מרצדס G ה-300 אלף במספר ירד מפס הייצור

רגע לפני שהדור החדש של ה-G עומד להופיע, ירד מפס ייצור G500 כחול, ש"סגר" ייצור של 300 אלף חתיכות לאורך קרוב ל-40 שנה. מעט, נכון? ויש לכך סיבה

38 שנים אנחנו נושאים עיניים אל המרצדס G, אייקון השטח שאין גי'פאי אמיתי שאינו חושק בו. מה שעוצר כמעט את כולנו זאת כמובן בעיה קטנה של מחיר, והבעיה הזו היא כנראה לא נחלת יושבי ארץ הקודש. כי אם מסתכלים על המספרים, בכל 38 שנות ייצורו של ה-G, נבנו במפעלי שטייר-דיימלר-פוך שבאוסטריה (היום מאגנה שטייר) בסך הכל 300 אלף אקזמפלרים של הקופסה המרובעת שמסוגלת להגיע כמעט לכל מקום.
וכן, אוסטריה, זאת לא טעות. למרות סמל הכוכב הגדול המתנוסס על חזית ה-G, התכנון והייצור שלו התבצעו כל השנים במפעל שאחראי בין היתר גם על יצירות מוטוריות מעניינות אחרות, דוגמת ההפלינגר (קישור לכתבה על הרכב) והפינזגאואר (קישור לכתבה על הרכב). ובמקור הוא ייועד בעיקר לשימוש צבאי, ולא להיות הרכב המדברי של השייח'ים ממדינות המפרץ...
 

ה-G ה-300 אלף יורד מפס הייצור

ה-G ה-300 אלף יורד מפס הייצור

 

ה-G ה-300 אלף במספר שירד מפס ייצור הוא G500 בצבע כחול מטאלי, עם סלון מעור שחור, חישוקים שחורים בקוטר 16 אינץ' וגגון מסיבי על כל שטח הגג. הוא לא נוצר על פי בקשתו של לקוח מסוים, אלא על פי הצבעה של גולשים שנעשתה בדף האוהדים של ה-G בפייסבוק.
עכשיו, רגע לפני שהדור החדש של ה-G עומד להגיע, מעניין לעשות קצת השוואות. לנד רובר מכרו יותר מ-2 מיליון דיפנדרים בגלגוליהם השונים, עד שהייצור הופסק וגם כאן ממתינים לדור חדש. עוד מתחרה בתחום רכבי השטח הקשוחים הוא ג'יפ רנגלר, ממנו נמכרות מדי שנה קרוב ל-200 אלף חתיכות – וגם הוא עומד להיות מוחלף בקרוב בדור חדש...
אבל במרצדס אופטימיים לגבי הבאות. בשנים האחרונות הביקוש ל-G הלך וגבר, וב-2016 נמכרו ממנו כ-20 אלף יחידות. הדור החדש, שעל פי הפרסומים יהיה מעודן ויוקרתי עוד יותר ועדיין ישמור על יכולות השטח, אמור להימכר במספרים גדולים עוד יותר.

 


 

תגובות

0 תגובות