טיול סובארו דרייב לגילבוע, כוכב הירדן לכפר קיש

הבוקר היה קר ויבש ובצהריים נהיה קר ורטוב - הנופים מדהימים האנשים לא פחות והגשם בחצי השני של היום הפך את הטיול ליותר מעניין מהמתוכנן. פרטים בכתבה

מתחילים

נאספנו 13 בעלי XV ופורסטרים בבוקר קר למדי במגרש החנייה של סקי בגלבוע. אחרי תדריך קצר וחלוקת מכשירי קשר יצאנו לדרך. התחלנו במערב הגלבוע, נסענו לאורך המדרון הצפוני שלו עם גיחה קצרה ונהיגה מאתגרת להר גיבורים, חזרה למדרון הצפוני והפסקת בוקר בחניון העמק הנעלם. שם בין ביס לביס גם החלפנו פנצ'ר לאחד המשתתפים

גלשנו לעמק דרך בית אלפא וחצינו אותו צפונה דרך רמת ונחל יששכר, ומשם מזרחה לכוכב הירדן. קצת לפני הגעתינו לכַּאוּכַּב אל-הָווָא (שמו הערבי של כוכב הירדן שמשמעו - כוכב הרוחות) התחיל לרדת גשם, לא חזק אבל רציף. להסבר ''המאלף'' שלי על חשיבותו ההיסטורית של המקום ועל הנוף הנשקף לכיוון עמק הירדן, הכנרת והרי הגלעד שבירדן הגיעו קומץ אמיצים עם מטריות, השאר העדיפו את חמימות הסובארו (אפשר להבין אותם....).

הגשם לא פסק...

הגשם הטורדני לא פסק והמשך המסלול המתוכנן שהיה אמור לקחת אותנו בירידה אתגרית למדי (ביום יפה) לנחל תבור היה מוטל בספק. בדיקה קצרה שעשיתי לדרך הבהירה לי חד משמעית שזה לא יהיה נבון לרדת שם והחלטתי לשנות את המסלול. נסענו מערבה על רמת כוכב במקביל ומעל לנחל תבור בדרכים מבוצבצות למדי עם רמת אחיזה קטנה ביותר. נהיגה זהירה ואיטית עם הכוונה במקומות הנדרשים הביאה את כולם בריאים ושלמים ועם רכבים שלמים לקיבוץ גזית. היו לנו רגעים מעט מפחידים, בטח למי שזו לו הפעם הראשונה בו דורכים צמיגיו בשבילים חלקלקים שכאלו. אני רוצה לציין את הרוח הטובה בה כולם התמודדו עם האתגר - הייתם מה זה COOL. בנק' זו ניתנה האפשרות לפרוש למי שהספיקה לו להיום כמות החוויות. רוב המשתתפים דווקא החליטו להישאר (כבר אמרנו COOL?) והמשכנו לעוד קטע קצר בחלקו העליון של נחל תבור בואכה כפר קיש. 300 מטר לפני הכביש במעבר טכני מבוצבץ למדי נידרשנו לחלץ תחת גשם את אחד החבר'ה שפיספס קצת את הנתיב המומלץ (נו, טוב, בבוץ הזה כל בחירת נתיב הייתה מקרית למדי). 40 מטר כבל והרבה רוח טובה פתרו את הבעיה והגענו כולנו לנקודת הסיום. מה אומר, נהניתי מאוד מהטיול למרות (או בעצם די בגלל) החלק הפחות מתוכנן - מקווה שגם אתם. להתראות בטיולים הבאים....