תמונות מהמסע הגדול לירדן - סוכות 2007

המסע הארוך הוא הזדמנות לנהוג ולבקר בשטחים מגוונים: חולות, דיונות, שטח טרשי ובתוך ערוצי מים זורמים. המסע מתאים למשפחות עם ילדים והוא כולל שפע של חול ומים. הדיונות במדבר הדרומי, הקשתות של חרז'ה, ואדי ראם, פטרה, ואדי חסה, ואדי איבן חמד, מצודת קרק ועוד מקומות מקסימים... צילומים: רן גורליק

תמונות מהמסע לירדן - סוכות 27/9/07

תמונות מהמסע לירדן - ראש השנה 13/9/07

עקבה - וואדי ראם - הקשתות של חרז'ה - פטרה - דרך הבשמים והערבה הירדנית בטיול ג'יפים של אתר השטח

תמונות מהמסע הגדול לירדן - אוגוסט 2007

מסע קיץ משפחתי של 4 ימים במערב ירדן. התחיל בואדי ראם, המשיך לפטרה, ירד לדיונות של הערבה ולואדי חסה. טיפס למצודה של כרך, ירד לואדי איבן חמד ושוב טיפס הפעם למדבא וחזרה לגבול. הדריך ומאוד נהנה: עופר אוגש

תמונות ממסע משפחות לירדן - 5/7/07

תמונות מקסימות של הצלם המקצועי יוסי טל אשר לקח חלק במסע של 3 ימים בממלכה ההאשמית בירדן יחד עם חברי קבוצת יורם קראוס וכל בני משפחותיהם.

הדריך: דובי רוזנברג צילם: אייל מלכה

תמונות מהמסע לירדן - 5/7/07

תמונת ממסע מכוניות אספנות בירדן - יוני 2007

רכבי מועדון החמש - רכבי אספנות ישנים שכוחם עוד איתם יצאו למסע כבישים מהארץ לעבר ירדן.
חצינו את ירדן מדרום - עקבה, וואדי ראם, פטרה ועד לצפון הרחוק - ארנון, רבת עמון, מוזיאון המכוניות של המלך ועוד...
יוזמה נהדרת של ליאור ברוך - היה מיוחד!

הדריך: דובי רוזנברג

הכי מזרחה שיש

כששאלתי את צביקה הג'ינג'י מה דעתו לשנות את מסלול הטיול הקרוב שלנו ולהעמיק מזרחה לכיוון הגבול עם עיראק, הוא מיד נעתר. כך מצאתי את עצמי מסביר לסוכן הירדני למה אנו מבקשים אישור נסיעה לאורך הגבול הסורי לכיוון עיראק וחזרה מערבה לאורך הגבול הסעודי – מזל שיש שם מצודה עתיקה בדרך שיכולה לשמש תירוץ טוב לביקור תיירים.

תמונות מהמסע בירדן - שבועות 2007

תמונות מהמסע למזרח וצפון מזרח ירדן - שבועות 2007

מסע של 4 ימים שהתחיל בטיפוס אתגרי מזרחה, 450 ק''מ נהיגה ביום השני למסע, ''רק'' 430 ק''מ ביום השלישי למסע וליום הרביעי לא נשאר...
חוויות תיקונים, גרירות, שקיעות ובעיקר נסיעה במרחבי השממה של ירדן (והעיקר: שלא ויתרנו... אפילו לא על שחיית הלילה בבריכה).

כדי לגלות מקומות רחוקים דרוש אומץ וכמובן הסכמה להרפתקאה מכל המשתתפים במסע. התוכנית המקורית הייתה מסע ''רגיל'' של 5 ימים במזרח ירדן (עד כמה שניתן לקרוא למסעות הללו רגילים). אבל מבט במפה בחלק של ה''ידית'' של ירדן העלה בנו את הרצון לנסות ולמצוא את ק'צר בורקו - המצודה שהיתה כנראה הכי דרום-מזרחית באימפרייה הרומית! וכך היה: ביום נהיגה ארוך (כ-450 ק''מ) לאורך הגבול הסורי, כמעט עד עיראק וחזרה לאורך ציר הנפט הישן שמגיע מסעודיה הגענו למצודה רומית בקצה אגם מלא מים בלב המדבר. תודה לחבורה הנפלאה שהסכימה לנסוע מזרחה אל הלא נודע (וגם לחזור 150 ק''מ מערבה לאורך הטילטולים של ציר הנפט הישן). הדריך: עופר אוגש

Pictures from April 2007 Suzuki motorcycles trip to Jordan

Many thank to king Abdullah who gave us the special permeation to enjoy Jordan with motorcycles
Guide: Ofer Ogash – 4x4 Israel

מה נכתוב ומה נוסיף?
תומר פדר - צלם הספורט המוטורי הטוב ביותר בישראל יצא לצלם את מועדון סוזוקי DR במסע האופנועים המיוחד לירדן, יחד עם אלוף ישראל באנדורו: יוני לוי.
התמונות אומרות הכל... ובסוף קישורים ל-3 כתבות מהמסע.

