שטח 4X4 > כתבות > חדשות

שעשועים בחול – וגם בים

ה-Panther של החברה האמריקאית WaterCar יודע לנסוע על הכביש, בשטח – וגם במים

אמבטיות ממונעות שיכולות להסיע אתכם גם ביבשה וגם במים הן לא דבר חדש, אבל משהו שדומה ל-Panther של חברת  WaterCar לא דומה לאחרים. מדובר בכלי אמפיבי שמזכיר חיצונית את ה-CJ8 סקראמלבר, מצויד במנוע הונדה V6 בנפח 3.7 ליטר, המספק 305 כ''ס. תיבת ההעברה מיוחדת  מאפשרת להעביר את הכוח לגלגלים האחוריים על הכביש, ולנתב אותו לג'ט ימי בעת הכניסה למים. השלדה נבנתה מפלדת כרומולי כדי לחסוך במשקל, עליה מולבשת אמבטיית פיבר אטומה שבתוכה שוכנים כל המכללים.

היופי בכלי הזה, הוא שהכניסה למים חלקה כמעט לגמרי, אין צורך לעצור להכנות-קדם מסובכות. אם אין מדרגה גבוהה ופני השטח ישרים פחות או יותר, פשוט מכוונים את ההגה לכיוון האגם הקרוב ונכנסים לתוכו. מנגנון הידראולי מרים את הגלגלים לגובה שאינו מפריע לשיוט, הכוח מועבר לג'ט ואתם בדרך. כל העסק לוקח בערך 15 שניות.
על היבשה הפנתר מגיע למהירות של קרוב ל-130 קמ''ש ובמים תגרדו את ה-70. די מהיר לכלי שיודע גם להביא אתכם בנסיעה מהבית. מלבד היכולות הימיות, תוכלו גם להשתעשע בנסיעת שטח, בעיקר בדיונות, שם ההנעה האחורית, הצמיגים בגודל30X9.50R15  ומהלך המתלה הארוך יאפשרו לכם לשחק אותה רובי גורדון...

הבעיה היחידה עם הכלי המעניין הזה, היא המחיר: 135 אלף ירוקים עבור כלי מושלם, מוכן לנסיעה. אבל לחברה יש פתרונות יצירתיים שמאפשרים להוזיל את המחיר. בעלי הידיים הטובות יכולים לרכוש את הכלי כקיט להרכבה (בארה''ב המסים על צורת מכירה כזו נמוכים יותר ויש גם פחות הגבלות חוקיות) במחיר של 76 אלף דולר או כקיט מורכב חלקית במחיר של 106 אלף דולר.
כשאתם מרכיבים, אל תשכחו לאטום היטב את כל החורים והפתחים, שחס וחלילה לא תכנסו למים – ותשקעו...    

וכך זה נראה בוידיאו

אוטובוס אמפיבי בעיר קצ'יקן - אלסקה

אוטובוס אמפיבי בעיר קצ'יקן - אלסקהאוטובוס אמפיבי בעיר קצ'יקן - אלסקה

כתב והוסיף שמואליק עדיני:

קראתי את הכתבה באתר על הג'יפ הנוסע ביבשה ובמים.
בטיולנו באלסקה הגענו לעיירה מקסימה בשם קצ'יקן ולקחנו שם טיול ברכב (אוטובוס) אמפיבי הנוסע בעיר ברחובות ובאתרים וכשמגיע למפרץ ללא הכנות וללא עצירה פשוט משלב מדחף ומתחיל לשוט.
מרכב זה ראינו הרבה דברים יפים והמון נשרים איגל (זה לא בדיוק נשר)..........

עוד תמונות של שמואליק מאלסקה

עוד תמונות של שמואליק מאלסקהעוד תמונות של שמואליק מאלסקהעוד תמונות של שמואליק מאלסקהעוד תמונות של שמואליק מאלסקה

תגובות

1 תגובות

1

Ogash Ofer

04 ביולי 2013 ב 08:10

תמונות של שמואליק מקצ'יקן - אלסקה

שמואליק עדיני גולש ומטייל באתר שלח לנו תמונות של רכב אמפיבי בו נסע ושט באלסקה והן נוספו לכתבה על ה-Panther.