שטח 4X4 > כתבות > ביטוח וחוק

החצוף לא עזר להוכיח שהוא רמאי - חוק וביטוח

האם לגיטימי לחקור מבוטח? ארצנו הקטנטונת חסרה אוצרות טבע, אולם חוקרים יש בה בלי סוף

רכבו של המבוטח ניזוק בעת שחנה במגרש חניה. חברת הביטוח מינתה חוקר.
המבוטח החליט כי יפגש עם החוקר רק בנוכחות עורך דינו. האם דרישה זו פוטרת את חברת הביטוח מחבותה?
השופטת מיכל עמית-אניסמן, מבית המשפט השלום בראשון לציון, מכריעה. השופטת לימור מרגולין-יחידי מבית המשפט השלום בתל אביב, דנה בדילמה

רבים נפלטים אל השוק האזרחי מהשוק הביטחוני. מי ימלל גבורות חוקרי ישראל.
התחרות רצחנית. יש המציעים לחברות הביטוח לעבוד בשיטת ‘‘לא ראית לא שילמת’‘. אם המבוטח לא יילכד במצלמה, את, חברת ביטוח יקרה, לא תשלמי דבר. וחברות הביטוח? הן חוגגות. במחירים כאלה, זה מטורף לא לחשוד בכל מבוטח. למה לא לשלוח אליו חוקר? אולי יתמזל מזלנו ובמשפט ישב שריף בגלימת שופט, אשר ייתפס לממצאים חסרי ערך ויעשיר את קופתנו?   והמבוטח? ממנו, כפי שנראה מייד, מצפים כי ישים את ראשו על המערפת ויסייע בידי
חוקרי חברת הביטוח להפוך אותו לרמאי. ומעשה שהיה כך היה: באחד הימים, החנה יוסי  את מכונית הטויוטה שלו במגרש חניה ופנה לסידוריו. כאשר חזר לחניה הבחין כי מישהו ‘‘דפק’‘ לו את הטויוטה. אפילו לא השאירו פתק התנצלות, הרהר יוסי בינו לבינו, מזל שרכשתי ביטוח.   זלוף הקיש על החמש והודיע על התאונה לחברת הביטוח שלו, ביטוח ישיר. המוקדן הנחה את יוסי כי יעביר לביטוח ישיר טופס תביעה, דו’‘ח שמאי ואת קבלת
התיקון של הרכב, לאחר שיתקן אותו כמובן.

יוסי פעל בדיוק על פי ההנחיות שקיבל. לאחר שהעביר את כל המסמכים לביטוח ישיר פקד מידי יום את תיבת הדואר שלו, וקיווה למצוא שם את השיק המיוחל. יוסי המתין והמתין. ומי לא בא? השיק של ביטוח ישיר. בלית ברירה פנה לעזרת בית
משפט השלום בראשון לציון.   מדוע אינכם משלמים לו, הסתקרנה לגלות השופטת  מיכל עמית - אניסמן. הוא רמאי, ענו נציגי ביטוח ישיר.
יש לכם הוכחות שהוא רמאי, הקשתה השופטת. לא, ענו נציגי הביטוח הישיר ביושר, אבל אנחנו לא אשמים בכך שאין הוכחות שיוסי רמאי. הוא לא עזר לנו למצוא הוכחות לכך שהוא רמאי.   השופטת התקשתה לרדת לסוף דעתם של נציגי הביטוח הישיר. ‘‘זהות המזיק נותרה עלומה’‘, ניסו נציגי הביטוח הישיר להסביר לשופטת, או בלשון ציורית, הוא לא מגלה לנו מי ‘‘דפק’‘ את הטויוטה.

איך הוא יכול לגלות לכם, אם גם הוא לא יודע, תמהה השופטת. הוא החנה את הטויוטה והלך לענייניו. הוא לא ראה מי פגע בה. בדיוק בשביל זה מינינו חוקר ולא סתם חוקר, את מר ג המהולל, ענו נציגי הישיר.
אילו יוסי לא היה מסרב להיפגש עם ג היינו היום כבר יודעים כי יוסי, או מי מטעמו, פגע ברכב בעצמו והיו לנו הוכחות לכך שהוא רמאי.   זה נכון שסירבת להיפגש עם ג, פנתה השופטת אל יוסי. ממש לא, השיב יוסי. קבעתי להיפגש עם ג, אבל לאחר שהתברר לי כי חוקרי חברת הביטוח אינם מקבלים שכר כדי לגלות את האמת, אלא כל מטרתם להכשיל מבוטחים, התקשרתי עמו והודעתי לו שאהיה מוכן להיפגש רק בנוכחות עורך דין. ג לא חזר אלי. גם עכשיו אני מוכן ומזומן בכל עת ובכל מקום להיפגש עם ג, אבל רק בנוכחות עורך דין.  
 