מסע מיוחד של 5 ימים לירדן בו זיגזגנו בין מערב למזרח בין הפורח לשממה ובין ההרים למדבר.
התחלנו בפטרה ובדיונות של ואדי ראם, המשכנו בטיפוס מזרחה לרמת המדבר וירדנו לגבול הסעודי במזרח. את הלילה השלישי כבר בילינו בכרך ולמחרת בהליכה בואדי איבן חמד ומיד לאחריו בקצר טובא עד אל-אזרק. וביום האחרון הימה היבשה, המצודה באזרק אל דרוז, הוילה בעמרה והמצודה הענקית בחאראנה.
ולסיכום: סיור תנ''כי עם בוטניקה, נהיגה ומכונאות יחד כמו שרק חבורת טורקניץ יודעים לשלב.
הדריך: עופר אוגש.

תמונות מהמסע לירדן עם חבורת המוסקטרים - 19/4/07

טיול שהתחיל כמובן בפלאפל אצל ''המהנדס'', טיפס למדבר הדרומי, המשיך בנסיעה ארוכה לכיוון גבול ערב הסעודית. הבוקר התחיל עם שני פנצ'רים ברכב אחד ופנצ'ר ברכב שני. שמעון חיש מהר הגיע עם קומפרסור, מילא אוויר ובנסיעה מהירה לפנצ'ריה. לפטרה הגענו לאחר נסיעה בארץ קשתות. וביום השלישי חצינו את הדיונות הענקיות בערבה.

תמונות מהמסע לירדן - פסח 7/4/07

המסע הקלאסי לירדן - מתחיל בדיונות בוואדי רם, מטפס לקשתות של חרז'ה, מבקר בפטרה, יורד בדרך הבשמים לדיונות של הערבה ומקנח בנסיעה בתוך ואדי חסה הזורם כל השנה.

תמונות מהמסע לירדן - פסח 6/4/07

הדריכו: קובי יוגב ודובי רוזנברג

תמונות מהמסע לירדן - פסח 4/4/07

את חול המועד פסח חגגנו השנה בירדן. התחלנו בעקבה בחומוס לבנה ופלפל כמובן עם מצות כשרות לפסח, המשכנו לגלישה בדיונות של ואדי רם ובערב חפלה במאהל הבדואי. ביקרנו בפטרה האגדית וכמובן סימנו ברחצה בוואדי חסה. תודה לכולם הייתם גדולים נהניתי מאוד.

נאות תל רם בירדן - מרץ 2007

רם רצה לקחת את שותפו מרחב לטייל בירדן ובדרך צירף את העובדים והמהנדסים בחברה. החברה לא הורידו את הרגל מהגז... (רק שמידי פעם היו צריכים לגרור ולחלץ אחד את השני) והתמונות אומרות הכול. הדריך, תיקן, ריתך ונהנה: עופר אוגש

איילי וג'ים ג'ים בירדן

יומן מסע לממלכה ההאשמית, פורים, מרץ 2007. חוויות ותמונות מאת אייל שבירו ושלומית בן ארויה

תמונות מהמסע לירדן  03.2007
תמונות מהמסע לירדן 03.2007

תמונות מהמסע לירדן עם חבורת המופלאים תצלומים:אילן אשל

חניון כלי הרכב של המלך חוסיין

בפאתי רבת עמון קיים מוזיאון בעל מבנה אחד - שהוא בעצם מגרש החניה לצי רכבי האספנות של המלך חוסיין. כל כלי הרכב מצוחצחים, מתודלקים ומוכנים לנסיעה ורק מחכים למלך שרק יבוא וייתן בגז. אה... ויש גם מסכי פלסמה שמראים את המלך נותן בגז.
איזה כיף להיות מלך!
צילמו: יורם קראוס ועופר אוגש

תמונות מהמסע בירדן - פברואר 2007

את ט''ו בשבט השנה חגגנו במאהל הבדואי באזור ואדי ראם אחרי החומוס והלבנה בעקבה והפלאפל האגדי במסעדה של ''המהנדס'' המשכנו לגלישה בין הדיונות האדומות ולנו במאהל הבדואי, לא לפני ש''ירדנו'' על ארוחת ערב כיד המלך לצד הנרגילות של משה ויהודה. ביקרנו בפטרה האגדית ובוואדי חסה שוקק המים. גם הילדים לא פחדו מהקור וקפצו למים. נהנינו מנהיגת ראלי מהירה במרחבי ואדי ראם וממסע אתגרי בחציית הממלכה האשמית. תודה לכל החבר'ה, הייתם גדולים! תודה מיוחדת למשה שהיה אחראי על השתייה ודאג לכולם. נהניתי איתכם מאוד. להתראות במסע הבא.

