שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

ירוק בעיניים - רמות מנשה - 16/4/11

בוקר מקסים לאחר לילה גשום...
יער עבות סבוך... אויר צונן...
הדריך: יחיאל דניאל

נפגשנו בתחנת הדלק בכניסה לקיבוץ היוגב בשעה 9:30 בבוקר.

לאחר היכרות קצרה עם חברי הקבוצה ותדריך קצר התחלנו בטיול...

נכנסנו דרך יער משמר העמק, נסענו לאורך שבילים עטופים בצמחיית פרא ותחושת אויר הבוקר הנקי של היער, לאחר טפטופי הגשם בלילה שקדם.

השמש החמימה קיבלה אותנו באהבה, הטבע האיר לנו פנים,

הירוק שטף את העיניים, החורש והפרחים ממש מרהיבים ביופיים.

רמת עבירות קלה עם קטעים של עבירות, כולם עברו בשלום עם קצת סיוע והדרכת כיוונים.

עצרנו תחת עץ  רענן לארוחת בוקר, התצפית היתה מרהיבה. המשכנו בתנועה לאורכם של נחלים באזור. (נחל ספלול, תנינים, דליה)

הגענו לגבעת הרקפות - ירדנו מהרכבים, על ראשינו כובע ובידינו בקבוק מים והתחלנו בהליכה רגלית, טיפסנו במעלה הגבעה, נותרו מעט רקפות, אך למרות זאת הטבע נראה יפה. משם המשכנו תך כדי חציית נחל במעבר אתגרי (יחסית) לעבר מאגרי מים גדולים ומרהיבים שהפכו לבריכות רחצה על ידי המבקרים באזור.

את  ארוחת הצהרים אכלנו בגבעה 186 ממנה ערכנו תצפית מרהיבה על כביש ואדי מילק, מתקן חגית של חברת החשמל, המוחרקה וקיבוץ דליה. המשכנו להר חורשן ושם זכינו לתצוגת עליה אתגרית ע''י ג'פאים מסוקסים שהגיעו לאזור. טיילנו קצת בשמורת הר חורשן להנאתנו.

לקראת סוף המסלול עברנו בשלולית הגדולה, שטפנו את הג'יפים לאחר שטבלו בבוץ שהיה בדרך ומשם יצאנו לבת שלמה.

פה הסתיים הטיול בשיחת סיכום, תודות והמלצות.