שטח 4X4 > כתבות > חדשות

נחשף: ב.מ.וו X3 דור שני

והוא יהיה גדול יותר, חזק יותר, מהיר יותר וחסכוני יותר מהדגם המוחלף

שש שנים לאחר שהוצג לראשונה, חושפת ב.מ.וו את הדור השני של ה-X3, שמכירתו תחל לקראת סוף השנה, לאחר שייתן הופעה ראשונה לציבור בתערוכת הרכב בפריז בחודש ספטמבר. מבחינה חיצונית, הדגם החדש מזכיר בצורתו הכללית את הדגם היוצא, אך הוא גדול יותר בכל מימד: בסיס הגלגלים ארוך יותר, האורך גדול יותר, וכן הרוחב והגובה. כל אלה מאפשרים כמובן מרחב גדול יותר לנוסעים. אבל השינויים העיקרים הם בעיצוב הפנים ומתחת למכסה המנוע.
החלל הפנימי עוצב כולו מחדש,  עם לוח שעונים קלאסי שבו ארבעה שעונים. סביבת הנהג ידידותית יותר, כשבקונסולה המרכזית משובץ מסך בגודל 8.8 אינץ' שמשמש גם למערכת הניווט וגם כמסך בקרה למערכות הרכב.

מבחר המנועים לשוק האירופאי (הרכב עצמו מיוצר בארה''ב) יכלול בשלב ראשון שני מנועי דיזל, האחד בנפח 2.0 ליטר והשני בנפח 3.0 ליטר. המנוע הקטן יספק 184 כ''ס, וישודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה הילוכים (תיבה של שמונה הילוכים תהיה אופציה), בעוד המנוע הגדול יספק 306 כ''ס ויוצע רק עם תיבת השמונה הילוכים.
עם מנוע שני הליטר יזנק הרכב מ-0 ל-100 תוך 8.5 שניות, המהירות המרבית תעמוד על 210 קמ''ש וצריכת הדלק שלו 5.6 ליטר ל-100 ק''מ (כ-18 ק''מ לליטר). המנוע עומד כבר בתקן יורו 5 ופליטת המזהמים – 149 ג'/ק''מ.
עם המנוע הבכיר, יגיע הרכב מ-0 ל-100 תוך 5.7 שניות, המהירות המרבית היא 245 קמ''ש וצריכת הדלק 8.8 ליטר ל-100 ק''מ (כ-11.5 ק''מ לליטר). פליטת המזהמים גדולה בצורה משמעותית – 209 ג'/ק''מ. 
מערכת ההנעה הקבועה של הדגם, ה-xDrive, מעבירה 40 אחוז מהכוח לסרן הקדמי ו-60 אחוז לסרן האחורי, בתנאי נהיגה רגילים, אבל יודעת לשנות את היחס כשתנאי הנהיגה משתנים.

תגובות

0 תגובות