תמונות מהמסע הגדול לירדן - חג חנוכה 2006

מסע מיוחד אשר חצה את הממלכה ההאשמית של ירדן מדרום לצפון ב-4 ימים. התחלנו במדבר הדרומי סביב וואדי ראם וסיימנו את היום הראשון בשקיעה על הדיונה הגדולה. ביום השני חצינו את הדיונות לקשתות של ח'רזה, שבילים מהירים, ערוצי נחלים ודרך המלך עד לפטרה ואת הלילה ישנו במלון מיוחד בכפר טייבה. ביום השלישי ירדנו בדרך הבשמים לערבה, השקענו זמן רב בדיונות החדות של הערבה ולעת ערב נסענו בזרימה של ואדי חסה. וביום האחרון ביקרנו ברצפת הפסיפס של מדבא, במוזיאון המכוניות של המלך חוסיים ברבת עמון ובעיר המדהימה של ג'רש. תודה לכול המשתתפים, תודה לעופר פור-ראנר שסגר את השיירה ושמר עלינו מאחור. הדריך ונהנה: עופר אוגש.

תמונות מהמסע בירדן - חג חנוכה 18/12/06

תמונות מהמסע בירדן -חג חנוכה 15/12/06

את נרות החנוכה הדלקנו השנה במאהל הבדואי באזור ואדי ראם אחרי החומוס והלבנה בעקבה והפלאפל האגדי במסעדה של ''המהנדס''. המשכנו לגלישה בין הדיונות האדומות ולנו במאהל הבדואי, לא לפני ש''ירדנו '' על ארוחת ערב כיד המלך לצד הנרגילות של משה וחזן. ביקרנו בפטרה האגדית ובואדי חסה שוקק המים. נהנינו מנהיגת ראלי מהירה במרחבי ואדי ראם וממסע אתגרי בחציית הממלכה האשמית. תודה לכל החבר'ה הייתם גדולים, תודה מיוחדת לשמעון - עם הכפיה אתה ממש יורש העצר (עבדאללה) הבא. נהניתי איתכם מאוד. להתראות במסע הבא.

תמונות מהמסע בירדן -  16 בנובמבר 2006
תמונות מהמסע בירדן - 16 בנובמבר 2006

שוקעים  בבוץ הירדני - סרט ממסע לצפון מזרח ירדן
שוקעים בבוץ הירדני - סרט ממסע לצפון מזרח ירדן

התוכנית הייתה לצאת למסע לא שיגרתי עם חבורה שכבר טיילה בכל המסלולים בירדן (כמעט). יצאנו לדרך במעבר הגבול הצפוני והתחלנו בטיפוס מזרחה על הרי הגלעד כך שלתוך רבת עמון נכנסנו דרך השטח. חצינו את הכרך הענק של רבת עמון וחזרנו לשטח עד לקצ'ר טובה ומשם בנסיעה לילית ארוכה עד אזרק. וכל זה רק ביום הראשון למסע...

תמונות מהטיול לירדן - סוכות 2006

בחג שני של סוכות יצאנו ממעבר הגבול שבין אילת לעקבה לנהיגה בדיונות של המדבר הדרומי וואדי ראם. ביום השני נסענו בדיונות שסביב הקשתות של חרז'ה וטיפסנו לפטרה. וביום השלישי ירדנו בדרך הבשמים לערבה, חצינו את הדיונות בערבה ונסענו להתרחץ בוואדי חסה הזורם כל השנה. הדריך ומאוד נהנה: עופר אוגש, אוקטובר 2006.

