שטח 4X4 > מסלולי טיול > נגב דרומה עד אילת

מסלול טיול חוצה מכתש גדול

ממעלה אברהם עד לעין יורקעם - מסלול טיול החוצה את השממה, הכמעט מוחלטת, לרוחבו של המכתש הגדול.
תוספת מיוחדת: נחל רביבים למרגלות הר קשקשים.

אבני דרך:

ירוחם, חרבת הרועה, נחל חצץ, נחל אתדיר, מעלה אברהם, המכתש הגדול, נחל חתירה, נחל מתמור, חולות צבעוניים, מפער חתירה, עין יורקעם, צומת רותם, דימונה.

תוספת לארוחת בוקר: אגם ירוחם.

תוספת מיוחדת: נחל רביבים שלמרגלות הר קשקשים.

עבירות, שמורות טבע ושטחי אש

המסלול בעבירות קלה עד בינונית ומתאים לכלי רכב גבוהים. אפשרי גם לג'יפונים שהנוהגים בהם נדרשים לניסיון בירידות תלולות.

המסלול כולו על שבילים מסומנים וחוצה גם שמורות טבע מוכרזות, ואין כל סיבה לרדת מהשבילים ולפגוע בנוף, בטח שבתוך שטח המכתש הייחודי.

אין לזרוק זבל וגם לא זבל אורגני היכול להביא לחנק של החיות בטבע.

אנא שמרו על הנוף ועל הדרך למען עוד שנים רבות של טיולים בשטח.

המסלול אינו חוצה שטחי אש של צה''ל ואפשרי לנסיעה בכל ימות השבוע.

יש לצאת לדרך עם שני כלי רכב וציוד גרירה וחילוץ בסיסי.

מומלץ לקרוא: טיפ שטח לנהיגה ושהייה בשטח

אורך המסלול ושיטת הניווט

אורכו של המסלול 21.2 ק''מ בשטח וכ-52 ק''מ מירוחם ועד צומת רותם. אפשר לנסוע את ברצף של 3-4 שעות טיול ועוד כשעה לביקור בעין יורקעם.

חשוב להקפיד על סיפור הדרך, מומלץ לקרוא היטב את ההוראות להמשך הקיטוע בטרם יוצאים אליו ולהקפיד על מדידת המרחק שבין הנקודות.

המסלול מופיעים בצורה של סיפור דרך עם 12 נקודות ציון ל-GPS הניתנות להורדה בסוף הכתבה.

הניווט על שבילים מסומנים או שבילים ברורים בשטח. מומלץ להשתמש במפת סימון שבילים בקנה מידה 1/50,000.

שימוש במכשיר GPS מוסיף לביטחון העצמי אך אינו דרוש למי שמקפיד על סיפור הדרך.

הקפדה על ההנחיות בסיפור הדרך תבטיח לכם הצלחה בניווט.

מה עושים? איך מנווטים?

בטרם היציאה לקיטוע (קטע הניווט מ: מאפסים מד אוץ עד ל: מאפסים מד אוץ) יש לקרוא היטב את סיפור הדרך ואז לצאת לדרך ולנסוע מנקודה לנקודה בהתאם להנחיות, למדוד מרחק בין נקודה לנקודה ולעקוב אחר סיפור הדרך.

בנקודות המשמעותיות שבהן צריך לפנות, לרדת מהשביל המסומן או לשנות כיוון, ישנה נקודת ציון.

באמצעות סיפור הדרך, מכשיר ה-GPS והשכל הישר הקפידו להגיע לנקודות ציון אלו ומשם להמשיך הלאה לקטע הבא. שימו לב שיכולים להיות הפרשים במדידת המרחקים (הגדלים ככול שהמרחק הנמדד גדול יותר).

חשוב להשתמש במפה תוך כדי הטיול על מנת לחבר בין סיפור הדרך לשבילים המסומנים בשטח.

לכתבות הניווט של אתר השטח

הכנת אמצעים למסלול

גלגל נוסף תקין וכלי עבודה תקינים – מגבהה תקין ומפתח גלגלים מתאים,

ציוד חילוץ: רצועת גרירה, רצועות ריסון ושאקלים מתאימים,

מצפן ומכשיר GPS - נוח כשיש,

מפות סימון שבילים מס' 15 (מרכז הנגב),

טלפון סלולארי, מטען ו/או סוללה נוספת,

מים ומזון ליום טיול שלם.

