על השביל הכחול בירידה לכיוון נחל תחמס וגבי פרס.
2.5 ק''מ שביל רגלי מסומן באדום חוצה את הדרך ובהמשך הופך סימון השבילים מכחול לאדום.
3.4 ק''מ שביל רגלי מסומן בשחור מתחבר מצפון לדרך.
3.65 ק''מ צומת שבילים אדום-ירוק בו יש לפנות ימינה ודרומה עם סימון השבילים האדום ולהקפיד ולהמשיך לנסוע עם השביל המסומן באדום.
זו גם נקודה מאוד יפה לעצור ולרדת עם הערוץ לטיול מעל ובהמשך גם למטה לתוך הגבים של נחל פרס.
7 ק''מ צומת שבילים אדום ושחור בפנייה למצפה צורים.
נ.צ. 2 – צומת מצפה צורים

מתחילים ומאפסים מד אוץ

נחל וגבי פרס

נחל פרס הוא מעוק (קניון GORGE ) בהתהוות. הנחל זורם בשיטפונות וסוחף איתו אבנים המעמיקות את הגבים (הבורות) כל פעם שהן נופלות במפל ומתערבבות למרגלותיו. עם הזמן הגבים מתחברים אחד לשני ומעמיקים את המעוק וחוזר חלילה.
שמו של נחל פרס הוענק לו בזכות דורס (עוף) המדבר, שכבר לא חי במקום - הפרס. או שאולי מקור השם בערבית - הרמה השטוחה שמעל מצוק ההעתקים מזכירה מזרון ובערבית מזרון = פרשה.
הגבים מתמלאים במים רק לאחר שיטפונות, ויומיים-שלושה מאוחר יותר שוקע הבוץ והמים צלולים, חודש-חודשיים מאוחר יותר הם מעופשים ושלושה-ארבעה חודשיים מאוחר יותר הם מתאדים לאוויר.

נחל וגבי פרס

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ודרום-מזרחה עם השביל המסומן באדום לכיוון שפת המצוק.
0.6 ק''מ קצה השביל על שפת מצוק ההעתקים מעל החלק הדרומי של ים המלח, הבריכות ומפעלי ים המלח כשממול הרי אדום הגבוהים ולמרגלותיהם היישוב צפי וואדי חסה (זרד).
נ.צ. 3 – מצפה צורים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוזרים מערבה על השביל האדום.
0.6 ק''מ צומת (נ.צ. 2) בו ממשיכים מערבה על השביל המתחלף לסימון שבילים שחור.
3.6 ק''מ צומת שבילים.
נ.צ. 4 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה עם השביל השחור בכיוון העלייה.
4.2 ק''מ חוצים גשר מעל מסוע האשלג של מפעלי ים המלח ומגיעים לצומת שבילים מסומנים בשחור ובכחול.
נ.צ. 5 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה על השביל הכחול לצד המסע.
0.7 ק''מ חוצים תחת גשר גדול של המסע.
2.1 ק''מ חוצים עוד גשר גדול שמעליו המסוע.
2.6 ק''מ נעצרים בצומת שבילים כחול ושחור כמה מטרים לפני המסע.
נ.צ. 6 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה וצפונה על השביל המסומן בשחור וכשביל ישראל (כחול-לבן-כתום) לכיוון הר צבאים.
0.9 ק''מ צומת שבילים מסומנים בשחור ובירוק בעליה להר צבאים.
נ.צ. 7 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומזרחה לשביל הירוק ומטפסים לכיוון הר צבאים.
1.5 ק''מ חונים בחניון שמתחת לתצפית שעל פסגת הר צבאים.
מטפסים ברגל כ-10 דקות לתצפית מדהימה בראש ההר.
נ.צ 8 – חניון הר צבאים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוזרים על השביל הירוק לצומת בנ.צ. 7.
1.5 ק''מ צומת שבילים בו פונים ימינה וצפונה על השביל המסומן בשחור.
4.3 ק''מ חוצים דרך כבושה המקבילה לערוץ הרדוד של נחל אשלים וממשיכים צפונה עם הסימון השחור.
4.85 ק''מ צומת T.
נ.צ. 9 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ומזרחה עם השביל השחור ושביל ישראל.
0.4 ק''מ צומת שחור- אדום.
נ.צ. 10 – צומת

