שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

תצפית מתל צפית

האגף הנשי של אתר השטח הישראלי מחדש פניו. יומן מסע של אורית שהובילה חבורת נשים עזות נפש במשעולי תל צפית וחזרה כדי לספר לנו על כך

יום שישי, תשע בבוקר, יער חרובית. השמש האירה לנו פנים ומזג האוויר הקיצי חימם את האווירה. התכנסנו מתחת לעצים. טלי פתחה שולחן, עם תה עשבים, ועוגת גבינה שאפיתי, כך מצאנו שיחת פתיחה על המתכון. אחרי הסבר על המסלול, ומעט על החלקות בוציות, התגלגלנו אל השלוליות, שהזכירו את ימי הגשם האחרונים. תחילת נסיעה, פנינו לתל צפית. השבילים החלקלקים זרקו את התחת קלות, והוסיפו לחוויה.

פתחנו חלונות לאוויר הרענן, אשר בישם את האווירה בשלל ריחות וגוונים. לפני העלייה כינסנו את הבנות, הסברנו קצת על הדרך אל הפסגה, שילבנו הילוכים, וכולן בהצלחה גדולה הגיעו אל הנקודה הגבוהה בדילוגים.הראות מראש התל הייתה למרחקים, כל הירוק מרוח בשלל צבעים, רוני אמרה, ''כמו בציור של גוגן''. נפרדנו מהנוף עם פרפרים לקראת הירידה. בחנו את המדרגות והדרדרת, טלי ירדה ראשונה, אני מכוונת, והנשים התגלצ'ו על המדרון כתינוק המגלה מגלשה, בהתרגשות רבה.

תחנה הבאה: מערות לוזית, קבוצה גדולה של מטיילים הקדימה אותנו, וכדי לא להידחק, ניצלנו את ההזדמנות לפתוח שולחן (אלא מה? העורך). מצאנו פינה על אחת הגבעות, וכמו שרק נשים יודעות פרסנו מחצלת וחלקנו יחד ירקות, גבינות, לחמים טריים, ותודה מיוחדת לג'יזל, שבזכותה התענגנו על דגים מעושנים ומבחר סלטים, ליקקנו אצבעות וגנחנו בקולות הנאה... על זאת נאמר, ארוחת מלכים.

בתוך המערות הצוננות, התפעלנו מהמחשבה על אותם אנשים קטנים שכרסמו בסלעים ויצרו עבורנו את פיסת הארכיטקטורה המרהיבה והעצומה הזאת. התקשקשנו על מסיבות רווקות לאור נרות, והתרגשנו מהמחשבה לצרף עוד אקסטרים לטיול, בסנפלינג, כשצפינו בגולשים על החוטים מעל ראשינו.

אל מצפה משואה העפלנו בנסיעה בין העצי האורנים. שם דיברנו עוד קצת, סיימנו את עוגת הגבינה והחלפנו מתכונים. נהנינו מהנוף והמשכנו לתל גודד. לא כל הבנות שמחו על הזחילה במערות ובמעברים הצרים. אך רובן יצאו להרפתקאה האחרונה. מצוידות בפנסים זחלנו לתקופת המכבים. הדלקנו נרות, יושבות ומדמיינות את החיים מתחת לאדמה. הפחד, המירדפים, והילדים הקטנים המתרוצצים בין החדרים.

בשלוש אחר הצהריים הצטלמנו לסיכום עוד יום קסום באמצע החיים, לפני טירוף הקניות לחג, והנקיונות האחרונים, לפני שהאורחים מגיעים. הבטחנו להיפגש לעבירות יותר קשה, בעוד שבועיים, הפעם נצא להעיר את הכרמל, שוב ביום שישי, ושיהיה נשי!


לפרטים על מסע הנשים הקרוב הקליקו כאן

תגובות

4 תגובות

1

baruchperl

05 באפריל 2007 ב 15:07

חבל שאת מנסה בכח להכניס "נשיות"

עשיתן אחלה טיול ולא צריך לקשט את הסיפור בהחלפת מתכונים ונקיונות וקניות - אז מה אם נשים נהגו בטיול הזה?
הכנסת הסטראוטיפים האלה רק מפחיתה מהטיול והיוזמה וחבל שאת מתיחחסת לעצמכן בצורה כזאת.

2

רני פלג

05 באפריל 2007 ב 21:46

ואם אתה היית חוזר עם חוויות על מנועים

האם הייתה זו הכנסת "גבריות"?
אורית כותבת על מתכונים כי זה מה זמעניין אותה, בדיוק כפי שזה מעניין אותי. אם אני הייתי כותב את הכתבה ומספר על מתכונים, האם היית טוען שאני, הגבר, מכניס "נשיות" לסיפור?

רני

3

אוריתנהרי

07 באפריל 2007 ב 14:58

אני מבקשת להוסיף...

נשים המטיילות בג'יפים, לא מתיימרות להיות גברים!!! אנחנו יוצאות לשטח ונהנות מהמהות שלנו כנשים. וכמו שרני אמר, אני נהנת משיחות על בישולים, ילדים, ו... ואתם על מנועים, כדורגל, ו...
שיהייה חג שמח

4

אודי כרמיאל

08 באפריל 2007 ב 22:19

כל הכבוד

מכיר כל אבן בצפית.כל הכתרים לראשכן.המשכנה לחרוש את הארץ.או כמאמר נעם בנדל-לתת בגז.