אם אתם חפצים להוכיח כי המבוטח מרמה אתכם, מסבירה השופטת עמית – אניסמן לנציגי הביטוח הישיר, עליכם להביא לי מידע וראיות בעלי משקל המעוררים חשד של ממש כי תביעת המבוטח נגועה במרמה. אולם לכם, ממשיכה השופטת להסביר, אין כל הוכחה שהמבוטח רימה אתכם. אתם תולים את כל יהבכם על הטענה, שאתם לא מסוגלים להוכיח כי המבוטח רימה אתכם משום שהוא לא משתף עמכם פעולה. אולם, אי שיתוף פעולה כשלעצמו, לא יכול לבסס טענת מרמה, קובעת השופטת. אבל איך נוכיח מרמה אם המבוטח לא עוזר לנו לגלות אותה, שאלו נציגי הביטוח
הישיר. אם אין לכם ראיות על מרמה, רומזת להם השופטת, עליכם להוכיח כי פעלתם בשקידה ובחריצות כדי לברר את פרטי מקרה הביטוח. עוד עליכם להוכיח כי המבוטח הכשיל אתכם בכוונת מרמה. במקרה זה, לא שוכנעתי כי עשיתם מאמץ ראוי וסביר, לחקור את המקרה.   דווקא עשינו מאמץ, רטנו נציגי הישיר, מינינו חוקר ויוסי ביטל את הפגישה שנקבעה
עמו.

זה נכון, הודתה השופטת, אולם החוקר מצידו לא ניסה לברר את הסיבה לביטול הפגישה עם יוסי ואת רצונו להיפגש בנוכחות עורך דין. היה לי הכבוד לפגוש את ג על
דוכן העדים והוא אישר כי הוא נוהג כדבר שבשגרה להיפגש עם המבוטחים הנחקרים
בנוכחות עורכי דינם.   לא זו אף זו: יוסי אף הצהיר, כאן בבית המשפט, כי הוא מוכן בכל עת להיפגש עם
החוקר ג בנוכחות עורך דין, אולם אתם משום מה, בוחרים להמשיך ולהתנער מחבותכם על פי הפוליסה. לסיכום, מודיעה השופטת לנציגי הביטוח הישיר, אין לכם כל הגנה. אתם חייבים לשלם ליוסי את מלוא תגמולי הביטוח עבור הנזק שנגרם לרכבו.   השופטת מיכל עמית - אניסמן חתמה את פסק הדין, בחיוב ביטוח ישיר לשלם ליוסי את מלוא נזקו בתוספת הוצאות השמאי והוצאות המשפט.
לאתר של עו''ד חיים קליר - הקליקו כאן

תגובות

12 תגובות

1

אורח/ת

31 במרץ 2011 ב 12:07

חבל כותב הכתבה לא אומר את כל האמת

חבל שכותב הכתבה לא מציין מדוע בצהירים וכתבי תביעה לחברות הביטוח בנזקי גוף , עו"ד הדין מנפחים את התביעות עד לרמה של התובע לא עובד ומוגבל ונזקק לסיעוד שמוכח מידי יום כשקרי .
כאשר שכרו של העו"ד בנזקי גוף הוא לפי אחוזים קבועים מתוך השיפוי ללקוח לא מן הנמנע שינפח תביעה כדי להגדיל את שכרו .
תביעות שכאלו בסופו של דבר מגדילות עבור כולנו את גובהה הפרמייה השנתית.
בואו לא נתמם , עו"ד דין הם לא טלית שכולה תכלת בלשון המעטה !

2

nadav-s

31 במרץ 2011 ב 19:17

אין לסמוך על הביטוחים בטלפון!!!!

עדיף לעשות ביטוח בסוכנות קרובה לבית ככה יש לי ליפנות ולדבר פנים אל פנים

3

nadav-s

31 במרץ 2011 ב 19:24

ל 2, לא מדובר בניזקי גוף

והתובע עשה בדיוק כפי שאמרו לו,זכותו לרצות שעורך דין יהיה נוכח בפגישה,מצד אחד כי החוקרים מכשילים אותו בשאלות,ומצד שני מקליטים הכל, אני לא ייתקן את הרכב על חשבוני עד שאקבל כסף מהביטוח...חובתם לשלם תוך תקופה מסויימת.

4

אורח/ת

31 במרץ 2011 ב 20:52

חברות הביטוח מכשילות

איך אפשר לשתף פעולה אם חברת הביטוח שלך מנסה להכשיל אותך? ולהביא חוקר ולשלם לו רק אם הצליח להכשיל?... הכותרת אומרת הכל: "החצוף לא עזר להוכיח שהוא רמאי"
נכון שי מקרים שאנשים מנפחים אבל עם כל הכבוד חברות הביטוח עושות הכל על מנת לשלם ללקוח כמה שפחות.
אני מוכן לשלם יותר ביטוח אם חברת הביטוח שלי תהיה אמינה ולא תנסה להכשיל אותי ע"מ לא לשלם לי סכום אמת.
אל תשכח שהמבוטח החנה את הרכב ומישהו דפק לו את הרכב.... מה יש לו להסתיר?

