שטח 4X4 > כתבות > שטח

מיני מונסטר

קיט הסבה אמריקאי מאפשר להפוך מיני קלאסית לרכב 4X4 עם מנוע בהספק של 400 כ''ס

הצגתה של המיני המקורית, בשנת 1959, היתה פריצת דרך משמעותית בתולדות המכוניות. התכנון הגאוני של סיר אלכס איסיגוניס, שהציב את המנוע לרוחב, משולב עם הנעה קדמית, איפשר לנצל בצורה מקסימלית את המרחב עבור הנוסעים. הקומבינציה הזו הפכה לתצורה המועדפת על מרבית יצרני המכוניות הקטנות, והיום אפשר למצוא אותה במרבית מכוניות הנוסעים, גם היוקרתיות ביותר. ההשפעה הגדולה של תכנון המיני הביאה לכך שהיא נבחרה כמכונית השנייה המשפיעה ביותר על עולם הרכב, אחרי הפורד טי.

המכסה הותאם למנוע המוגדל

המכסה הותאם למנוע המוגדלהמכסה הותאם למנוע המוגדל

המיני לא היתה להיט מכירות כמו המתחרה הגדולה ביותר שלה, החיפושית של פולקסוואגן, אך היא נמכרה במספרים נאים. במשך כ-40 שנות ייצור, נפלטו כ-5.5 מיליון מיני מדגמים שונים, שזכו לפופולאריות גדולה והיו במידה רבה לסמל של שנות השישים העליזות. הדגמים שירדו מפס הייצור כללו בין היתר טנדרון, ואן וסטיישן, וגם את הקופר השרירית ואפילו דגם 4X4 עם שני מנועים – מוק. מלבד זאת, האוהדים המושבעים הפכו את המיני שלהם לשלל יצירות מוטוריות, כמו לימוזינות מאורכות, אוטובוסים כפולי קומות, קרוואנים ומונסטר טראק'ס.

המנוע והמתלה הקידמי

המנוע והמתלה הקידמיהמנוע והמתלה הקידמי

עבור אלה ששומרים אמונים למיני, מציעה חברת מיני-טק (Mini-Tec) מארה''ב, קיט שדרוג בשרני: מנוע הונדה VTEC ש''נדחף'' להספק של 400 כ''ס, תת-שלדה אחורית עם מערכת מתלים משופרת, חלקי הינע מחוזקים וחלקי פח שמותאמים לשינויים שנעשים ברכב, בעיקר מכסה מנוע מגודל... מערכת ההנעה לקוחה מהונדה CR-V, אך היא אינה כלולה בקיט, שעולה כ-3000 דולר, וצריך לרכוש אותה בנפרד. צריך כמובן גם ל''הקריב'' מיני אחת לצורך העניין.

התוצאה נראית מרשימה, בתמונות לפחות. בסרטי הווידיאו שמפיצה החברה, המיני-טק נוסעת מהר ונשמעת נהדר... אנחנו לא בטוחים ביכולות השטח שלה, אבל לפחות בשלג היא מתקדמת בצורה משביעת רצון... אם יש מישהו בארץ שמתכוון לקנות קיט כזה ולהרכיב אותו על המיני שלו – אנחנו רוצים להיות עדים ל''ניתוח'''...    

מיני-טק 4X4 בנסיעות מבחן

מיני-טק רגילה בנסיעת מבחן

תגובות

0 תגובות