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל המסומן באדום עם השלט להר קומות ונוסעים כל הזמן על השביל המרכזי והראשי המסומן באדום ובשביל ישראל.
3.2 ק''מ ירידה תלולה לערוץ נחל עמיעז.
4.7 ק''מ עליה תלולה עם דרדרת לפנים שאפשר לעקוף אותה על השביל שמשמאל.
5.1 ק''מ ירידה תלולה שבראשיתה כמה מדרגות.
6 ק''מ צומת T על ציר כבוש היטב ושבילים המסומנים באדום ובירוק.
נ.צ. 11 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוצים את הכביש בזהירות! ונכנסים לתוך דרך עפר כבושה היטב בדרך למחצבות בכיוון צפון - מערב.
1.5 ק''מ מצד ימין לדרך שביל שתחילתו לא ברורה, ממש לפני ערוץ הנחל והמחצבות שלפנים.
נ.צ. 13 – צומת קטן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה לשביל המסומן באופן לא ברור כשביל ישראל וכשביל ירוק.
לאחר כ-50 מטרים השביל המסומן בירוק פונה ימינה ומתחילים לטפס על שביל ברור לצד צינור הגז החלוד.
3.8 ק''מ תחילת הטיפוס להר כפון – מומלץ לשלב להילוך LOW עוד בתחתית הירידה.
7.2 ק''מ צומת קטן מעל צינור הגז, ממש לפני המתקן המגודר והאנטנה של מגל (מפעלי גז לישראל) וצפונית להר יהל.
נ.צ. 14 – צומת קטן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומערבה על הדרך הכבושה, שחלקה גם אספלט, המסומנת בירוק.
6.1 ק''מ צומת על כביש 258 המחבר את צומת חתרורים (ערד) לצומת צפית (דימונה).
עד כאן 36 ק''מ של מסלול שטח, ומי שרוצה לחתוך יכול ימינה לערד וים המלח או שמאלה לדימונה ולכביש הערבה.
נ.צ. 12 – כביש 258

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה מעל צינור הגז ומטפסים צפונה על השביל המסומן בירוק.
3.2 ק''מ צומת T למרגלות הר קינה.
נ.צ. 15 – צומת T

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לכיוון צפון-מערב על שביל כבוש טוב ומסומן בירוק.
1.5 ק''מ תחילת האספלט של מנחת ערד עליו יש להמשיך ישר וימינה לכיוון שער היציאה.
1.7 ק''מ צומת הכניסה למנחת ערד.
נ.צ. 16 – מנחת ערד

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים על הכביש הראשי צפונה לאזור התעשייה של ערד.
1.8 ק''מ בכיכר ממשיכים ישר וצפונה.
2.1 ק''מ צומת עם הכביש הראשי – כביש 31 ערד – צומת שוקת.
נ.צ. 17 – כביש 31

מאפסים מד אוץ

סוף מסלול - עד כאן כ-50 ק''מ של מסלול הטיול

ימינה על כביש 31 לערד ולים המלח.
שמאלה על 31 לכיוון צומת שוקת, באר שבע ותל אביב.

סוף מסלול - עד כאן כ-50 ק''מ של מסלול הטיול

מפה בקנה מידה 1/250,000

מפה בקנה מידה 1/250,000מפה בקנה מידה 1/250,000

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה

נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1045950

176140

2

1047993

179338

3

1047668

179785

4

1049568

177597

5

1050301

174364

6

1050380

172262

7

1051199

172111

8

1050650

173086

9

1054294

171371

10

1054473

171709

11

1059093

173875

12

1061676

170966

13

1062335

169815

14

1067981

170448

15

1070365

169973

16

1071194

168742

17

1073013

168789

קובץ TWL להורדה למחשב

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת NAVIGUIDE
לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה למחשב

תגובות

47 תגובות

1

איל

25 במרץ 2011 ב 14:22

כתבה חדשה - מסלול ג'יפים: נחל פרס מדימונה עד ערד

המסלול אפשרי גם מהסוף להתחלה ?