תחילת המסלול:

תחילת המסלול על שביל מסומן - 11 ק''מ מדרום לירוחם.

לירוחם, כ-130 ק''מ ממרכז הארץ, נוסעים על כביש 40 עד צומת הנגב. פונים דרומה לכביש 224 לכיוון ירוחם, כשמעבר לצומת נבנית עיר חדשה - קריית ההדרכה של צה''ל אשר מעביר את בסיסיו ממרכז הארץ לדרום.

מצומת הנגב, כ-12 ק''מ, עד לצומת הכניסה לירוחם (צומת גבעת ירוחם) - פונים ימינה עד כיכר הכניסה המרכזית לירוחם (מימין אגם ירוחם).

ממשיכים ישר ודרומה, על כביש 204, לכיוון שדה בוקר ומצפה רמון.

11 ק''מ מכיכר ירוחם פנייה שמאלה לשביל מסומן באדום עם השילוט למעלה אברהם.

נ.צ. 1 - ירידה לשטח

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מתחילים ומאפסים מד אוץ

פונים שמאלה לשביל המסומן באדום עם השלט למעלה אברהם ונוסעים מזרחה על שביל כורכר כבוש לכיוון השער האחורי של בסיס צה''ל המגודר.

0.3 ק''מ צומת שבילים בו השביל המסומן אדום פונה ימינה לעבר השטח.

נ.צ. 2 - צומת שבילים

מתחילים ומאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה ונוסעים על השביל המסומן באדום, כשמשמאל הגדר הארוכה של הבסיס.

1 ק''מ משמאל לדרך סוללה לבנה, המסתירה בור מים ומעליה חרבת הרועה - שווה עצירה וביקור.

חורבת הרועה היא שריד להתיישבות בני ישראל בנגב - בתקופת המלוכה, במאה העשירית לפני הספירה, ישבו במקום בני שבט שמעון. באותה התקופה היה מקובל כי החדרים היו מקיפים חצר וקירותיהם החיצוניים היוו חומת מגן - מבנה אשר זכה לכינוי ''בית ארבעת המרחבים''.

2.4 ק''מ צומת שבילים במפגש ערוצים של נחל הרועה.

שימו לב כי השביל המסומן במפה אינו תואם את השביל המסומן בשטח (הגדר של הבסיס ''דחקה'' את השביל דרומה).

נ.צ. 3 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

ממשיכים שמאלה עם השביל המסומן באדום.

1.5 ק''מ צומת שבילים בפתחה רחבה של נחל חצץ בו ממשיכים על השביל השמאלי לכיוון הגדר.

1.7 ק''מ צומת עם שביל לבן כבוש היוצא מהבסיס.

נ.צ. 4 - השביל הלבן

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוצים את השביל הלבן לכיוון מזרח וממשיכים על השביל המסומן באדום, נצמדים לגדר (והשביל חוזר להתאים לסימון האדום שעל המפה).

1.0 ק''מ השביל האדום מגיע כמעט עד הגדר של הבסיס ופונה בחדות ימינה ומזרחה.

2.1 ק''מ צומת שבילים בו ממשיכים באדום לתוך הערוץ של נחל אתדיר.

3.1 ק''מ צומת שבילים בלב הפתחה הגדולה.

נ.צ. 5 - צומת שבילים

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים שמאלה ומיד ימינה עם הסימון האדום.

1.1 ק''מ צומת באוכף בו ממשיכים עם השביל השמאלי בכיוון למטה כשמול רואים את קירות המכתש הגדול.

1.6 ק''מ השביל פונה שמאלה, עוזב את ערוץ הנחל ומטפס מעלה לאנדרטה.

1.8 ק''מ אנדרטת אברהם קריניצי - ראש עיריית רמת גן - היא העיר אשר אימצה את חטיבת הצנחים שפרצה את המעלה.

2.0 ק''מ אוכף על קו פרשת המים לפני הירידה לתוך המכתש הגדול.

נ.צ. 6 - אוכף המכתש הגדול

מאפסים מד אוץ

כיצד נוצר המכתש הגדול?

יש כמה תיאוריות גיאולוגיות ואפילו כמה קונספריציות, כמו לדוגמה פגיעה של מטאוריד גדול, אבל ההסבר המניח את הדעת משלב בין מרכבים גיאולוגיים לתקופות אקלים שונות שביחד יוצרות מכתש.

