שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > הדרכות נהיגה

מרצדס SUV בשפלת יהודה

בשיא הקיץ יצאנו ליום טיול והדרכת נהיגה בהרי ירושלים ובשפלת יהודה ונהנינו בכביש ובשטח מהביצועים של רכבי ה-SUV המפנקים של מרצדס, ממזג אוויר נעים עם בריזה הררית קלה ומהרבה אבק...
צילמה וגם חטפה לי את ההגה: מאיה גוניק.
הדריך: עופר אוגש.

מרצדס GLK מדגימה יציבות עם מערכת ESP מנותקת באופן חלקי

מרצדס GLK מדגימה יציבות עם מערכת ESP מנותקת באופן חלקימרצדס GLK מדגימה יציבות עם מערכת ESP מנותקת באופן חלקי

כביש - שטח של מרצדס

יצאנו לדרך עם שלושת דגמי ה-SUV של מרצדס הנמכרים באופן שוטף בישראל: 350 GLK - רכב הכביש-שטח הקטן של מרצדס עם מנוע בנזין 306 כוחות סוס. ML 250 - רכב הכביש-שטח הנמכר ביותר של מרצדס עם מנוע דיזל 204 כ''ס. ML 350 - עם מנוע בנזין 306 כוחות סוס וגיר אוטומטי 7 הילוכים. (זהה לכל הדגמים). GL 350 - רכב הכביש - שטח 7 מקומות של מרצדס עם מנוע V6 דיזל 258 כוחות סוס ומתלי אוויר. כל רכבי ההדגמה הגיעו הפעם בתצורה הבסיסית עם הנעה כפולה קבועה 4MATIC כפי שהם נמכרים בארץ וללא חבילת ספורט ו/או חבילת שטח (יכולת הגבהה, הילוך כוח, נעילות דיפרנציאל נשלטות נהג) האהובות עלינו (ועל הנהגים...). כמו כן נפקד מההדרכה רכבי השטח האולטימטיבי של מרצדס ה- G.

קצת תיאוריה על בטן מלאה

קצת תיאוריה על בטן מלאהקצת תיאוריה על בטן מלאהקצת תיאוריה על בטן מלאהקצת תיאוריה על בטן מלאה

תודה לג'סיקה על הסלסילות הטעימות של ארוחת הבוקר

מערכות הבטיחות של מרצדס

בשעה של הסבר תיאורטי התמקדנו במערכות הבטיחות והנהיגה העיקריות של מרצדס: מערכת הבלימה וה- ABS, ומערכת בקרת יציבות / ESP , (ראו : שלוש תנועות בהגה והרכב הפוך).
תרגלנו בלימות חריפות על משטח מוגבל החלקה ותוך כדי פנייה חדה על מנת להכיר את התגובות של מערכת ה- ABS ואת מערכות היציבות של מרצדס.
המשכנו בנהיגה מהירה בכבישים מפותלים וירדנו שוב לשטח לתרגול ירידה חדה בשטח טרשי
- קישור לטיפ נהיגה ואחר גם הדגמנו שימוש במערכת בקרת הירידה (ברכבי מרצדס ניתן לקבוע את מהירות הירידה) HDC. לסיום חזרנו לתרגל ולהכיר את מערכות בקרת יציבות / ESP של מרצדס על משטח בעל אחיזה מוגבלת תוך כדי ביצוע תנועות הגה חדות.

תרגול בלימה על משטח בעל אחיזה מוגבלת

תרגול בלימה על משטח בעל אחיזה מוגבלתתרגול בלימה על משטח בעל אחיזה מוגבלת

ירידה חדה בתל צפית

ירידה חדה בתל צפיתירידה חדה בתל צפית

תרגול מערכת בקרת יציבות ESP

תרגול מערכת בקרת יציבות ESPתרגול מערכת בקרת יציבות ESP

תודה רבה למשתתפים

תודה רבה למשתתפיםתודה רבה למשתתפים

במנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיא

במנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיאבמנזר דיר ראפאת, נחל שורק, תל צפית ויער הנשיא

תגובות

0 תגובות