2

Ogash Ofer

25 במרץ 2011 ב 17:17

מסלול ג'יפים: נחל פרס מדימונה עד ערד

איל כתב/ה:
"המסלול אפשרי גם מהסוף להתחלה ?"
שאלה מצויינת! אופן עקרוני כן - אין בעיה להפוך את המסלול - להתחיל בערד ולסיים על כביש 25 בדרך לצומת הערבה. אבל יש לשים לב לעלייה של הר קומות - היא לא מסובכת לירידה - אבל יכולה להיות קשה לעלייה. לעלייה הזו יש מעקף ממזרח - ראה מסלול טיול מערד לים המלח - קישור.

3

איל

26 במרץ 2011 ב 13:17

מסלול ג'יפים: נחל פרס מדימונה עד ערד

תודה רבה.

4

harelsh

12 באפריל 2011 ב 18:02

עבירות במסלול של נחל פרס

האם המסלול של נחל פרס  מתאים לגרנד ויטרה או טריוס בלי מיגון

5

Ogash Ofer

12 באפריל 2011 ב 22:21

עבירות מסלול נחל פרס לרכב ללא הילוך כוח

המלצתי רשומה מבסלול:
המסלול בעבירות בינונית לנהגים מנוסים ויכול להיות בעבירות קשה לנהג חסר ניסיון. המסלול דורש הילוך כוח LOW.
אבל תמיד יכול לבוא רכב רך ''גיבור'' (בעיקר הנהג גיבור) שיעשה זאת.

6

Ogash Ofer

12 באפריל 2011 ב 22:25

עבירות במסלול של נחל פרס

harelsh כתב/ה:
"האם המסלול של נחל פרס  מתאים לגרנד ויטרה או טריוס בלי מיגון"
עניין המיגון פחות משנה אלא יותר הגובה והילוך הכוח. לגרנד ויטרה הילוך כוח אבל במקור (ללא הגבהה) הוא נמוך. טריוס יותר גבוה אבל ללא הילוך כוח. 

7

eladvax1

06 בספטמבר 2011 ב 14:45

מסלול מעגלי

עופר-
יש לך איפושהוא ריכוז של מסלולים מעגליים לטבת רוכבי טרקטורונים / אופנועים שמשאירים עגלות בנקודת ההתחלה?

8

אורח/ת

06 באוקטובר 2011 ב 12:46

עבירות לטריוס מנחל פרס עדלתצפית הר-צבאם

שלוםת רציתי לקבל את המלצתך האם ניתן לעבור רק את החלק הראשון של המסלול מגבי פרס עד לתצפית הר צבאים בטריוס, האם גם החלק הזה הוא מאד קשה לעבירות ? תודה אמיר

9

Ogash Ofer

07 באוקטובר 2011 ב 10:18

מסלול מעגלי

eladvax1 כתב/ה:
"עופר-
יש לך איפושהוא ריכוז של מסלולים מעגליים לטבת רוכבי טרקטורונים / אופנועים שמשאירים עגלות בנקודת ההתחלה?"
רב המסלולים באתר נבנו עבור רכבי שטח. כמובן שטרקטורונים או אופנועים יכולים לעבור אותם. אבל רובם לא מעגליים, ויש להשלים את החלק המעגלי לבד. אפשר באמצעותהתגובות להתייעץ ולייעץ וכך להפוך מסלול למעגלי ומתאים לבעלי נגררים...

10

Ogash Ofer

07 באוקטובר 2011 ב 10:25

עבירות לטריוס מנחל פרס עדלתצפית הר-צבאם

אורח/ת כתב/ה:
"שלוםת רציתי לקבל את המלצתך האם ניתן לעבור רק את החלק הראשון של המסלול מגבי פרס עד לתצפית הר צבאים בטריוס, האם גם החלק הזה הוא מאד קשה לעבירות ? תודה אמיר "
בחלק הראשון ישנו טיפוס, מעט אתגרי, באזור של נקודת ציון 3 - המחייב הילוך כוח. אני לא הייתי נכנס אליו עם טריוס. אתה יכול עם הטריוס לטייל באזור של הר צבאים. גם יצא לי להיות שם עם מועדון טריוס - קישור. וקישור למסלול טיול באזור שממש אפשרי לטריוס (ונהג סביר) - קישור.

11

Stormaster

12 באוקטובר 2011 ב 23:17

האם מתאים לגרנד ויטרה?