מצלעות המכתש הגדול - קירותיו, גבוהים כ-600 עד 700 מטרים מעל פני הים ואילו סביבו ערוצים נחלים הנשפכים משיא גובה זה עד כדי 300 מטרים. אפשר להניח שלפני שנוצר מכתש היה כאן הר גבוה. המרכיב הגיאולוגי החשוב ביותר הוא קרקע רכה המאפשרת סחיפה ומעליה, בראש ההר, קרקע סלעית קשה ועמידה יותר בפני שחיקה.

בתחילת ההיווצרות דרושה תקופה גשומה עם משקעים רבים על מנת שהמים יחדרו לקרקע, ימיסו ויפרקו את שכבות הסלע הרכות וינקזו את חומר הסחף החוצה עם הנחל - נחל חתירה במכתש הגדול, דרך המפער - נקודת המוצא של המכתש.

הגג של המכתש, שלרב עשוי מחומר קשה יותר, נשחק מתהלכים סביבתיים או נופל לאחר שהחומר תחתיו קרס וכך נוצרות המצלעות - קירות גבוהים שבתוכם מכתש. לאחר התקופה האקלימית הגשומה צריכה לבוא תקופה יבשה על מנת לשמר את המצב.

כיצד נוצר המכתש הגדול?

מאפסים מד אוץ

יורדים על השביל המסומן באדום לתוך המכתש - שימו לב במדרגות! אם צריך הוסיפו אבנים והיעזרו במכוון קרקעי.

1.8 ק''מ מגיעים לאחד הערוצים המתחילים את נחל חתירה הזורם צפון מזרחה ומנקז את המכתש.

נ.צ. 7 - נחל חתירה

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

חוצים את הערוץ וממשיכים צפון מזרחה על השביל האדום.

שימו לב: יש להקפיד על השביל הראשי המסומן באדום ולא לרדת לשבילים משניים במכתש - למרות שקיימים סימני צמיגים ושרידי שבילים ולמרות שסביבת השביל צבעונית ומזמינה.

9.7 ק''מ מפגש שביל אדום עם שביל כחול רגלי המוביל לאתר אבנים של ''העצים המאובנים''.

9.9 ק''מ כביש 225 החוצה את המכתש מירוחם במערב לעבר מפער חתירה וכביש 206 במזרח.

נ.צ. 8 - כביש אספלט

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הכביש לכיוון המפער - היציאה של המכתש.

1.8 ק''מ חולפים על פני הכניסה למחצבות נגב מינראליים - אפשר לראות את המפעל מצפון בלב המכתש.

4.5 ק''מ פניה שמאלה לחניון של חולות צבעוניים - שווה ביקור ומומלץ להביא בקבוק שקוף קטן על מנת לאסוף חול בשכבות צבעוניות שונות עם הילדים.

5.0 ק''מ מפער היציאה מהמכתש לצד השביל הרגלי המטפס לסנפיר הקטן - מצלעות המכתש הגדול.

6.2 ק''מ צומת עם כביש 206 המחבר בין צומת רותם בצפון למפעלי אורון וצין בדרום.

נ.צ. 9 - צומת כביש

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

פונים ימינה על הכביש עם השלט לכיוון מפעלי אורון.

0.5 ק''מ פניה שמאלה וירידה מהכביש לעבר החניון של עין יורקעם.

נ.צ. 10 - חניון מצד יורקעם

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

נוסעים 100 מטר לתוך החניון, נועלים את הרכב ודואגים לא להשאיר חפצים המושכים את הגנב ויגרמו לו לשבור לכם את החלון.

יורדים על השביל המסומן בירוק לעבר הערוץ נחל חתירה וממשיכים עם הסימון.

0.5 ק''מ נעמדים מעל מצוקי הסלע של עין יורקעם.

ממשיכים עוד קצת מזרחה ומוצאים את ''המדרגות'' היורדות לתוך הגבים והמעיין.

נ.צ. 11 - עין יורקעם

מאפסים מד אוץ

מאפסים מד אוץ

לאחר החזרה לרכב יוצאים מהחניון ופונים ימינה על כביש 206 צפונה לכיוון דימונה.

12.5 ק''מ מגיעים לצומת T על כביש 25.

נ.צ. 12 - צומת צפית

מאפסים מד אוץ

עד כאן כ-52 ק''מ של כביש מירוחם עד צומת רותם מתוכם 21.2 ק''מ בשטח

ימינה על כביש 25 לכיוון צומת הערבה, ים המלח ואילת.

