שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

המסע ל " ארץ המרדפים " 3.12.2011 הדריך : וייזל עדי

זה קורה אחת לכמה חודשים בהם אני יוצא " לחקור " איזורים חדשים ובעצם מחדש את המסלולים שבאתר.בדרך כלל מקדים אותי חברי ירון טיילור וחבורתו שיוצאים לאיתור מסלולים חדשים באופן יותר תדיר ולאחר הסקת מסקנות ותיקון הדרוש תיקון אני מוציא לשם מסע הכנה או בכינויו " מסע פתיחת ציר " .
מסע לארץ המרדפים דצמבר 2011 - הדריך: וייזל עדי

כרמית באחד המעלות

כרמית באחד המעלות כרמית באחד המעלות

מבוא

את הביקור הראשון למסלול זה עשיתי כבר לפני שנה ואוליי יותר במסגרת מסע מכוכב השחר וסיימתי אותו בעין מבוע. הציר הזה נשק לציר שמוביל לאיזור הקרנטל שהיה מוכר לי במפה אבל בשל הקרבה ליריחו העדפתי מסיבות ברורות לא להתקרב יותר מידיי.הסקרנות כמעט והביאה אותי לשם ובכל זאת התגברתי.. כנראה שכך חשב גם ידידי ירון טיילור שסקרנותו מביאה אותו למסלולים מדהימים. הכל התחיל בשיחת טלפון שהרים אליי ירון והתייעץ איתי לגבי הציר שעשיתי בעבר ואמר שהוא מעוניין לנסוע באותו ציר ובנוסף לסטות ממנו ולבקר בציר המוביל לקרנטל. הוא בדק מול גורמי הצבא והם אישרו בפניו כי אין בעיה לנוע בציר  והוא הוציא לשם קבוצה ולאחר שלמדתי ממנו על הציר החלטתי כי מן הראוי שגם אני אבקר במקום אבל לא לבד. אז מה עושים - יאללה מסע פתיחת ציר לעומק ארץ המרדפים.

מבוא

הכניסה לשטח

הכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטחהכניסה לשטח

המסלול

לאחר מפגש המוני ברחבת החנייה בתחנת הדלק בכניסה לכפר אדומים, תדרוך על נסיעה בשיירה כה ארוכה, חלוקת מכשירי קשר ונסיעה של 15 דקות עד הכניסה לשטח.כבר בכניסה לשטח אחד הרכבים שבר ימינה לשטח ולא שם/ה לב למעקה המתכת דבר שפשוט גרם לרכב לשבת על המעקה. כל השיירה עוצרת, מנצלים את הזמן להורדת אוויר ומתחילים בחילוץ. כל הניסיונות עם אבנים וקפיצות על הרכב לא הועילו - הרכב יושב חזק על איזהו וו מאחור והגענו למסקנה כי כננת היא הדרך הנכונה. פותחים כננת של הרכב התקוע - מה שמכונה חילוץ עצמי, רצועה 3-5 מטר לעמוד חשמל מבוטן שבמקרה או שלא במקרה היה מול הרכב, לרצועה מחברים את הכננת ומושכים אט אט עד שהרכב יוצא. בדיקת נזקים מעלה כי הפלסטיק האחורי ניזוק ממש בקטנה וכל שנותר זה לחייך, להנות מהתמונות ויאללה לכיוון נחל מכוך. השיירה יורדת לכיוון הואדי, הנוף מדהים והעיניים של כולנו פשוט כאילו שותות את הנוף. ביקור חטוף וחציית נחל מכוך ואחרוני השיירה כבר זוכים לראות את המובילים בראש ההר ממול - הראשונים כבר סיימו לעלות את מעלה מכוך ואילו האחרונים עוד יורדים בדרך לואדי עצמו-ככה זה שאנחנו שיירה כל כך ארוכה. בראש ההר פורסים מחצלות, מוציאים ערכות קפה, עוגות עוגיות ועוד ופשוט יושבים להנות מהנוף - ההנאה הזו לא נגמרת - תגיעו פעם הבאה ותבינו. ממשיכים בנסיעה וכל שביל שנחשב לסטייה מהמסלול נבדק פעמיים ב-2 מפות שונות ולעיתים סוטים מהמסלול כדי להכיר שביל חדש או עלייה נסתרת חדשה העיקר שבסופו של יום נתחבר לתכנון המקורי ונגיע למעלה כוכב השחר.

המסלול

מהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורג

מהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורגמהתצפית על נחל מכוך ועד ארוחת הצהריים בציר טריק אבו גורג

ממשיכים בהנאה.

לאחר ארוחת צהרים בתחתית מעלה כוכב השחר אחרי הסטיקים של חבורת סיבוני ושות', השניצלים שלי והקבבים של דנינו ורחל  - אחד הרכבים מדווח על תקר בגלגל האחורי. אין דרך להעלות את הרכב על מגבהה כי הג'ק לא מספיק גבוה- מאידך אין מדרגות סף ממתכת ונאלצנו להרים את הרכב על היי ליפט מחלקו האחורי - לא הדרך הכי בטוחה אבל אילתור זו המילה הנכונה. מתרחקים ככל שאפשר מהג'ק שלא יפגע בנו, מחזיקים את הרכב בצדדים בזמן החלפת הגלגל - מנסים להימנע ככל שניתן מהגבהה נוספת פן הרכב ייטה על צידו וייפול ונאלצים לחפור כדי שהגלגל החדש יוכל להיכנס למקומו - דני שבימים כתיקונם לבוש בגדים מחויטים ונואם בבתי משפט, מפשיל שרוולים ומתחיל לחפור עם הדבר המתכתי הראשון שיש ביד - העיקר לא להרים את הרכב מעבר למה שהרמנו ושהגלגל ייכנס למקומו. המשימה הושלמה תוך 15 דקות מעט מלחיצות ויאללה עולים את מעלה כוכב השחר- הסובארו של שפיגלמן ללא הילוך כוח ללא נעילות כאלה או אחרות וללא כל מערכת מיחשוב מיוחדת, צולח את כל ההצלבות של העליה והכול בעזרת דבר אחד - נחישות!!!!! ככל שעולים במעלה המעלה כך נחשף הנוף המדהים של בקעת הירדן, האופק נראה היטב והשדות המעובדים שלנו ושל הירדנים משתלבים עם הצחיחות של הרי הבקעה.