הי עופר, ביום שני ה17/10 יוצא טיול מודרך במסלול זה. אני בעל גרנד ויטרה 07 מוגבההת, ממוגנת, צמיגי 50/50. האם הרכב מתאים לטיול זה?
אחרי שאיזה חכמולוג לקח אותי למשלט 21 אני כבר נזהר ומעדיף לוודא.
תודה מראש,

12

Ogash Ofer

12 באוקטובר 2011 ב 23:52

האם מתאים לגרנד ויטרה?

Stormaster כתב/ה:
"הי עופר, ביום שני ה17/10 יוצא טיול מודרך במסלול זה. אני בעל גרנד ויטרה 07 מוגבההת, ממוגנת, צמיגי 50/50. האם הרכב מתאים לטיול זה?
אחרי שאיזה חכמולוג לקח אותי למשלט 21 אני כבר נזהר ומעדיף לוודא.
תודה מראש,"
המסלול הזה הוא בעבירות בינונית ובהחלט מתאים לגרנד ויטארה. המסלול של משלט 21 הוא בעבירות קשה. ובכל זאת עם הדרכה מתאימה גם גרנד ויטארה תטפס אותו בהצלחה.

13

Stormaster

22 באוקטובר 2011 ב 07:39

הגרנד ויטרה עבר יפה

שלום לכולם,
הגרנד ויטרה (מוגבהת) עבר את הטיול מצוין. היינו עם מדריך  מאתר השטח (צבילי) היה מצוין.

https://www.youtube.com/watch?v=rw9y6KG4FgU
https://www.youtube.com/watch?v=HdWM_bsTXKg

14

מדר זיו

07 בינואר 2012 ב 10:16

עדכונים למסלול

השבוע אני עושה את המסלול הזה.יש שינויים או עדכונים ? מישהו יודע ?

15

מדר זיו

15 בינואר 2012 ב 23:02

תענוג !!!!

עשיתי את המסלול יום שישי.מסלול מדוייק ומעודכן !!!! שוב תודה גדולה לעופר אוגש !!!!!!

16

Ogash Ofer

15 בינואר 2012 ב 23:10

תענוג !!!!

מדר זיו כתב/ה:
"עשיתי את המסלול יום שישי.מסלול מדוייק ומעודכן !!!! שוב תודה גדולה לעופר אוגש !!!!!!"
ועוד תודה רבה.

17

שלומי1111

23 בינואר 2012 ב 08:13

תיקון טעות!

סיום המסלול בשביל ירוק ולא שחור.

18

Ogash Ofer

24 בינואר 2012 ב 06:12

תיקון טעות!

שלומי1111 כתב/ה:
"סיום המסלול בשביל ירוק ולא שחור. "
שלומי - אכן סיום המסלול הוא בשביל המסומן בירוק. תיקנתי היכן שצריך בגוף המסלול. תודה, עופר

19

שלומי1111

24 בינואר 2012 ב 15:38

תיקון טעות!

תודה לך על המסלול היפה והמעניין.

20

אורח/ת

02 בפברואר 2012 ב 10:10

האם יש בעיה מיוחדת לעשות את המסלול הפוך?

אנחנו באים מהצפון וממשיכים לנאות הכיכר.
האם יש בעיה מיוחדת לעשות את המסלול בכיוון ההפוך?

תודה
ירון

21

Ogash Ofer

02 בפברואר 2012 ב 11:06

האם יש בעיה מיוחדת לעשות את המסלול הפוך?

אורח/ת כתב/ה:
"אנחנו באים מהצפון וממשיכים לנאות הכיכר.
האם יש בעיה מיוחדת לעשות את המסלול בכיוון ההפוך?

תודה
ירון"
אין בעייה מיוחדת לעשות את המסלול הפוך. הוא עדיין יישאר בעבירות בינונית, והעליות יתחלפו לירידות וההיפך. העלייה המשמעותית ביותר במסלול תהיה עכשיו הר קומות. קישור למסלול המטפס את הר קומות

22

yishaisch

12 במאי 2012 ב 22:37

מסלול מעולה! ומדוייק! תודה

23

אורח/ת

17 באוגוסט 2012 ב 19:17

תודה לעופר על המסלול

היום עשינו את המסלול , היה מעולה , מסלול מדהים!!! יפה!!!
בעבירות לא קשה מדי אך גם בהחלט לא קלה מדי , פשוט מושלם
תודה לעופר על המסלולים.