שמאלה על כביש 25 לכיוון דימונה, באר שבע ומרכז הארץ.

להתראות בטיול הבא...

עופר

עד כאן כ-52 ק''מ של כביש מירוחם עד צומת רותם מתוכם 21.2 ק''מ בשטח

לרשימת נקודות הציון, קובץ GPS ותוספות מיוחדות בדף 3 >>>

לרשימת נקודות הציון, קובץ GPS ותוספות מיוחדות בדף 3 >>>לרשימת נקודות הציון, קובץ GPS ותוספות מיוחדות בדף 3 >>>

רשימת נקודות ציון ברשת ישראל ישנה


נ.צ.

צפוניות

מזרחיות

1

1035991

135130

2

1035855

135453

3

1034423

137164

4

1033994

138597

5

1034225

140695

6

1033531

142157

7

1034680

143186

8

1041134

148376

9

1039420

153603

10

1038896

153395

11

1038589

153809

12

1049503

158793

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

הקואורדינאטות המצוינות הן ברשת ישראל הישנה ומתאימים למכשירי GPS מסוג מגלן ולתוכנת נביגייד או עמוד ענן.

לשימוש במכשירי גרמין יש להחליף את הספרה ''1'' שבתחילת הקואורדינאטות הצפוניות בספרה ''4''.

להורדת הקובץ לחץ כאן

קובץ TWL להורדה עבור מכשירי GPS

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000מפת המסלול בקנה מידה של 1/250,000

תוספת מקום לארוחת בוקר: אגם ירוחם (הכניסה מכיכר ירוחם)

תוספת מקום לארוחת בוקר: אגם ירוחם (הכניסה מכיכר ירוחם)תוספת מקום לארוחת בוקר: אגם ירוחם (הכניסה מכיכר ירוחם)

מסלול הלוך חזור בתוך נחל רביבים למרגלות הר קשקשים

במרכז כביש 224 שבין צומת הנגב מצפון לצומת גבעת ירוחם מדרום פונים בצומת האספלט לכיוון דרום מערב עם השלט ל: בסיס צור.

1.7 קמ על האספלט, כמעט עד הבסיס. לפני הגשר שמעל ערוץ נחל רביבים שתי בטונדות מרובעות מצידי הכביש ומשטחי ''פודרה'' מצד שמאל.

פונים שמאלה לכיוון דרום מזרח לשביל שבערוץ הנחל.

השביל למרגלות הר קשקשים נוסע במקביל ובתוך נחל רביבים (וכמה פתחי בטון לאורכו) שמידי פעם חוצה מצד לצד 3.8 ק''מ, כמעט עד הסכר של אגם ירוחם.

עוצרים כשהשביל מסתיים וצועדים ברגל בתוך הערוץ עד הסכר של אגם ירוחם.

חוזרים עם הרכב כשלעומת שבאנו (אל תתפתו לטפס על השבילים שמצידי הנחל או לפגוע בטבע המיוחד שמסביב).

מסלול הלוך חזור בתוך נחל רביבים למרגלות הר קשקשים

תוספת: מעלה עקרבים בדרך לערבה (או לאילת...)


לפי הצעתו של אריק שחם, מורה דרך ומטייל ותיק במועדון סובארו דרייב, בסיום הטיול לאחר עין יורקעם - במקום לנסוע עד לצומת צפית שעל כביש 25, לנסוע לעבר מעלה עקרבים ו/או גם לתצפית מעל מכתש קטן. ראו את הפירוט והקישורים הבאים:
איפוס ביציאה מעין יורקעם (נ.צ. 11) צפונה על כביש 206.
4 ק''מ (וכ-1 ק''מ לאחר שחצינו את פסי הרכבת) פונים ימינה ומזרחה לכביש 227 לכיוון מעלה עקרבים.
איפוס מד אוץ
14 ק''מ בראש מעלה עקרבים - אנדרטה של מבצע ערבה. (מי שרוצה להגיע לתצפית של מכתש קטן - פונה שמאלה לעבר השביל הכבוש כ-2.3 ק''מ לפי ההנחיות מנ.צ. 3 עד נ.צ. 4 של מסלול טיול ציר המצלעות). פונים ימינה על כביש האספלט לכיוון הירידות של מעלה עקרבים. 19 ק''מ עד צומת נחל צין בו פונים שמאלה לכיוון כביש הערבה. 34 ק''מ צומת עיר אובות. לאילת פונים ימינה ודרומה לכביש הערבה - כביש 90. לצומת הערבה ומרכז הארץ פונים שמאלה וצפונה על כביש 90.