להורדת הקובץ לחץ כאן

ממשיכים בהנאה.

סרטון קצר

השילוב בין הירוק לצחיחות - מדהים

השילוב בין הירוק לצחיחות - מדהיםהשילוב בין הירוק לצחיחות - מדהים

השיירה מטיילת בשמורת נחל מכוך

כמות נרשמים גדולה מהרגיל, קבוצה שהתגבשה תוך פחות מ - 48 שעות מרגע פרסום המסלול באתר - פשוט היענות מפתיעה. ככל שהתעמקתי יותר וקראתי על האיזור ציפיתי שמאחד הפינות בציר עוד אזכה לראות את מנזר הקרנטל אבל לצערי לא זכינו, אוליי שינוי קטן בציר בפעם הבאה יוביל אותנו לתצפית על המנזר.

השיירה מטיילת בשמורת נחל מכוך

מתי מיצובישי יאריכו את מהלך המתלה שלהם - משפחת בן יקר בפאג'רו

מתי מיצובישי יאריכו את מהלך המתלה שלהם - משפחת בן יקר בפאג'רומתי מיצובישי יאריכו את מהלך המתלה שלהם - משפחת בן יקר בפאג'רו

לסיכום

תודה לכל המשתתפים - שדרך אגב הייתה גדולה מהרגיל באתר - תודה רבה למיקי שהיה המאסף במסלול וסייע לי מאוד בשליטה על השיירה האדירה. תודה לאנשים המקסימים ששיתפו פעולה ולא היו חסרי סבלנות גם כאשר נאלצנו להתעכב מסיבות של תקר בגלגל או חילוץ של אחד הרכבים ובקיצור היה תענוג לא נורמלי.  

לסיכום

תגובות

6 תגובות

1

אורח/ת

11 בדצמבר 2011 ב 11:42

היה פשוט כיף ואין לי ספק שנתראה בהמשך

טוב.... אני לוקח אחריות על מה שקרה (רק בגלל שהיא יושבת מאחוריי ורואה את מה שאני כותב) איי ...אי.. טוב. הטיול היה מעניין בלשון המעטה. מ ה מ ם פשוט כיף לטייל עם אוהבי ומעריכי ומאריחי א"י (השלמה). אני שמח שעדי הנהיג אותנו ונתן לי אישית אפילו טיפ לקחת אחריות אפילו שזה לא אשמתי (בכלל אני הייתי עסוק במפה). המון תודה למיקי שליווה ופירגן מאחור ולכל החברה יחדיו - היה פשוט כיף ואין לי ספק שנתראה בהמשך.

בברכה,
עידית דני והילדים (נתיב (9), ירין (5.5), נועם (2.1)) גולדנברג
וגם הפראדו 99 האדום.

תודה.

2

אורח/ת

12 בדצמבר 2011 ב 20:13

היה טיול אדיר!

היה טיול אתגרי,כיפי, אנשים נהדרים ומדריך אחד גדול!!!
נתראה בטיולים נוספים.
כרמית.

3

אורח/ת

14 בדצמבר 2011 ב 14:31

מתי הטיול הבא????

לעדי וכל החבריה העליזה שהתגבשה לטיול נפלא זה. שמחתי להיות מאסף ותודות לכותבים. לעדי תודה עבור הטיול המהנה והמלמד עד כמה ארצנו יפה. אנא המשך כך בטיולים הבאים. לעידית ודני טוב להכיר אנשים כמוכם, מקווה להתראות בהקדם
מיקי

4

קדחת השטח

22 בדצמבר 2011 ב 21:44

ניסיתי להוריד את קובץ המסלול

אבל כשמקליקים על"הורד קובץ"נפתחת תמונה.

אפשר בבקשה לתקן?

5

עדי וייזל

25 בדצמבר 2011 ב 13:56

ניסיתי להוריד את קובץ המסלול

קדחת השטח כתב/ה:
"אבל כשמקליקים עלהורד קובץנפתחת תמונה.

אפשר בבקשה לתקן?"
אני לא יודע איפה ראית את צמד המיליםהורד קובץ ובכל מקרה לא מצאתי אותו. מה שחשוב באמת שאין קובץ של המסלול.המסלולים היחידים בהם יש קבצים באתר נמצא כאן.כל שאר הטיולים ובטח אילו המוכתרים פתיחת ציר, לא מפורסמים לגביהם קבצי המסלול. במידה והינך איש שטח שיודע לנווט הנך מוזמן לפתוח מפה ועפי  הכתבה לבנות קובץ - מה שהכי מומלץ זה פשוט להצטרף למסע כזה שייצא בחודש ינואר הקורב ולהינות...

6

עדי וייזל

20 בינואר 2012 ב 09:25

אהה לגבי צמד המילים פתיחת קובץ - נמצאה ה