24

Ogash Ofer

19 באוגוסט 2012 ב 13:56

מסלול טיול - מסלול ג'יפים: נחל פרס מדימונה עד ערד

תודה על הברכות והתודות.
זו הגלריה מהטיול של PALUYIL - קישור

25

momo_momo

11 בנובמבר 2012 ב 10:34

האם מתאים לחורף ?

האם המסלול מתאים לחורף ולימים של / אחרי גשם ? יש שם שטפונות ?מתכנן לעשות אותו בשבוע הבא . . .

26

Ogash Ofer

12 בנובמבר 2012 ב 08:41

האם מתאים לחורף ?

momo_momo כתב/ה:
"האם המסלול מתאים לחורף ולימים של / אחרי גשם ? יש שם שטפונות ?מתכנן לעשות אותו בשבוע הבא . . ."
המסלול מאוד מתאים לימי החורף, בטח שלאחר הגשם. אבל ממש לא מומלץ לימי שטפונות - פוטנציאל השינה בשטח, כי מעברי הנחלים יחסמו, גבוה (היה ויש שטפונות בדרום ים המלח או צפון הערבה).

27

benalima

05 במאי 2013 ב 21:51

לינה והמלצה ליום 2

שלום
מתכננים כולל לינה
1. המלצות למקום מסודר ללינה
2. המלצה למסלול המשך ליום השני

תודה
בני

28

Ogash Ofer

06 במאי 2013 ב 06:53

לינה והמלצה ליום 2

benalima כתב/ה:
"שלום
מתכננים כולל לינה
1. המלצות למקום מסודר ללינה
2. המלצה למסלול המשך ליום השני

תודה
בני"
הייתי ממשיך למסלול הטיול למכתש קטן, נחל חצרה, נחל אמציהו - קישור.   חניון לילה מאושר קיים כ-500 מטרים לפני הכניסה (המפער) של המכתש הקטן. ואם אתה רוצים צימר או אוהל מסודר רדו למושבים של דרום ים המלח (עין תמר / נאות הכיכר) ואז תעשו את המסלול בקישור הפוך.   

29

dannydin10

29 בספטמבר 2013 ב 10:09

שאלה

ראשית - תודה רבה על המסלולים שאתם מספקים לנו - המשיכו בעבודה הברוכה!
אני מתכנן לעשות את המסלול באמצע שבוע וחבר אמר לי שהמסלול עובר בשטח אש (על אף שרשום פה שלא). האם זה נכון?

30

Ogash Ofer

29 בספטמבר 2013 ב 10:35

שאלה על שטחי אש

dannydin10 כתב/ה:
"ראשית - תודה רבה על המסלולים שאתם מספקים לנו - המשיכו בעבודה הברוכה!
אני מתכנן לעשות את המסלול באמצע שבוע וחבר אמר לי שהמסלול עובר בשטח אש (על אף שרשום פה שלא). האם זה נכון?"
המסלול המפורט כאן אינו עובר בשטחי אש. בשביל הבטחון שלך - מציע להעלות את המסלול על מפת סימון שבילים ולוודא זאת.

31

eran.wagne

20 באפריל 2014 ב 16:49

סובארו טרייבקה (B9)

האם מספיק עביר למסלול?

32

Ogash Ofer

20 באפריל 2014 ב 17:06

סובארו טרייבקה (B9)

eran.wagne כתב/ה:
"האם מספיק עביר למסלול?"
לא הייתי ממליץ לטרייבקה. אלא אם אתה נהג עתיר ניסיון בכלל ועם ה b9 בפרט. 

33

mosheam

21 באפריל 2014 ב 18:50

תודה רבה

עופר,

עשינו את המסלול בחול המועד פסח סיפור דרך מדויק, מסלול יפה מאוד, שילוב של מסלול מעניין לנהג ומהנה לילדים (בגבי פרס היו עדיין עם מים)
נהננו מאוד תודה רבה!!!!

34

davidgilmor1

07 בנובמבר 2014 ב 10:05

האם יש עדכונים על המסלול? תודה

35

Ogash Ofer

07 בנובמבר 2014 ב 17:02

האם יש עדכונים על המסלול? תודה

davidgilmor1 כתב/ה:
""
זה מסלול מדברי שעובר רובו בשמורות טבע. אני מניח שאין בו, אם בכלל, שינויים.