סובארו אימפרזה בדרך למעלה עקרבים

סובארו אימפרזה בדרך למעלה עקרביםסובארו אימפרזה בדרך למעלה עקרבים

קישורים למסלולים במעלה עקרבים:


סובארו אימפרזה יורדת את מעלה עקרבים מרצדס E בהשקה מטפסת את מעלה עקרבים

תגובות

40 תגובות

1

יובל.ג

09 באוגוסט 2014 ב 22:19

מסלול נהדר,תודה רבה עופר.
רק עכשיו חם מדי לאיזורים הללו.....

2

Ogash Ofer

10 באוגוסט 2014 ב 00:42

מסלול טיול חוצה מכתש גדול


אמנם חם אבל ללא לחות כך שזה בהחלט נסבל ומאפשר לטייל גם בקיץ ברכב ממוזג. 

 

3

elicoh

10 באוגוסט 2014 ב 08:49

אי אפשר לבנות על המזגן של סוזוקי - ראה כאן

 קישור לכתבה ב YNET
וגם מנסיון שלי יש בעיות עם מזגני סוזוקי (ולא רק במזגן. כל השאר מוחזק באיזולירבנד - פשוט תת רמה!)

4

Ogash Ofer

10 באוגוסט 2014 ב 17:15

אי אפשר לבנות על המזגן של סוזוקי - ראה כאן

elicoh כתב/ה:
"  קישור לכתבה ב YNET
וגם מנסיון שלי יש בעיות עם מזגני סוזוקי (ולא רק במזגן. כל השאר מוחזק באיזולירבנד - פשוט תת רמה!) "
הסוזוקי לא קשור כאן לכתבה - הוא מופיע כאן כי סוזוקי נותנת חסות למדור טיולי השטח במגזין אוטו עבורו אני מכין את מסלולי הטיול. ומנסיוני עם רכבי המבחן של סוזוקי גם בימים חמים מאוד המזגן עובד מצוין.

5

tamir26

10 באוגוסט 2014 ב 19:17

הויטרה שבכתבה מוגבההת?

6

Ogash Ofer

11 באוגוסט 2014 ב 02:35

הויטרה שבכתבה מוגבההת?

tamir26 כתב/ה:
""
הגרנד ויטארה שמצולם בכתבה הוא רכב נסיעות המבחן של סוזוקי בארץ.  זה רכב סטנדרטי לחלוטין (לצערי).  צמיגים מקוריים, אין הגבהות ואף אין מיגונים.  מי אמר שהחיים קלים?!

7

elicoh

11 באוגוסט 2014 ב 08:48

עכשיו הכל ברור: זאת כתבה פירסומית מטעם

סוזוקי. גם אני הייתי עושה טיולים שכאלה עם רכב שהוא לא שלי...כנראה שסוזוקי במצב קשה כי אין קונים לויטרה: מחיר מופקע לתמורה עלובה

8

Ogash Ofer

11 באוגוסט 2014 ב 09:14

עכשיו הכל ברור: זאת כתבה פירסומית מטעם

elicoh כתב/ה:
"סוזוקי. גם אני הייתי עושה טיולים שכאלה עם רכב שהוא לא שלי...כנראה שסוזוקי במצב קשה כי אין קונים לויטרה: מחיר מופקע לתמורה עלובה"
אתר השטח לא מקבל כסף עבור צילום הכתבה עם סוזוקי. אני נוהג לצלם מסלולי טיול עם רכבי הדגמה של יבואנים שונים זה מאפשר לי להכיר את כלי הרכב טוב יותר. 
ואליך הכותב הנלהב - ממבט בכרטיס גולש הציבורי שלך (הקלקה על שמך) אפשר לראות שכל התגובות שלך בפורום הם רק בעניין נגד סוזוקי כך שאני מניח שגם אם הכתבה הייתה פרסומית לא היית קונה סוזוקי. 
 
אבל בשביל לפרגן לאתר השטח אבקש ממך להקליק על הבאנרים שסוזוקי  מפרסמים באתר - זו כן פרסומת וחשוב להקליק ולמלא פרטים. 

9

momo_momo

16 באוגוסט 2014 ב 18:33

עבירות במסלול לג'יפונים ..

יש אפשרות לעשות את המסלול עם יונדאי טוסון וסובארו פורסטר הדגם של שנת 2010 ?
ועוד שאלה איך המסלול כמסלול לילה ?

