כביש / ספורט > יומני מסע בארץ

הדרכת ספורט של מרצדס - פברואר 2014

להדרכה מיוחדת של מרצדס יצאנו לאספלט עם 9 כלי רכב מיוחדים על מנת לחדד את הבדלי הביצועים וההבדלים הדינמיים שבין המרצדסים השונים.
הדלק זרם, הצמיגים נחרכו, הבלמים רתחו ואנחנו למדנו ומאוד נהנינו מהמבחר המיוחד של מרצדס: GT, רודסטאר, רכבי חלומות ורכבי ביצועים.
כל המרצדסים חזרו בשלום!
הדריכו: רני פלג ועופר אוגש.

בין רודסטאר לגרנד-טוריסימו בין ביצועים לחלומות

מרצדס מציעה לללקוחותיה מבחר גדול של דגמים ותתי דגמים מיוחדים המאפשרים שילוב בין נוחות לעוצמה, בין פאר לביצועים, בין אבזור לדינאמיות. באמצעות קדמה טכנלוגית, הנדסת אנוש ורמת גימור גבוהה הפשרה שבין הדרישות המנוגדות מצטצמת למינמום והתוצאה היא רכבי ספורט חדים, מהנים ומפנקים גם יחד. אנחנו יצאנו לדרך עם 9 כלי רכב שונים של מרצדס. הפלטפורומות שונות, המנועים שונים, רמות הגימור שונות וחבילות התוספות החיצוניות והפנימיות ברמת ביצועי המנוע, המתלים והשלדות שונות. כך שלמעט הסמל והשפה הזהה של הנדסת האנוש קיבלנו מבחר מגוון של כלי רכב שהצריך בחירה של תנאי דרך שונים על מנת ליהנות מההבדלים שבין המרצדסים.

ליהנות מהדרך....

בכביש המהיר כשהתנועה ערה מסביב הבחירה במרצדס מפנקת עם מנוע חזק ומערכת דיסטורניק מאפשרים להוביל קדימה בבטחה - שמירת מרחק אדפטיבית בהתאם להתנהגות הרכב מלפנים, התראה ותיקון סטייה מנתיב, התרעה על שטחים מתים ומערכת קדם תאונה מספקים את רמת הבטיחות הגבוהה ביותר על הכביש. בכבישי השפלה בעלי הפיתולים הארוכים והרחבים תן ל-GT ''לדבר'' או יותר נכון לשייט. המרחבים הפורחים מסביב, הסאונד של האגזוז, היציבות ועוצמת המנוע יוצרים רוגע אין-סופי. בדרך ההררית המפותלת כשפנייה רודפת פנייה והכביש מתהדק בין העצים שמסביב זה הזמן ליהנות מרודסטאר שמשאירה אותך דבוק לכביש. מבט ליציאה מהפנייה - גז ברצפה - והמרצדס עושה את עבודתה כשלנהג נשאר רק ליהנות... ובלילה כשבחוץ קר זה הזמן לפתוח את הגג, להפעיל את החימום במושבים, להזרים אוויר חם ממשענת הכסא לעבר הצוואר, לכוון מוזיקה טובה ולשייט במהירות בעולם החלומות של עצמך...

על המסלול...

כשהמסלול רק שלנו (כמעט...) אפשר לנסות ולהרגיש את העוצמה של מרצדס. למרות שאנו רחוקים מלמצות את כלי הרכב או אף מלהתקרב למעטפת הביצועים של המרצדסים זו הזדמנות טובה ליהנות ממה שהכביש הציבורי והפתוח אינו מאפשר. האצה מכסמיאלית, בלימות חירום, פניות רחבות ומהירות, פניות חדות ומדוייקות כל מרצדס והייתרון היחסי שלה. ובשיא C63 AMG עם ''רק'' 487 כוחות סוס ''ראש בראש'' מול CLS63 AMG עם המנוע החדש ו-557 כוחות סוס - חוויה לנהוג, חוויה לראות וחוויה לשמוע!

קצת מונחים (מתוך האינציקלושטח) עליהם דיברנו במהלך ההדרכה:

מרכז כובד, תת היגוי - UnderSteer, היגוי יתר - OverSteer בטיחות אקטיבית מול בטיחות פסיבית

בסיס גלגלים AWD מול 4X4 מערכות בטיחות: בקרת אחיזה, בקרת יציבות - ESP, בקרת משיכה, Blind Spot Assist ,Pre-Safe, ABS , Active Lane Keeping Assist Attention Assist, ,Distronic

תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)

תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)תמונות היום הראשון (צילום: חברי הקבוצה)

קבוצת היום הראשון

קבוצת היום הראשוןקבוצת היום הראשון

היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)

היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)היום השני יוצא לדרך (צילום: רונן טופלברג)

קבוצת היום השני

קבוצת היום השניקבוצת היום השני

תודה למשתתפים ולכל אנשי המקצוע של מרצדס

תגובות

0 תגובות