שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

דרום מדבר יהודה ספטמבר 2016

מזג האוויר מעט מצטנן, מזמן לא ביקרנו באיזור הדרומי של מדבר יהודה. קצת נחלים, תצפיות, מעברים טכנים ומעלות כאשר ים המלח מלווה אותנו כל העת מהמזרח.
מדריך : וייזל עדי

9 בבוקר, רחבת החנייה מול בית ספר שדה מצוקי דרגות. קבוצה לא גדולה של כ- 5 רכבים בדרך למדבר יהודה הדרומי. מג האוויר, סביר, בכל זאת כבר ספטמבר. הנוף מדהים וכל שנותר הוא תדריך בטיחות קצר וממצה ויוצאים לחציית נחל דרגה, תקוע וטיפוס המעלות לקראת נחל ערוגות.

לאחר חציית נחל חצצון, מטפסים על הסכיון הגדולה המעלה אותנו לתצפית מדהימה . עולים את מעלה חצצון, וממשיכים לכיוון רוג'ום א-נקה לארוחת צהרים. ירידה בדרך יחסית לא מוכרת, דרך שבילים צרים כמעט בלתי עבירים, והנה אנחנו במרכזו של נחל ערוגות. מהר מאוד מגיעים למעבר ערוגות שהפך למטלטל במיוחד. מתמודדים עם המעלה וההצלבות ונעים לעבר מעלה עוזי - מעלה חבר. המעלה חזר לעצמו - שוב מעלה קשה הדורש הכוונה ומעט בניית אבנים. השעה כבר מאוחרת ולא נספיק להגיע לערד - היציאה החוצה דרך היישוב כרמל ומעון. נוסעים לכיוון הר חולד, נחל חבר, אום דרג' - מצפה מדרג והנה אנחנו על הכביש המוביל לקרית ארבע ומשם הדרך לצומת שוקת היא קצרה. מדבר יהודה - מקום שכיף לטייל בו

סרטון מסכם

תגובות

0 תגובות