10

Ogash Ofer

18 באוגוסט 2014 ב 02:15

עבירות במסלול לג'יפונים ..

momo_momo כתב/ה:
"יש אפשרות לעשות את המסלול עם יונדאי טוסון וסובארו פורסטר הדגם של שנת 2010 ?
ועוד שאלה איך המסלול כמסלול לילה ?"
פורסטר וטוסון עם נהגים בעלי ניסיון בנהיגה בשטח יעברו את המסלול ללא בעיה! הלילה אסור! זו שמורת טבע ואסור לטייל בה בלילה שלא להפריע לחיות.

11

Ogash Ofer

27 באוגוסט 2014 ב 22:51

תוספת: מעלה עקרבים בדרך לערבה או לאילת

לפי הצעתו של אריק שחם, מורה דרך ומטייל ותיק במועדון סובארו דרייב, בסיום הטיול לאחר עין יורקעם - במקום לנסוע עד לצומת צפית שעל כביש 25, לנסוע לעבר מעלה עקרבים ו/או גם לתצפית מעל מכתש קטן.

12

yaloz

27 באוגוסט 2014 ב 23:29

תוספת: מעלה עקרבים בדרך לערבה או לאילת

מצטרף לאריק הייתי במקומות האלה והכל תקין

13

אבימרקוביץ

28 בספטמבר 2014 ב 13:43

ניסינו עם אאוטבק - סוברו

לצערי היה קשה מאוד , וקצת ליד האנדרטה של קריניצי חזרנו על עקבותינו,
היינו לבד אז אולי זאת גם סיבה
ראינו את המכתש דרך הכביש הרגיל

14

Ogash Ofer

28 בספטמבר 2014 ב 15:52

ניסינו עם אאוטבק - סובארו

אבימרקוביץ כתב/ה:
"לצערי היה קשה מאוד , וקצת ליד האנדרטה של קריניצי חזרנו על עקבותינו,
היינו לבד אז אולי זאת גם סיבה
ראינו את המכתש דרך הכביש הרגיל "
המסלול קצת קשה לאאוטבק, נמוך וגם פגושים ארוכים.  ולא בכדי רשמתי בפתיח:
המסלול בעבירות קלה עד בינונית ומתאים לכלי רכב גבוהים. אפשרי גם לג'יפונים שהנוהגים בהם נדרשים לניסיון בירידות תלולות.  

15

roytaldo

28 בספטמבר 2014 ב 15:54

זווית גישה באאוטבק

אאוטבק ללא הגבהה מוגבלת למדי בשטח, 2" הגבהה צמיגים מתאימים יעשו נפלאות לרכב ולרמת העבירות שלו, פורסטר עם מנוע חלש יותר עשתה את המסלול ללא בעיות.

16

asafav

12 באוקטובר 2014 ב 21:42

מסלול טיול חוצה מכתש גדול

מסלול מעולה!!! נופים מרהיבים ביופיים .
קיימות שתי מדרגות בירידה ממעלה אברהם, יש צורך להסתייע במכוון ומעט עבודות מעצ.

מומלץ מאוד!!

17

Ogash Ofer

13 באוקטובר 2014 ב 10:49

מסלול טיול חוצה מכתש גדול

asafav כתב/ה:
" מסלול מעולה!!! נופים מרהיבים ביופיים .
קיימות שתי מדרגות בירידה ממעלה אברהם, יש צורך להסתייע במכוון ומעט עבודות מעצ.

מומלץ מאוד!! "
תודה על הפידבק! חג שמח

18

shereran

14 באוקטובר 2014 ב 22:01

הי עופר, האם ניתן לעשות את המסלול בכיוון

הי עופר, האם ניתן לעשות את המסלול בכיוון ההפוך? מה תהיה רמת העבירות? והאם מתאים לטוסון ממוגן עם נהג מנוסה. בנוסף אנחנו עם 2 גיפים (רנגלר).

19

Ogash Ofer

14 באוקטובר 2014 ב 22:25

הי עופר, האם ניתן לעשות את המסלול בכיוון

shereran כתב/ה:
"הי עופר, האם ניתן לעשות את המסלול בכיוון ההפוך? מה תהיה רמת העבירות? והאם מתאים לטוסון ממוגן עם נהג מנוסה. בנוסף אנחנו עם 2 גיפים (רנגלר). "
אפשר להפוך את המסלול כך שמטפסים את מעלה אברהם ואז המסלול יהפוך לאתגרי עם עבירות קשה בשל המדרגה של מעלה אברהם. הטוסון יצטרך גרירה במדרגה - אלא אם הנהג ממש טוב וייסע את המדרגה באופן רצוף (אבל זה מסוכן - כך שנראה לי שעדיף להתכונן לגרירה בעלייה).

