שטח 4X4 > כתבות > ספורט מוטורי

האם מיצובישי חוזרת לדקאר?

החברה מתכננת לקחת חלק בראלי באחה פורטוגל בחודש אוקטובר, ראלי הידוע כחימום אחרון לקראת הדקאר

12 פעמים זכתה קבוצת מיצובישי בדקאר, יותר מעל קבוצה אחרת בהיסטוריה של הראלי, כשהפעם  האחרונה היתה בשנת 2007, עם סטפן פטרהנסל ליד ההגה. ב-2010, אחרי ניסיון אחד להתחרות בראלי שנדד לדרום אמריקה, הודיעה הקבוצה על פרישה והתמקדות בתחומי מירוץ אחרים. אך השבוע החלו להישמע זמירות חדשות, לפיהן יש סיכוי שנראה שוב את המכוניות עם סמל שלושת היהלומים דוהרות בנתיבים המאובקים של ארגנטינה וצ'ילה.

ואיך מגיעים למסקנה כזו? החברה הודיעה לאחרונה כי היא עומדת להתחרות בראלי באחה 500 של פורטוגל, בחודש אוקטובר. הראלי הזה, שהוא התשיעי בסבב תחרויות הקרוס קאנטרי של FIA, נחשב כחימום האחרון של המתחרים לפני הדקאר, הנערך בחודש ינואר. ככזה, מרבית ה''תותחים'' הכבדים לוקחים בו חלק, והשנה נראה שם יותר מ-300 מתחרים במכוניות, אופנועים וטרקטורונים.

מיצובישי תשתתף בראלי עם אאוטלנדר PHEV, שהוכן במיוחד לצורך העניין. מדובר בדגם סטנדרטי שמלבד אביזרי הבטיחות הנדרשים צויד במערכת מצברים חזקה יותר, הספק המנועים הוגדל ומערכת המתלים שופרה. על פי תקנות ה-FIA, הרכב מתאים לקטגוריה T2 בתת-קבוצה של הנעה היברידית (למבחן דרכים ל-PHEV).

הנהג הראשי של הקבוצה יהיה הירושי מסואקה, 55, שניצח פעמיים ברציפות את הדקאר עם מיצובישי פאג'רו, בשנים 2002-2003. הוא גם ינהל את הקבוצה, שעדיין לא ברור כמה כלים תכניס לתחרות.

האתגר האמיתי שהקבוצה צריכה לעמוד בו היא טווח הנסיעה: כפי ששמו של הראלי בפורטוגל מרמז, מדובר בתחרות לאורך 500 ק''מ מהירים מאוד, עם צריכת דלק תובענית במיוחד. ה- PHEV מצויד בשני מנועים חשמליים וגם במנוע בנזין והוא יכול לנוע על הנעה חשמלית טהורה, על שילוב של חשמל ובנזין או על בנזין בלבד. אך טווח הנסיעה החשמלי מוגבל ובתנאים הקיצוניים של הראלי סביר להניח שמנוע הבנזין ייעשה את מרבית העבודה וצריכת הדלק תהיה בהתאם.

האם מיצובישי אכן מתכוונת לחזור להתחרות בדקאר או שיש כאן רק מפגן יחצ''נות לקידום מכירות ה-PHEV (לקישור לכתבה על עתיד הדקאר וניצולו לצרכי יחצ''נות)? נצטרך לחכות בסבלנות עוד כמה חודשים כדי לגלות. בכל מקרה, מבחינת ה''לוק'', אנשי החברה עשו כאן עבודה מרשימה...          

תגובות

1 תגובות

1

opherc

26 ביוני 2015 ב 13:04

הלוואי שהלוק הזה יעבור בירושה לפאגרו

בדגם הבא ,