5

אורח/ת

01 באפריל 2011 ב 00:24

מה זה נקרא להכשיל , אם הכל מוקלט איפה

ההכשלה , שהרי תמיד ניתן לבדוק מה נאמר בין השיחה עם החוקר .
וזה שחברת ביטוח לא רוצה לשלם זה לא חדש

6

אורח/ת

01 באפריל 2011 ב 00:28

אגב , שמר קליר יפרסם את פסק הדין

פסק הדין גלוי לכל ועל כן שיפרסם את פסק הדין , נשמע הזוי טענה כי התביעהה נדחתה בטענה שהמבוטח רמאי כי לא הסכים להפגש עם החוקר .
אולי שמר קליר יפרסם את עברו הביטוחי של הלקוח ועוד פרטים שיהיה שקוף לכל שנוכל לשפוט לחומרה את חברת הביטוח או את המבוטח.

7

אורח/ת

01 באפריל 2011 ב 00:54

תקלידו את שם השופטת , עו"ד קליר

תגלואת שם התובע
תקלידו את שם התובע והמילה נגד בגוגל , תגלו שביטוח ישיר הגיש ערעור במחוזי .
בכלל צריך לתת תמונה אמיתית , השמאי שבדק את הרכב ומסקנותיו , תגובת חברת הביטוח .

ולהפסיק לתת במה לפירסום ..... המבין יבין.
זה אתר מוטורי ולא אתר משפטי .
ושיהיה סוף שבוע רגוע ובטוח ונסיעה נעימה בטיולים

8

אורח/ת

01 באפריל 2011 ב 01:09

לאחר קריאת פסק הדין

חברת הביטוח ניסתה למצוא מוצא לפי סעיף ביטוחי שאם התובע לא משתף פעולה אזי יכולה למנוע את תשלומי הנזק .
השופטת קבעה שהתובע אכן הודיע על מקרה התאונה והביא חוו"ד שמאי , אולם סירב להפגש עם החוקר לבדיקת הנסיבות.
טענה כי החוקר לא עשה לברור סיבת ביטול הפגישה .
נראה כי החוקר הוציא דו"ח אמיתי ומדוייק ש/התובע לא מוכן להפגש עמו .
חברת הביטוח עשתה מזה מטעמים וניסתה לא לשלם על סמך אי שיתוף פעולה מצד המבוטח . טענה זו נדחתה ע"י השופטת וחברת הביטוח חוייבה לשלם את הפיצוי בגין הנזק והוצאות משפט .
עדיין אני סבור שהחוקר לא ניסה להכשיל או לשקר , אולי מי ממסלקי התביעות ניסדה למצוא פתח לאי תשלום בהתבסס על נתוני הפוליסה .
ועדיין , תקראו קצת כתבי תביעה של עו"ד בנזקי גוף , תבינו עד כמה הם רחוקים מהמציאות בתיאור מצבו של הנפגע ותפקודו , ומדובר פה לא על סכומים של 17,000 ש"ח אלא על מאות אלפים ויותר , נתון מוכח שמעלה את פרמיית הביטוח כי בסוף אנחנו משלמים לנפגעים את התשלום . וכן גם אני משלם לחברות ביטוח ומתנהל דרכם. גם עו"ד הדין וגם חברות הביטוח שניהם במידה שוווה מזינים אחד את השני בעבודה וכסף!

9

אורח/ת

01 באפריל 2011 ב 01:13

פסק הדין מאתר של קליר

פסק הדין מהאתר של חיים קליר

10

אורח/ת

01 באפריל 2011 ב 07:22

חשוב מאוד לפרסם זאת

מגיב מס' 8 - השופטת הוא לא חיים קליר!
חשוב מאוד לפרסם את פסקי הדין הללו - שחברות הביטוח אוהבת לשמור במחשכים.
אז חוץ מפרסומות חייכניות יש לדעת כי חברות הביטוח אוהבת לגבות כסף - לא אוהבות לשלם. וכל השאר סתם פרסומות.
כל הכבוד לאתר השטח על הפרסום - זה אתר מוטורי אמיתי!

11

אורח/ת

01 באפריל 2011 ב 09:03

חשוב מאוד לפרסום זאת ..

לא כולם רמאים, אם פרצו לך לבית וודורשים ממך מכונת אמת, זה אומר שדבר ראשון, לא מאמינים לך... ואפילו חושבים שאתה מנסה לרמות.
נקודת המוצא הזו היא לא הגיונית...פרצו לי לבית ואני צריך ללכת למכונת אמת?

12

אורח/ת

03 באפריל 2011 ב 21:38

לכולם,חברות הביטוח לא מוכנות לשלם.

הם יעשו הכל כדי להוכיח שהם צודקים, ולהראות שהאזרח הקטן שקרן ורמאי וכולם רוצים ליגנוב אותם,ורק מי שנילחם יינצח, אחרת הוא שילם כסף לביטוח חינם ולא ייצא לו כלום.