20

shereran

15 באוקטובר 2014 ב 08:55

תודה!

21

shereran

18 באוקטובר 2014 ב 16:43

נהנו מאד! אחלה מסלול. מומלץ!

עשינו את המסלול כפי שכתוב. מעלה אברהם בירידה. הטוסון עבר הכל בשלום :)

22

Ogash Ofer

18 באוקטובר 2014 ב 20:31

נהנו מאד! אחלה מסלול. מומלץ!

shereran כתב/ה:
"עשינו את המסלול כפי שכתוב. מעלה אברהם בירידה. הטוסון עבר הכל בשלום :)"
שמח לשמוע שהטוסון עבר טוב את מעלה אברהם. תודה על הפידבק.

23

pijilan

08 בנובמבר 2014 ב 18:33

ציר אדום

לא ציינת פה שבציר האדום יש לקראת הסוף עלייה עם הצלבות חזקות ואבן חלקה מאוד שגם רכב מוגבה קשה לא לעבור את המכשול במכה ראשונה. בעיקר בהצלבה העליונה של המעלה.
לגבי עין ירקעם , במפה מופיע המשך של המסלול אבל בשטח אין כניסה לכלי רכב . מה הפתרון? האם ניתן להגיע למעיין ברכב?

24

pijilan

08 בנובמבר 2014 ב 18:39

אגם ירוחם

עשינו את המסלול כפי שתארת, הגענו למבוי הסתום בנחל והתקדמנו כמעט עד הסכר ואז חזרנו לאחור , לפני כן יש עלייה חדה שמאלה . עלינו חצי אבל בהמשך היא חלקה מאוד ולא ידוע לאן השביל מגיע.

25

Ogash Ofer

08 בנובמבר 2014 ב 20:25

ציר אדום בתוך המכתש הגדול

regevzuki כתב/ה:
"לא ציינת פה שבציר האדום יש לקראת הסוף עלייה עם הצלבות חזקות ואבן חלקה מאוד שגם רכב מוגבה קשה לא לעבור את המכשול במכה ראשונה. בעיקר בהצלבה העליונה של המעלה.
לגבי עין ירקעם , במפה מופיע המשך של המסלול אבל בשטח אין כניסה לכלי רכב . מה הפתרון? האם ניתן להגיע למעיין ברכב?"
אכן בלב המכתש הגדול על הציר המסומן אדום יש קטע של הצלבות - יש לבחור נכון את מסלול הטיפוס וגם ג'יפון יכול לעבור זאת באמצעות מערכת בקרת האחיזה (קישור). לגבי עין ירקעם - לא ניתן להגיע עם רכב. יש להחנות במגרש החנייה וללכת ברגל.

26

Ogash Ofer

08 בנובמבר 2014 ב 20:27

אגם ירוחם - נחל רביבים

regevzuki כתב/ה:
"עשינו את המסלול כפי שתארת, הגענו למבוי הסתום בנחל והתקדמנו כמעט עד הסכר ואז חזרנו לאחור , לפני כן יש עלייה חדה שמאלה . עלינו חצי אבל בהמשך היא חלקה מאוד ולא ידוע לאן השביל מגיע."
רשמתי במפורש בהנחיות הדרך כי יש להגיע עד לסוף השביל בנחל ולחזור לאחור:

'' עוצרים כשהשביל מסתיים וצועדים ברגל בתוך הערוץ עד הסכר של אגם ירוחם. 

 

חוזרים עם הרכב כשלעומת שבאנו (אל תתפתו לטפס על השבילים שמצידי הנחל או לפגוע בטבע המיוחד שמסביב). ''

27

מדר זיו

10 בנובמבר 2014 ב 22:28

10.11.14 - מסלול טיול חוצה מכתש גדול

עשינו את המסלול השבת.מסלול מדוייק פשוט תענוג.
תודה לעופר על המסלולים.

28

Ogash Ofer

11 בנובמבר 2014 ב 11:44

10.11.14 - מסלול טיול חוצה מכתש גדול

מדר זיו כתב/ה:
" עשינו את המסלול השבת.מסלול מדוייק פשוט תענוג.
תודה לעופר על המסלולים. "
תודה לך זיו על הפידבק!

