שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול ג'יפים לארץ המרדפים - אוגוסט 2013

עוד מסע ג'יפים מוצלח לאזור דרום מדבר יהודה וחלקה הצפוני של בקעת הירדן - המסע לארץ המרדפים.
שיירה ארוכה של כ- 12 ג'פאים על בני משפחותיהם, עמוסים בהמון מצב רוח, נטלו חלק בטיול וללא ספק חזרו עם הרבה חוויות
מדריך : וייזל עדי

באחד מהמעיינות היותר מיוחדים באזור

באחד מהמעיינות היותר מיוחדים באזור באחד מהמעיינות היותר מיוחדים באזור

שיירה - 10 ג'יפים

שיירה ארוכה של למעלה מ-10 ג'יפים עמוסים בבני המשפחות זו התרגשות מבחינתי. לא משנה לאן אצא לטייל - כאשר אחריך יש שיירה של כ''כ הרבה רכבים וכ''כ הרבה אנשים זה מרגש ( ברקע יש גם את האחריות הכבדה אבל כאן הניסיון עומד לצידי..).

איזור ''ארץ המרדפים'' איזור מיוחד מאוד והדומה ביותר לאזור הבקעה, ששם,מי שמכיר אותי יודע שאני אוהב מאוד לטייל. אזור דרום בקעת הירדן כונה ארץ המרדפים בשל המרדפים שניהל הצבא שלנו נגד ניסיונות החדירה של המחבלים מירדן. אזור קשה מאוד מבחינה טופוגרפית, בקיץ חם מאוד דבר שמקשה על הלוחמים אבל מנקודת מבטו של הג'יפאי - אזור מקסים לטייל בו, נוף מיוחד והאמת, ספציפית ליום שבחרנו לטייל - מזג האוויר היה מאוד מתחשב.

לא שכחתי לציין את ההפתעה הנעימה בדמותו של בני גפני - חבר יקר מזה שנים רבות , תושב בקעת הירדן ( היישוב נעמה - נעמי ) - אין דרך אחרת להגדיר את בני אלא במילה אחת - ציוני. אמרתי לבני שכל טיול שלי באזור הוא לא צריך אפילו להודיע לי והוא מוזמן להגיע - ואכן ברחבת ההתכנסות בתחנת הדלק בכפר אדמים אני מזהה את הרכב של בני עליו מתנוסס דגל ישראל בגאווה - אז בתמונות שתראו רכב עם דגל ישראל- תכירו = הרכב של בני.
 

מצגת משולבת תמונות,סרטונים ומוזיקה - 7 דקות

השיירה עולה את מעלה מכוך

השיירה עולה את מעלה מכוךהשיירה עולה את מעלה מכוך

מדרך אלון להר הקרנטל

לאחר תדרוך לענייני נוהלי השיירה וחלוקת מכשירי קשר לנהגים יצאנו לדרך - הציר הראשון אותו פגשנו - דרך אלון. לא ארחיב על הציר המוכר לרובנו על שמו של יגאל אלון - ציר שלאורכו התיישבות יהודית. מי שרוצה להרחיב ולקרוא יותר על הציר מוזמן - דרך אלון. לאחר מכן ביקור להתרעננות של בוקר באחד מהמעיינות היותר קסומים באזור ולאחר נסיעה של 10 דקות אנחנו בשטח. הורדת מעט אוויר בצמיגים לקבלת נסיעה פחות קופצנית, מהר מאוד נגלה לעינינו עבר הירדן והנוף המאפיין את מדבר יהודה ובקעת הירדן. השיירה הארוכה מתחילה לרדת בפיתולים הרבים לכיוון ואדי מכוך ומייד מתחילה לטפס במעלה מכוך לכיוון עברו השני של הואדי. הנוף - שוב נגלה לעינינו. כמה שעשועי בגבעות שהוכנו ע''י הצבא כמכסה לטנקים או לרכב צבאי אחר -- תצפית מראש ג'בל קרנטל על ירחו - ירדן - מדבר יהודה והבקעה וממשיכים לכיוון אנדרטת הנ''ד לארוחת צהרים.

תמונה קבוצתית בראש מעלה מכוך

תמונה קבוצתית בראש מעלה מכוךתמונה קבוצתית בראש מעלה מכוך

מהעוג'ה לכוכב השחר

לאחר ארוחת צהרים טובה באנדרטת הנ''ד, חיתוך מהיר לעבר מגלשת העוג'ה המטונפת ( לצערנו ) הפעם לא היו הרבה מים אבל הצלחנו לטבול... מהר מאוד המשכנו בנסיעה לעבר מעלה כוכב השחר שהביא אותנו על לתצפית שם התכנסנו לקפה של סיום.

אחד הרכבים שהתקשה לטפס את מעלה כוכב השחר כשלבסוף התברר כי לא שילב הילוך כח...סוף טוב הכל טוב

אחד הרכבים שהתקשה לטפס את מעלה כוכב השחר כשלבסוף התברר כי לא שילב הילוך כח...סוף טוב הכל טובאחד הרכבים שהתקשה לטפס את מעלה כוכב השחר כשלבסוף התברר כי לא שילב הילוך כח...סוף טוב הכל טוב

תגובות

0 תגובות