שטח 4X4 > יומני מסע בארץ > טיולים ומסעות בארץ

טיול חוצה רמות מנשה - נובמבר 2016

שבת די סוערת קיבלה את פנינו, רוחות חזקות נשבו אבל לא משהו שקילקל את החוויה. חצינו את תא שטח המקסים הזה מבת שלמה במערב ועד מגידו שבקצה המזרחי. טיפסנו מעלות מעניינים, עשינו תצפיות מרהיבות, תיקלנו מכשולים שונים ובקיצור - היה מושלם.

הטיול במקור תוכנן ע"י יחיאל דניאל אך בגלל תקלה ברכב לא יכול היה להגיע. עשיתי את המקסימום לעמוד בסטנדרטים שלך יחיאל, מקווה שהצלחתי....

מתאספים

התאספנו בכניסה לבת שלמה הפסטוראלית מיגוון של כלי רכב: סובארו פורסטרים, סוזוקי ויטארות מגדלים וסוגים שונים וגם לנדרובר דיסקברי ותיק ומדוגם ורנגלר של ג'יפ דנדש ומשופר. הסבר קצר על המסלול, הוראות בטיחות, מכשירי קשר ויאללה, לדרך.

תחילת המסלול

ירדנו מבת שלמה לשמורת הר חורשן וטיפסנו ממערב על הר חורשן דרך חורש צפוץ, עצי אלון חסונים ושבילים סלעיים. מהנקודה הגבוהה ירדנו צפונה, עשינו לולאה וחזרנו לנקודה זו דרך העלייה הלבנה שאחרי קיץ ארוך וחורף מתעכב הצדיקה לחלוטין את שמה והייתה מלאה בפודרה מלכלכת. לא וויתרנו על בדיקה רגלית של המעלה ואח''כ עלינו כולם לאט ובזהירות להפסקת בוקר בין העצים.

יש יותר מדרך אחת לעשות קפה מתברר....

יש יותר מדרך אחת לעשות קפה מתברר....יש יותר מדרך אחת לעשות קפה מתברר....

הבטן מלאה - ממשיכים ....

המשכנו מזרחה כשאנחנו יורדים מהר חורשון לכיוון ערוץ נחל דליה ומשם עלינו באיגוף מדרום (וסליחה על העגה הצבאית..) לנ.ג. 186, אחת מנקודות התצפית היותר יפות באזור והידועה גם במעלה האכזרי שעולה אליה מצפון (לא בשבילינו). בגלל הרוחות הראות לא הייתה מאוד טובה אבל בכל זאת יכולנו לראות לא מעט מהנוף לכיוון צפון הכולל את הכרמל, קיבוצי מנשה, יקנעם ועוד. המשכנו מזרחה, עוברים מתחת לכביש 6, עוצרים לכוס תה חמה בעין סוקר (שלא מאכזב אף פעם ואפילו בסופו של הקיץ הארוך הזה נובע יפה) ואחרי כמה אתגרי עבירות נחמדים עוצרים לארוחת צהריים בחורשה נאה (המכונה ע''י המקומיים הגבעה הממשלתית).

גם הסופה יודע להניף גלגל...

גם הסופה יודע להניף גלגל...גם הסופה יודע להניף גלגל...

החקלאים עושים אומנות ...

החקלאים עושים אומנות ...החקלאים עושים אומנות ...

לנקודה הגבוהה ביותר ברמות משנה

אחרי התידלוק ממשיכים דך שטחי קיבוץ גלעד, עוברים ליד גבעת הרקפות שלצרינו ריקה מרקפות לאור החורף המתעכב, מטפסים לשילדת הטנק בעזובה בשטח ונותנים לילדים/ות הקטנים והגדולים לשחק קצת. משם נוסעים לכיוון נק' התצפית הבאה נ.ג. 400 - הנקודה הגבוהה ביותר ברמות מנשה.

עדר חזירי הבר....

בדרכינו לנ.ג. 400 נתקלנו בעדר ענק של חזירי בר. חדי העין והעירניים שביננו טוענים לספירה של כ- 40 פרטים שחצו את דרכינו ממרחק לא רב. מתנצל מראש על איכות התמונות אבל זה הכי טוב שהצלחנו...

מנ.ג. 400 יכולנו לראות כבר יותר רחוק, ראינו את נצרת, התבור, עמק יזרעאל חלקים גדולים של ואדי ערה והישובים לאורכו את הכרמל והים ובקיצור - מכל טוב. ירדנו דרך היערות הצפופים הסמוכים למקום ודרך ערוץ נחל קיני עד לתחנת הדלק שליד צומת מגידו שם נפרדנו לשלום. תודה לרן שעזר לי כל היום וגם צילם ולרומן וסרמן על התמונות ששלח. להתראות בטיולים הבאים

קישורים להדרכות הנהיגה ולטיולים של אתר השטח בארץ ובעולם:

פרטים על הדרכות הנהיגה של אתר השטח - הקליקו כאן  
פרטים על טיולי הג'יפים של אתר השטח בארץ - הקליקו כאן  
פרטים על טיולי הג'יפים של אתר השטח בעולם - הקליקו כאן   

תגובות

2 תגובות

1

יחיאל דניאל

04 בדצמבר 2016 ב 02:04

טיול מוצלח, כל הכבוד.

לפי התמונות ניתן לראות שהטיול היה מוצלח והספקתם להגיע לכל המקומות המתוכננים.
בהחלט הצלחת לעמוד בסטנדרטים גבוהים.
יפה מאוד שלמה.

2

דורית נשר

04 בדצמבר 2016 ב 10:52

טיול מוצלח, כל הכבוד.

היי יחיאל, אין לך מושג כמה ממלאים אותנו, הגולשים, חילופי דברים מעין אלו. אין כמו לפתוח את השבוע עם אתר השטח 4X4, תמיד מלא בתוכן ואנרגיות חיוביות. יחיאל, בקשה לי אליך, הבנתי משלמה שהמדריכים הם אלה שבונים את מסלול הטיול, מאחר שאת רוב טיולי מועדון סוזוקי אתה מוביל (ובהצלחה רבה, שמחתי לראות שרמת העבירות ירדה לקלה עד בינונית) אודה לך אם תמצא מענה לסוגיה הבאה, סוגיה שעדיין מהווה מכשול משמעותי לשכמותי, כאלה העלולים למצוא את עצמם מנווטים לשטחים (גם עם הוויז). נקודות המפגש והסיום בעייתיות מאוד: תחנת דלק בצומת מסילת ציון, תחנת דלק בקיבוץ אלמוג, תחנת דלק בכניסה לערד.. איפה יחיאל, איפה כל התחנות דלק האלה? נ.ב אנחנו חולקים את אותו המוטו, הוספתי אותו לכרטיס גולש שלי, מקווה שנקלט. סליחה על המוטו הזה. כדי להבדיל בינינו, כתבתי אותו במבנה תחבירי אחר. שניהם תקינים.