29

Tomtav

27 במרץ 2015 ב 17:59

טריילבליזר

האם ישנה בעיה לבצע את המסלול
עם טריילבלייזר ארוך ?

30

Ogash Ofer

27 במרץ 2015 ב 18:40

טריילבליזר

Tomtav כתב/ה:
"האם ישנה בעיה לבצע את המסלול
עם טריילבלייזר ארוך ?"
יתאים למסלול. 

31

Tomtav

28 במרץ 2015 ב 10:12

האם טריילבלייזר ארוך יכול לעשות את המסלול

עופר
תודה רבה

32

Tomtav

30 במרץ 2015 ב 23:53

טריוס וטוסון

עופר שלום
רוצים להצטרף אלי שתי זוגות
אחד עם טריוס ואחד עם טוסון
אנחנו עם לנד קרוזר פאגרו וטריילבלייר.
אני חושש לגביי הטריוס
מה דעתך ?

33

Ogash Ofer

31 במרץ 2015 ב 08:31

טריוס וטוסון

אין מה לחשוש מהטריוס הוא יעבור בקלות. אם כבר הבעייתי יהיה הטוסון. אבל אם יש לנדקרוזר ורצועת גרירה - אז הכול פתיר! וגם הטוסון יעבור את המסלול.

34

Tomtav

31 במרץ 2015 ב 16:51

מסלול טיול חוצה מכתש גדול

35

אבנר111

18 במרץ 2017 ב 15:55

בקשה לעדכון מצב

אפשר לקבל עדכון מה עבירות המסלול נכון למרץ 2017 ?
תודה

36

אבנר111

27 במרץ 2017 ב 22:20

ציר אדום בתוך המכתש הגדול

Ogash Ofer כתב/ה:
"[b]regevzuki כתב/ה: [/b]לא ציינת פה שבציר האדום יש לקראת הסוף עלייה עם הצלבות חזקות ואבן חלקה מאוד שגם רכב מוגבה קשה לא לעבור את המכשול במכה ראשונה. בעיקר בהצלבה העליונה של המעלה.
לגבי עין ירקעם , במפה מופיע המשך של המסלול אבל בשטח אין כניסה לכלי רכב . מה הפתרון? האם ניתן להגיע למעיין ברכב? אכן בלב המכתש הגדול על הציר המסומן אדום יש קטע של הצלבות - יש לבחור נכון את מסלול הטיפוס וגם ג'יפון יכול לעבור זאת באמצעות מערכת בקרת האחיזה (קישור). לגבי עין ירקעם - לא ניתן להגיע עם רכב. יש להחנות במגרש החנייה וללכת ברגל. "
עברנו שם בפאג'רו מוגבה בכוון העלייה. אכן יש בעייה בקצה העליון של המעלה האדום. חוסר זהירות והרכב ישוב על גחונו. מומלץ כוון מדויק, אם נתקעתם - למלא אבנים לחילוץ.

37

אורח/ת

15 באפריל 2017 ב 21:25

מסלול טיול חוצה מכתש גדול

עשינו היום את המסלול בירידה כפי שמתואר פה, היה מסלול מדהים ובשבילינו (עם ניסיון לא רב בגיפאות) גם אתגרי למדי.
גם ההצלבות היו מעולות ונהננו מאוד.
תודה רבה.

38

Ogash Ofer

15 באפריל 2017 ב 21:27

מסלול טיול חוצה מכתש גדול

אורח/ת כתב/ה:
"עשינו היום את המסלול בירידה כפי שמתואר פה, היה מסלול מדהים ובשבילינו (עם ניסיון לא רב בגיפאות) גם אתגרי למדי.
גם ההצלבות היו מעולות ונהננו מאוד.
תודה רבה."
איזה כייף שיהיה חג שני שמח

39

moshe21

15 באוקטובר 2017 ב 22:47

הי עופר,
האם ניתן לעלות את מעלה אברהם עם גימני סטאנדט לחלוטין בתוספת מיגון ?

40

Ogash Ofer

16 באוקטובר 2017 ב 08:46

moshe21 כתב/ה:
"

הי עופר,
האם ניתן לעלות את מעלה אברהם עם גימני סטאנדט לחלוטין בתוספת מיגון ?

"
אפשרי בהחלט - לנהג שמכיר את הכלי זה אפילו לא קשה במיוחד