מועדון TOYO OFFROAD CLUB במדבר יהודה - 23/11/13

הפעם יצא טיול מועדון המטיילים של טויו אל מדבר יהודה.
ביום קריר ונעים ירדנו לעבר בקעת ים המלח ויצאנו למסע חוצה המדבר לעבר העיר ערד שבשוליו הדרומיים.

מבנה מכונס של כל 14 הרכבים שבשיירה

מבנה מכונס של כל 14 הרכבים שבשיירהמבנה מכונס של כל 14 הרכבים שבשיירה

פתח דבר

התכנסנו בבוקר שבת נעים של שמש חורפית בבקעת יריחו ופנינו לעבר מצוקי דרגות. דרך כבושה הובילה אותנו לנחל חצצון, שנקרא על שם ריבוי אבני החצץ שבאפיקו.
בצל גדות הנחל סיפרנו על מדבר יהודה וקבלנו תדריך ממצה על הרכיב החשוב המקשר בין כלי הרכב אל העולם החיצוני – הצמיגים. גיא חילק חולצות והצמיד לכל רכב את מספרו בשיירה, בעוד החברים גומעים את ספלי הקפה של ארוחת הבוקר.

מתארגנים לארוחת הבוקר בנחל חצצון

מתארגנים לארוחת הבוקר בנחל חצצוןמתארגנים לארוחת הבוקר בנחל חצצון

גיא מלמד אותנו הילכות צמיגים

גיא מלמד אותנו הילכות צמיגיםגיא מלמד אותנו הילכות צמיגים

לג ראשון - מעלה סכין מנקושיה

לאור מגוון הרכבים שבשיירה ביניהם ב.מ.וו x3, טיפסנו רק עד קטע המדרגות שבראש הסכין. באדיבות רוב החברים שהמתינו בסבלנות, כמה מהמכורים לאתגרי השטח ניסו כוחם במדרגות ויכלו להן.
לאחר שירדנו מהסכין לעבר נחל תקוע הובילה אותנו דרכנו דרומה לעבר רכס א – נקה, שם חלפנו את מבנה הנטוש של המשטרה הבריטית וירדנו במורד מלא מהמורות לעבר נחל ערוגות.

בתחתית המורד המהמורתי

בתחתית המורד המהמורתיבתחתית המורד המהמורתי

תקלה ברכב של גיא המארח

בטרופר המאובזר סוף הדרך של גיא ארעה תקלה בבלמים. עקב כך בירידות נאלץ לבלום עם בלם היד שכידוע מיעד לחניה או לבלימת חרום, אך לא כתחליף לבלמים. וכך לאחר שאולץ הבלם לעמוד במשימת הירידה, התרגז התחמם והעלה באש את השמן ההידרולי שנזל מהבלמים התקולים.
בזריזות כיבינו את האש והתזנו מים על הבלם הרותח מחיכוך (וכעס), ועצרנו לפרק את כל היחידה לבל תגרום שוב להתפשות הגלגל.
החברים פרשו שולחנות לארוחת צהרים מזדמנת (שתוכננה לצל עצי השיטה שבאפיק נחל ערוגות מהלך כמה ק''מ משם).

גיא יורד לצד הדרך עם בלם תפוש

גיא יורד לצד הדרך עם בלם תפושגיא יורד לצד הדרך עם בלם תפוש

לא זז הרוורס...

לא זז הרוורס...לא זז הרוורס...

ארוחת צהרים מזדמנת

ארוחת צהרים מזדמנתארוחת צהרים מזדמנת

בתאבון

בתאבוןבתאבון

הקטע המורכב של בלימת הטרופר של גיא באמצעות רצועת גרירה.

בתום התיקון והארוחה, המשיך מסענו לעבר הנחלים הגדולים החוצים את המדבר, נחל ערוגות ונחל צאלים. ללא בלמים חייב היה הטרופר של גיא לקבל בלם אחורי בדמות רכב קשור הבולם מאחור. לאחר נסיון מוצלח אחד של הלנדקרוזר  של יוסי, העברנו את גיא לראש השיירה כשהוא מחובר לדיסקו בכל ירידה תלולה (והיו כמה וכמה כאלו). לגדות נחל צאלים שהוא התחנה שלפני האחרונה במסע, הגענו כבר לעת חשיכה.

תיקון הדרך

תיקון הדרךתיקון הדרך

הירידה לנחל ערוגות

הירידה לנחל ערוגותהירידה לנחל ערוגות

הבלמים אצל הלנדקרוזר

הבלמים אצל הלנדקרוזרהבלמים אצל הלנדקרוזר

סוף דבר

הדרך במורד נחל צאלים לעבר בקעת קנאים התנהלה כבר בחשיכה. שלושה ק''מ של פיתולים ושיפועים הובילו אותנו לעבר התחנה האחרונה כביש ערד מצדה ליד חאן הנוקדים. כולם הגיעו בשלום כולל גיא שנסע את כל הדרך בהילוך כוח. מלאי חוויות נופים וחברותא סיכמנו עוד יום חביב במדבר היפה של ארץ ישראל.