שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

המסע למכתש הגדול - נובמבר 2010 מדריך:וייזל עדי

מסלול מיוחד במינו העובר דרך בקעת צין לנחל מדור ומשם דרך עין ירוקעם לתצפית מדהימה מהר אבנון על המכתש הגדול. כיבוש מעלה אברהם וניסיונות למציאת נתיבים חדשים ומעניינים.
מדריך: וייזל עדי

תמונה קבוצתית מראש מעלה אברהם

תמונה קבוצתית מראש מעלה אברהםתמונה קבוצתית מראש מעלה אברהם

המפגש

שבת 09:00 בבוקר וקבוצה גדולה של ג'יפאים מגיעה לחניון הרועה לקראת מסע מעניין למכתש הגדול. תדריך קצר על סדר ההתנהלות בשיירה, חלוקת מכשירי קשר ויאללה יוצאים לדרך.   כבר בתחילת הדרך עוד טרם החלנו בירידה לכיוון בקעת צין, ממש על מסלול ההמראה/נחיתה מאחורי המדרשה, פגשנו 2 טייסים שטיפלו במטוסם ועוד לא הספקנו לסובב את הראש והם המריאו מעלינו לעבר בקעת צין. גלשנו לבקעה, נסיעה לכיוון נחל מדור, מפעלי אורון, עצירה באתר החולות הצבעוניים ועלייה לתצפית יפהפיה על המכתש הגדול,  מהר אבנון.

המפגש

הנסיעה במכתש והטיפוס במעלה אברהם

לאחר שראינו מגבוה מאוד, מהר אבנון, את המכתש, החלטנו לא לחכות הרבה ולחצות אותו בשביל היחידי שמותר לנוע בו במכתש - הציר האדום. מלבד עניין הנהיגה במכתש שהיא מעניינת בעצמה, פה ושם עליות נחמדות וכד', הנוף, הצבעים קירות המכתש שהן סוג של מפה גיאולוגית - פשוט חוויה מיוחדת במינה.   היציאה מהמכתש היא דרך מעלה אברהם - מקרקעית המכתש אל שפתו יש דרך הנקראת מעלה אברהם, סמוך לפינתו הדרומית-מערבית של המכתש. הנתיב נפתח לרכב שטח על ידי יחידת צנחנים, והשם מעלה אברהם הוענק לו כמחווה לאברהם קריניצי, ראש עיריית רמת גן, העיר המאמצת של הצנחנים. מראש המעלה, הסמוך לשיאו הטופוגרפי של רכס חתירה, נפרשת תצפית מרהיבה אל המכתש הגדול. כמו כן הוקמה בראש המעלה אנדרטה לציון פריצתו.   את הנוף המדהים שראינו מהר אבנון, ראינו הפעם מראש מעלה אברהם - בדיוק 2 הקצוות הנגדיים של המכתש. לאחר מכן התברברנו לנו בין השבילים בכדי למצוא ציר מעניין המסומן במפה כשביל אך לצערי, כנראה מהשטפונות של ינואר תחילת השנה, נמחקו, נהרסו ולא ניתן היה לעבור בהם - אל דאגה, מהר מאוד יצאנו החוצה לביקור חטוף באגם ירוחם ויאללה הביתה.   תודה לכל המשתתפים - אני נהניתי מאוד ומקווה שגם אתם.

הנסיעה במכתש והטיפוס במעלה אברהם

תגובות

2 תגובות

1

orgadl

28 בדצמבר 2010 ב 11:33

טיול יוצאי פולניה?

אחרת איך תסבירו שאף אחד לא טרח להקליט את הטיול על אחד ממכשירי הניווט ולהעלות את קובץ המסלול לכאן לטובת הציבור הרעב? ככה זה פולנים, הם לא יכולים לראות אחרים נהנים...

2

ilan4x4

28 בדצמבר 2010 ב 11:56

מה רע בפולניות?