''צונמי'' במדבר - שטפון בואדי ראם ובמדבר הדרומי של ירדן

מסע שהתחיל כ''שגרתי'' (עד כמה שניתן לקרוא למסע לירדן שגרתי) הפך בלילה אחד בחורף 2006 למסע הישרדות חוויתי של שיטפונות שפקדו את ואדי ראם ואת המדבר הדרומי בירדן. הדריך : עופר אוגש, צילום וידאו: צ'יקו שני, עריכה: אילן אשל, אתר השטח הישראלי - פברואר 2006

תמונות מהמסע בירדן - ראש השנה, 22 בספטמבר 2006

טבלנו את התפוח בדבש וברכנו לשנה מתוקה עם הרבה טיולים במאהל בדואי במדבר הדרומי (באזור ואדי ראם) של ירדן. חוץ מזה נהגנו הרבה בשטח ובמיוחד על גבי הדיונות, נסענו בתוך מים זורמים בואדי חסה, בקרנו בקסם של פטרה ולמדנו המון... הדריך: עופר אוגש

יומן מסע מצולם מהמסע בירדן - יולי 2006

תמונות שצילם: יהודה זלצר במסגרת מסע מיוחד של צלמים למדבר הדרומי, לוואדי ראם, לפטרה ולאיזור מכרות הנחושת העתיקים והנחלים הזורמים בערבה הירדנית. הדריך: עופר אוגש

תמונות מדהימות מירדן - יולי 2006

סט תמונות קצר ומאוד מיוחד שצילם הצלם ואדים אונישצ'נקו מאתר פוטולייט בטיול צלמים מיוחד בירדן.

יש להקליק על אחת התמונות והן יפתחו למצגת.

תמונות מהמסע לירדן - שבועות 2006

נפגשנו חבורה של למעלה מ-30 איש ב-10 רכבי שטח למסע של ''שיכרון חושים'' בממלכה האשמית. דהרנו בנהיגת ראלי במרחבי ואדי רם טיפסנו על דיונות אדומות וגלשנו מהן מגובה רב. הביקור בפטרה השאיר רשמים רבים. לא ויתרנו גם על הרחצה בואדי חסה. החוויה הקסומה הזו ממלאת בכל פעם מחדש בתחושה של כיף אדיר מהמרחבים, מהנהיגה ובמיוחד מהאנשים המטיילים איתי, שכל אחד הוא עולם בפני עצמו. נהניתי מכל רגע ואשמח לפגוש אתכם במסעות הבאים. תודה לסמי על ההסברים ההסטוריים. תודה מיוחדת למאיו החבר ''הבדואי'' שלי על הצילומים.

מצודות המדבר שבמזרח הממלכה ההאשמית של ירדן

ממזרח לדרך המלך ולאוטוסטראדת המדבר שבממלכה ההאשמית של ירדן מתחילה השממה - מישורי חמדה אינסופיים ללא צמחייה, ערוצי נחלים רחבים שבהם צומחים שיחים ועצים המסוגלים לשרוד בתנאי המדבר הקשים, גם לאורכן של שנים שחונות לגמרי. אך בין לבין, מתוך הפאטה-מורגנה (אשליית מים במדבר) ניצבות ובולטות מצודות המדבר... צילמו: יורם קראוס ועופר אוגש כתב: עופר אוגש, אתר השטח הישראלי - מאי 2006

תמונות מהמסע למזרח ירדן - מאי 2006

כמעט 1,000 ק''מ בשממה במזרחה של הממלכה ההאשמית! התחלנו במעבר הגבול בערבה, ובטיפוס אתגרי ממזרח למדבר הדרומי עלינו לרמת המדבר ללילה קסום לצד חאן עתיק בדרך למכה. ביום השני ירדנו מזרחה ובנסיעה על מישורי החמדה לאורך הגבול הסעודי עלינו עד לקע ג'עפר (ימת המלח הגדולה במזרח התיכון). נסענו בימה היבשה של אל-אזרק וביקרנו במצודות עתיקות שבין בגדד - דמשק ורבת עמון. ביום הרביעי ביקרנו במוזיאון המכוניות של המלך חוסיין שברבת עמון ובעתיקות המפוארות של ג'רש. הכתבה המלאה - בהמשך.... הדריך: עופר אוגש, מאי 2006

יומן תמונות מצולם מהמסע לירדן - פסח 2006

יצאנו חבורה גדולה של אנשים ורכבי 4X4 מסוגים שונים למסע חוצה ירדן מדרום לצפון. התחלנו במדבר הדרומי וגלשנו לתוך ואדי ראם ולקע דיסי בנסיעת לילה. המשכנו לקשתות וטיפסנו את המצוק של ראס-א-נקב בשטח. בקרנו בפטרה וירדנו על דרך הבשמים לערבה הירדנית. חצינו בכייף גדול את הדיונות המדהימות של הערבה הירדנית ונסענו בתוך ואדי חסה הזורם. הכול זרם לפי התוכנית עד אשר רונית ''פתחה'' בקלפים... (מזל שזה היה רק במעבר הגבול בסיום המסע). טייל, הדריך ונהנה: עופר אוגש.