36

allraz5

05 בדצמבר 2014 ב 18:40

מפת המסלול

שלום רב.
היכן אוכל להדפיס את מפת המסלול ? אני מגיע מדימונה, מהי צומת הכניסה למכתש הקטן ? איזה מספרי כבישים ?

37

Ogash Ofer

08 בדצמבר 2014 ב 06:00

מפת המסלול

בתחילת המסלול רשום וגם יש תמונה לירידה לשטח: על כביש מספר 25 מול צומת הכניסה למכתש הקטן - 30 ק''מ מדימונה או 5 ק''מ מצומת הערבה. לגבי מפה: בדף 3 של המסלול יש מפה כללית בקנה מידה של 1/250,000 - מציע לך לטייל עם מפת סימון שבילים בקנה מידה של 1/50,000 (מפה מספר 11) אותה צריך לקנות ולא להדפיס.

38

shereran

02 באפריל 2015 ב 13:52

טוסון

הי עופר, האם המסלול יתאים לטוסון עם נהג מנוסה ושיירה עם רנגלר וקרוזר ?
תודה, ערן

39

Ogash Ofer

02 באפריל 2015 ב 18:17

טוסון במסלול נחל פרס

shereran כתב/ה:
"הי עופר, האם המסלול יתאים לטוסון עם נהג מנוסה ושיירה עם רנגלר וקרוזר ?
תודה, ערן"
כפי שרשמתי למעלההמסלול בעבירות בינונית לנהגים מנוסים ויכול להיות בעבירות קשה לנהג חסר ניסיון. המסלול דורש הילוך כוח LOW. אבל תמיד יכול לבוא רכב רך ''גיבור'' (בעיקר הנהג גיבור) שיעשה זאת. ולעניין השאלה על הטוסון עם הנהג המנוסה: נשמע סביר במיוחד כשייש בשיירה כלי רכב עם הילך כוח (ולא לשכוח רצועת גרירה למקרה וצריך...).

40

mgilboa

08 באפריל 2015 ב 09:24

רקסטון במסלול נחל פרס מדימונה עד ערד

הי עופר,
מה לגבי התאמת המסלול לרקסטון, לא מוגבהת וממוגנת. נהג סביר?

בתודה,
משה

41

shereran

08 באפריל 2015 ב 10:36

מסלול ג'יפים: נחל פרס מדימונה עד ערד

תודה עופר!

42

Ogash Ofer

08 באפריל 2015 ב 15:45

רקסטון במסלול נחל פרס מדימונה עד ערד

mgilboa כתב/ה:
" הי עופר,
מה לגבי התאמת המסלול לרקסטון, לא מוגבהת וממוגנת. נהג סביר?

בתודה,
משה "
לרקסטון לא תהיה בעיה במסלול.

43

mgilboa

08 באפריל 2015 ב 15:57

תודה על השירות

עופר,
תודה על השירות

משה

44

shereran

11 באפריל 2015 ב 20:24

מסלול מעולה ! כיף!

עופר, תודה על סיפור דרך מדוייק ומסלול מצויין.

45

shereran

11 באפריל 2015 ב 21:00

מסלול מעולה !

בסוף החלטנו לעשות את המסלול ללא הטוסון. מסלול מעולה !

46

MOTTIZ

12 באוקטובר 2016 ב 21:00

עידכון מסלול ג'יפים: נחל פרס מדימונה עד ערד

עשינו השבוע את המסלול בכיוון ההפוך. לנדקרוזר, ניסאן פאספיינדר וגרנד ויטארה. כולם ממוגנים. הויטארה לא מוגבהת. נהגים סופר מיומנים. המסלול תענוג גדול. בלי בעיות עבירות מיוחדות. התצפיות בדרך שוות ביותר כולל מצפה זהר בתחילת המסלול. נקודת צל גדולה ובכל שעות היום מתחת לגשר על נחל חימר במפגש עם כביש 258. תודה לכולם על המסלול והטיפים.

47

rafi2803

20 באפריל 2017 ב 12:40

עם פורסטר

האם לדעתך ניתן לעשות את המסלול עם פורסטר?